Kiedyś bardzo popularne, stanowiące trzon sprzedaży wielu ośrodków wypoczynkowych.
Z czasem, gdy rynek rezerwacji w dużej części przejęli pośrednicy, jak Booking, pakiety i oferty specjalne powoli zaczęły znikać ze stron internetowych. A szkoda!
W tym artykule postaram się przekonać Ciebie, że warto tworzyć pakiety pobytowe. Podpowiem, jakie pakiety możesz stworzyć niskim kosztem i jak je polecać Gościom.
Z naszego doświadczenia wiemy, że tak.
Użytkownicy NFHotel wprowadzają pakiety specjalne do swojej oferty w Booking Engine (formularzu rezerwacji online na stronie internetowej) i są one chętnie wybierane przez Gości.
Ponadto prowadzimy portale turystyczne regionalne i ogólnopolskie (np. karpacz.net, noclegi.net.pl). Strony z ofertami specjalnymi są tam bardzo licznie odwiedzane.
Warto też podglądać konkurencję i duże sieci hoteli. W nich oferty specjalne są zawsze wyróżnione.
Bo wiedzą, że jest to świetny pomysł na zwiększenie obłożenia poza sezonem, szansa na pozyskanie nowych Gości i uprzyjemnienie pobytu.
To też fajna opcja na prezent (np. weekend w SPA dla żony z zabiegami na Dzień Kobiet, pakiet weekend we dwoje dla rodziców z okazji rocznicy ślubu itp.).
Na naszym portalu z Karpacza przedstawia się to następująco:
Święta z roku na rok zyskują coraz to większe zainteresowanie i więcej osób planuje spędzić ten czas poza domem.
Cena powyżej 500 zł za noc w okresie Bożego Narodzenia czy Wielkanocy nikogo raczej nie dziwi.
Ale nie każdy obiekt noclegowy ma możliwość organizacji Wigilii, balu Sylwestrowego, czy Wielkanocy. Dlatego proponujemy pakiety, które nie wymagają dużej organizacji.
Oferta specjalna na pobyt powinna zawierać konkretną datę obowiązywania oraz to, co wyróżni pakiet od Twojej standardowej oferty. Dobrze, by różnił się także od oferty konkurencji.
Czy pakiet zawsze musi mieć niższą cenę niż nocleg bez pakietu? Nie. Może posiadać inne, unikalne korzyści. Goście chętnie zapłacą więcej, gdy dodasz do ich pobytu wartość, na której im zależy.
Nie zapomnij, że pakiet powinien jasno wskazywać, co zawiera:
Zastanów się, jaka grupa najczęściej odwiedza Twój obiekt. Rodziny z dziećmi? Pary? Może są to seniorzy? A może grupy znajomych, kolonie z dziećmi? Zacznij od analizy swoich Gości i pomyśl, co mogłoby ich zachęcić do rezerwacji.
Czy w okolicy są usługi lub osoby, z którymi mógłbyś nawiązać współpracę? Może przewodnicy, którzy oprowadzą Twoich Gości po mieście? Lokalni twórcy, artyści mogący przygotować warsztaty dla dzieci? Animatorzy dla dzieci, nauczyciele tańca, którzy mogliby podczas wakacji lub ferii przygotować zajęcia? A nawet trenerzy personalni czy instruktorzy jogi.
By przygotować taki pakiet, który odniesie sukces powinieneś dobrze znać swojego Gościa.
Doskonałym miejscem jest strona internetowa obiektu noclegowego. Pakiet, który chcesz wyróżnić na dany okres warto prezentować zaraz na stronie głównej. Dobrze, gdy strona internetowa posiada osobną zakładkę, np. “Oferty specjalne”, prezentując wszystkie pakiety.
Jeśli Twoja strona posiada silnik rezerwacji, Gość będzie mógł od razu zarezerwować pobyt, korzystając z pakietu.
Kolejna możliwość to wysyłka e-mail do klientów, którzy już Cię odwiedzili i wyrazili zgodę na informowanie o promocjach.
By nowi Goście mogli zobaczyć Twoją ofertę, należy im ją pokazać i zachęcić do rezerwacji.
Najlepszą formą reklamy będą płatne promocje np. poprzez Facebooka.
Umożliwiają one kierowanie reklam do określonych grup, np. do rodzin z dziećmi, do osób obchodzących wkrótce rocznicę, ukierunkowane na konkretne aktywności sportowe.
Dobry marketer nie będzie miał problemu z dobraniem odpowiedniej grupy docelowej do reklam.
Nie każdy może pozwolić sobie na wakacje w okresie letnim. A jesień to pora na wypoczynek dobra, jak każda inna. Co może zawierać pakiet jesień?
Nic tak nie przyciąga, jak korzystna cena. Jeśli możesz sobie pozwolić na obniżenie ceny poza sezonem, zrób to. Wiele podróżnych czeka na ten okres, licząc właśnie na niższą cenę. To też okres podróży studentów.
A czas jesieni to czas dyni, grzybów, gruszek i śliwek.
Warto włączyć specjalne jesienne menu to swojej oferty. Dołącz do pakietu ognisko z grzanym winem i pakiet gotowy.
Gdy Twój obiekt otacza las, aż żal tego nie wykorzystać i nie podkreślić, że to miejsce świetne na grzybobranie. Miłośnikom leśnych zbiorów możesz zaoferować koszyk na grzyby i nożyki. Po obfitych zbiorach, Goście na pewno docenią możliwość relaksu w SPA (jeśli takie posiadasz) lub masaż.
Do takiego pakietu można dołączyć koszyk regionalnych przetworów od lokalnych sprzedawców.
Powitanie roku to wyjątkowy okres, w którym warto maksymalnie wykorzystać potencjał Twojego obiektu.
I wcale nie musisz organizować balu. Wystarczy, że w Nowy Rok umożliwisz późniejsze śniadanie i późniejsze wykwaterowanie. Możesz też dodać usługę dowozu i odbioru z imprezy. Goście docenią takie ułatwienie.
Tu masz szansę się wykazać. Na Walentynki, na rocznicę, na prezent. Ten pakiet jest bardzo chętnie wybierany. I Goście go lubią.
Co możesz oferować w takim pakiecie? Śniadanie do łóżka, które dostarczysz o określonej porze, romantyczną kolację przy świecach (w obiekcie lub w zaprzyjaźnionej restauracji), szampan i kwiaty w pokoju, romantyczny wystrój pokoju.
Gdy już stworzysz kilka pakietów specjalnych, określisz do kogo je kierujesz i w jakiej cenie, pozostaje odpowiednie zaprezentowanie ofert potencjalnym Gościom.
Podstawą będzie dobre zdjęcie, odpowiadające ofercie i chwytliwy tytuł. Coś co sprawi, że Gość będzie chciał dowiedzieć się więcej.
Kolejnym elementem jest opis. Ważne tutaj, by opisywał korzyści z wyboru takiego pakietu, a nie tylko same fakty “ co zawiera”.
Ostatnie, chyba najważniejsze - wezwanie do akcji, czyli zachęcenie do dokonania rezerwacji pakietu.
W przypadku, gdy umożliwiasz rezerwację online będzie to przycisk zamów/zarezerwuj. Gdy przyjmujesz tylko rezerwacje e-mail/telefon to koniecznie dodaj je przy ofercie.