Blog
Channel Manager

O niebezpieczeństwach, jakie czekają na obiekty działające ręcznie

Na początek dwa słowa o tym, czym jest Channel Manager. To połączenie Twojego kalendarza rezerwacji w programie hotelowym z zewnętrznymi kanałami sprzedaży. Takimi jak np. Booking.com, Airbnb, nocowanie.pl i innymi. 

Najprościej mówiąc - kanały sprzedaży wysyłają do programu hotelowego (tutaj NFHotel) rezerwacje i wszystkie zmiany z nimi związane (anulowanie, komentarze), a NFHotel wysyła do portali dostępność, ceny, restrykcje.

By to wszystko było możliwe i odbywało się płynnie czuwa Channel Manager. Współpraca idealna.

Wiele obiektów noclegowych cały czas działa ręcznie. Na papierowym kalendarzu, czy formularzu w excelu. W tym artykule opowiem Ci, co ryzykujesz, jeśli jesteś jednym z nich.

1. Podwójne rezerwacje

Masz ciarki na samo brzmienie słowa overbooking? I prawidłowo. Każdy, kto chociaż raz musiał relokować Gości z powodu podwójnej rezerwacji wie, jakie to uciążliwe. Nie mówiąc już o kosztach, gdy podejmuje się tego sam Booking… 

A inne portale? 

W Airbnb tracisz przywileje, czyli Superhosta. Plus opłaty (50$ jeśli do rezerwacji jest więcej niż 7 dni, 100$ jeśli mniej niż 7 dni). 

Jak rozwiązuje ten problem Channel Manager? 

Dzięki wspólnemu kalendarzowi. Rezerwacja z Bookingu pojawia się w ciągi 1,5 minuty na kalendarzu NFHotel (Airbnb w kilka sekund), a Channel Manager aktualizuje dostępność natychmiast w pozostałych kanałach. I odwrotnie, wprowadzasz rezerwację ręcznie na kalendarz NFHotel, a Channel Manager blokuje ten termin we wszystkich kanałach sprzedaży.

Ryzyko overbookingu spada praktycznie do zera.

2. Recepcjoniści przestają sprzedawać noclegi

Pozwól, że zgadnę. Brakuje Ci rąk do pracy? Część pracy wykonujesz samemu? Nie spotkałam jeszcze właściciela obiektu, który miałby nadmiar czasu i pracowników.

A co robią te ręce, które posiadasz? Odpowiadają na zapytania, sprzedając wolne noclegi? Próbują dosprzedać “luki” w kalendarzu? Przedłużają pobyty?

Czy w pierwszej kolejności aktualizują kalendarz, wprowadzają rezerwacje ręcznie na grafik, kopiuj-wklej, wszystko manualnie?

I nagle brakuje czasu, by zaproponować inny termin, zadzwonić do Gości z listy rezerwowej, jeśli taką prowadzisz.

Wszystkim brakuje dobrych pracowników, dlatego tak ważna jest efektywna praca.

Rozwiązanie? Zatrudnij Channel Managera.

Naniesie wszystkie rezerwacje z kanałów sprzedaży na Twój grafik i zaktualizuje dostępność. A koszt miesięczny to pewnie mniej niż 1 dzień recepcjonisty.

Plus nie bierze wolnego, nie choruje, pracuje 24/7 i … nie marudzi!

3. Mały błąd to wielka strata

Czy zdarzyło się, że zapomniano w Twoim obiekcie o anulowanej czy nieopłaconej rezerwacji telefonicznej? Że najzwyczajniej w świecie, termin ten nie został odblokowany do ponownej sprzedaży online?

Jaki to koszt dla Ciebie, takie “nieprzespane” łóżko, które nie miało szansy na rezerwację?

Niby małe przeoczenie, a koszt całkiem spory.

No właśnie. Channel Manager nie zapomina.

4. Marnujesz czas, ciągle zmieniając ceny

Konkurencja nie śpi. By wyciągać maksimum zysków, trzeba być na bieżąco. Czasem można śmiało podnieść cenę, a czasem trzeba ją obniżyć. 

Zarządzanie cenami to temat na osobny artykuł. Wiadomym jest, że ceny się zmienia. W trakcie sezonu, przed i po. 

Zmieniając je w kilku miejscach, zwyczajnie trwonisz czas. Dużo czasu.

Co na to Channel Manager?

Wszystkie ceny zmienisz w NFHotel. Bez logowania do portali. 

Chcesz wszędzie podnieść cenę o 30 zł? Proszę bardzo. A może o 15%? Nie ma problemu. A gdy na Booking o 10%, a w Airbnb o 15 zł? Potrzymaj mi piwo… Zrobione! 

Wszystkie ceny, restrykcje łatwo zmienisz w NFHotel. A Channel Manager zmieni je w portalach.

Ps. Z tym piwem to żart. Channel Manager nie pije. Bo pracuje. A pracuje 24/7.

5. Nie analizujesz? Tracisz!

Który portal przynosi największe zyski, w jakie dni tygodnia najchętniej Goście rezerwują, z których portali chętniej kupują dodatki? A może anulacji jest więcej niż pewnych rezerwacji?

Benjamin Franklin powiedział: Inwestowanie w wiedzę, zawsze przynosi największe zyski”.

Z Channel Managerem NFHotel całą wiedzę o rezerwacjach gości, z różnych kanałów sprzedaży, masz na wyciągnięcie ręki. I gotowe raporty, gdzie nie trzeba znać się na analizie danych, by móc wyciągać ciekawe wnioski i testować różne rozwiązania.

Wahasz się? Wypróbuj za darmo!

Prowadzenie obiektu noclegowego to nie lada wyzwanie. Wiemy to, dlatego staramy się upraszczać pracę wszystkim hotelarzom. Tworzymy narzędzia, które realnie wpływają na oszczędność czasu i zyski.

Ile to kosztuje?

Dla 10 pokoi koszt programu z Channel Managerem to 97 zł netto miesięcznie.  Tutaj pełen cennik.

Naszego Channel Managera i cały system możesz testować przez 14 dni całkowicie za darmo. Żadnych ukrytych opłat.

Cały czas masz wsparcie naszej pomocy technicznej.

Wystarczy, że skontaktujesz się z nami. 

Zatrudnij Channel Managera NFHotel
Tylko teraz konfiguracja za darmo! Możesz testować Channel Managera NFHotel bez żadnych kosztów. Zostaw nam swoje dane, a skontaktujemy się z Tobą. Odpowiemy na wszelkie pytania, umówimy się na szkolenie z programu i konfigurację.
Wypełnij formularz
Skontaktuj sie z nami
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
+48 534 516 556
info@nfhotel.pl
Pobierz aplikację
Załóż konto w NFHotel i używaj programu dzięki wygodnej dzięki aplikacji. Nie masz jeszcze aplikacji? Ściągnij ją i korzystaj za darmo!
© 2022 NFHotel Sp. z o.o. | Dane firmyPolityka prywatności
homeapartmentlicenseusersphone-handsetphonelaptop-phonechart-barsdiamondearthalarmcrossmenucross-circlelayers