Masz ładną stronę internetową. Nowoczesną, dopieszczoną w każdym detalu.
A mimo to, mało zapytań, mało telefonów, mało rezerwacji?
Sprawdź, czy nie popełniasz któregoś z tych błędów.
Ponad 40% internautów nie czeka dłużej niż 3 sekundy na załadowanie się strony.
Może się więc okazać, że większość Gości ucieknie z Twojej strony, zanim ją zobaczy.
Bo wczytuje się zbyt wolno.
Jak sprawdzić szybkość strony? Np. poprzez narzędzie PageSpeed Insights.
Wystarczy, że wpiszesz tam adres swojej strony.
Speed Index, szczególnie dla telefonów komórkowych, powinien wynosić poniżej 3 sekund.
Na pewno kojarzysz sytuację, że wchodząc na stronę pojawiła Ci się informacja:
Połączenie nie jest prywatne.
Taki komunikat wyświetla się w momencie, gdy brak certyfikatu SSL lub gdy stracił on ważność.
Dla obiektów noclegowych jest to niezwykle ważne. Goście są wyczuleni na fałszywe ogłoszenia noclegów.
A taki komunikat nie wzbudza zaufania, zgodzisz się z tym chyba, prawda?
Ponadto, strony posiadające ważny certyfikat SSL są wyżej pozycjonowane w Google.
Wizualne odświeżenie strony powinno się odbywać co około 5 lat.
Ale znam kilka stron, które mają prawie 10 lat, a nadal radzą sobie całkiem nieźle.
Wygląd strony, który wymaga odświeżenia, Goście są w stanie wybaczyć, jeśli jest funkcjonalna i ma aktualne dane.
Szczególnie, jeśli oferujesz tańsze noclegi.
Ale jak wytłumaczyć cennik z 2019 roku? Pakiet na Boże Narodzenie 2020?
Strona to Twoja wizytówka, a oferta po prostu musi być aktualna.
Przyjrzyj się szczególnie podstronom, czy nie ma tam czegoś, co może odstraszyć Gości.
By pozyskiwać rezerwacje, kluczowe jest, by Twoja strona świetnie prezentowała się na wszystkich telefonach.
Dlaczego? Bo zapewne ponad 70% osób odwiedzających Twoją stronę korzysta właśnie ze smartfona.
A Ty? Czytasz ten artykuł na telefonie?
Jeśli nie, jesteś w mniejszości 🙂 W NFHotel 83% ruchu z ostatniego miesiąca pochodziło ze smartfonów.
Sprawdź jak Twoja strona (i jej poszczególne zakładki) wygląda na różnej wielkości ekranach.
Im prostsza jest Twoja oferta, tym masz większe szanse na rezerwacje. Bo nasz mózg tak działa, że nie lubi się przemęczać.
Twój cennik powinien być jak najprostszy.
Zapis w stylu “Przy pobycie powyżej 5 dni zniżka 10%, 7dni - 15%” sprawia, że Gość zaczyna się zastanawiać.
Plus wszystkie gwiazdki * z dodatkowymi opłatami.
A spora część prędzej ucieknie ze strony, niż wykona jakiekolwiek obliczenia.
Czasem spotykam się też z sytuacją, że na stronie nie ma cennika. Ma to zachęcić do kontaktu z obiektem, a wtedy gospodarz, super sprzedawca, sam zachęci do rezerwacji.
To może działać, tylko jest jeden problem.
Wiele osób prędzej poszuka noclegu gdzie indziej, niż zadzwoni.
Dlatego warto zainstalować na stronie Booking Engine, czyli formularz rezerwacji online.
Gość sam wybierze termin, ilość dni i osób, a cena wyliczy się automatycznie.
Prościej się chyba już nie da.
W zależności, czy chcesz pozyskiwać rezerwacje online czy telefoniczne, numer na recepcję lub przycisk “rezerwuj” powinien być dobrze widoczny - z każdego miejsca na stronie.
A zdarza się, że adres e-mail, numer telefonu, formularz rezerwacji pojawia się dopiero na osobnej stronie, typu: Kontakt czy Rezerwacja.
To błąd.
Na stronach internetowych, robionych przez nas, instalujemy tzw. pływające widgety.
Nasze doświadczenie wyraźnie pokazuje, strona sprzedaje więcej rezerwacji, gdy numer telefonu lub formularz rezerwacji jest na stronie głównej i każdej podstronie.
Dobrze widoczne dla Gości.
To niestety częsty błąd, który nie jest już tak oczywisty, jak te wcześniejsze.
Np. nieklikalny numer telefonu. Bo jak wcześniej pisałam. Z każdym dodatkowym krokiem, który Gość musi wykonać, zmniejsza się Twoja szansa na rezerwację.
A jeśli numer telefonu jest na obrazku (co też się zdarza!), to szansa, że Gościom zwyczajnie nie będzie chciało się przepisywać numeru, jest spora.
Wejdź na swoją stronę i sprawdź, czy po kliknięciu na Twój numer masz możliwość wykonania połączenia natychmiast.
To samo z adresem e-mail.
Tutaj ważna jest jakość - nie ilość.
Pisząc jakość mam na myśli zarówno aspekty techniczne, takie jak odpowiednia wielkość i rozdzielczość, ale też to, jak Twój obiekt na tych zdjęciach się prezentuje.
Czy pomieszczenie prezentuje się jasno, przytulnie?
Czy nie ma na zdjęciu żadnych zniechęcających elementów?
Odpowiednia perspektywa, kadrowanie.
Dobre zdjęcia robią robotę, słabe - no cóż. Odstraszają!
Wiemy już, jakich błędów nie popełniać.
A jaka w takim razie powinna być strona, żeby sprzedawała noclegi?
Nie każdy twórca stron internetowych ma doświadczenie z obiektami noclegowymi. A zupełnie inne strony tworzy się dla usług, inne dla sklepów internetowych, a jeszcze inne dla branży noclegowej.
W naszym poradniku zebraliśmy najważniejsze informacje, jaka powinna być strona obiektu noclegowego, by zachęcała do rezerwacji.
Pobierz nasz poradnik i sprawdź, czy Twoja strona posiada wszystkie niezbędne elementy.