Zachęcam Cię, do regularnego odpowiadania na opinie Gości. Zarówno na te pozytywne, jak i negatywne.
Opinie mają znaczenie. Nie jest tajemnicą, że Goście szukają recenzji obiektów, zanim dokonają rezerwacji.
Wg. badań TripAdvisor ponad 72% gości czyta opinie o hotelu zawsze lub często, zanim dokonają rezerwacji.
Ale doceniają też odpowiedzi.
A ile obiektów odpowiada na opinie? Mało.
Sprawdź, dlaczego jest to takie ważne i czemu warto odpowiadać na każdą opinię.
Jeśli obiekt jest aktywny w sieci, jest postrzegany jako bardziej wiarygodny i godny zaufania.
Szczególnie, gdy z troską o Gościa, odpowiadasz na negatywne opinie.
To, jak obiekt radzi sobie w sytuacjach spornych, pokazuje jego podejście i to, jak traktuje turystów.
Gdy zostawisz negatywną, pełną roszczeń recenzję bez odpowiedzi, pokażesz, że nie zależy Ci na Gościu i jego zadowoleniu.
A to jest dokładne przeciwieństwo słowa gościnność.
A przecież nam wszystkim zależy, by Goście byli zadowoleni. I wracali.
Ludzie ufają opiniom innych.
Prawie 8 na 10 osób czyta więcej niż 6 recenzji, zanim dokona rezerwacji.
W tym momencie zobaczą też Twoją odpowiedź.
To, w jaki sposób odpiszesz, ma więc znaczenie. Co możesz zrobić?
Gdy Gość zobaczy, że odpowiadasz na opinie, że dopytujesz co się nie podobało, uwierz mi, zastanowi się dwa razy zanim odejmuje gwiazdkę lub napiszę coś negatywnego.
Co mówią badania TripAdvisor, największego zbioru opinii w branży noclegowej?
Im masz większy procent odpowiedzi na niedawne opinie, tym masz wyższą średnia:
Konkluzja jest więc jasna - odpowiadaj na opinie, a będziesz mieć wyższą średnią.
Każda odpowiedź na opinie, szczególnie pozytywne, to możliwość na reklamowanie swoich usług.
Weźmy na przykład odpowiedź na opinię po pobycie Bożonarodzeniowym. To świetna okazja na reklamę ferii, np.:
“Bardzo dziękuję za tak pozytywną opinię i serdecznie zapraszam do nas na ferie zimowe - przygotowaliśmy masę atrakcji: kulig z pochodniami, pieczenie ciasteczek, zabawy na śniegu. Pozdrawiam serdecznie z Jeleniej Góry, Dorota z NFHotel”.
Ps. pamiętaj, że na portalach OTA, np. Booking.com nie możesz reklamować swojej strony i zachęcać do kontaktu bezpośredniego.
Coraz więcej źródeł wskazuje, że opinie mają wpływ na widoczność w wyszukiwarce. Szczególnie, te na Google.
Odpowiadając na opinie masz więc okazję powiązać swoją markę ze słowami kluczowymi, na które chcesz się pozycjonować. Pamiętaj tylko, by robić to naturalnie.
Plus oczywiście widoczność w mapach Google.
By być wyżej, liczy zarówno się ilość opinii, jak i ich jakość.
Nic tak nie cieszy, jak fakt, że ktoś nas ciepło wspomina.
Wiesz na 100%, że Gość przebywał z pieskiem? Dołącz pozdrowienia dla niego!
Takie małe niuanse mają znaczenie. A zadowolony Gość staje się Twoim promotorem.
Będzie polecał Twój obiekt znajomym, a nawet obcym: na stronach i grupach facebook’owych.
Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że warto odpowiadać na opinie. Najlepiej jak najszybciej.
Pamiętaj tylko, że odpowiedzi na opinię nie piszesz dla siebie - piszesz ją dla Gości.
Dlatego, zanim opublikujesz odpowiedź, zadaj sobie pytanie: co pomyślą osoby, które zastanawiają się nad rezerwacją?
Czy Twoja odpowiedź zachęca do rezerwacji?
Przygotowaliśmy szablony gotowych odpowiedzi na opinie, które możesz wykorzystać w wielu sytuacjach.
Dodaj do nich swoje własne i już nigdy nie zastanawiaj się, co odpisać.