Channel Manager z Booking.com musi dbać przede wszystkim o odbieranie i wysyłanie dostępności. Im szybciej program hotelowy to robi, tym bardziej zmniejsza się prawdopodobieństwo overbookingu. Jak pokazuje praktyka z NFHotel, połączenie z Booking.com odświeżane co sekundę zmniejsza je w zasadzie do zera. Jednak brak konfliktów pomiędzy grafikiem obsługiwanym przez recepcjonistów, własnym modułem rezerwacji on-line oraz zewnętrznymi kanałami sprzedaży to tylko część wymogów, jakie musi spełniać nowoczesne oprogramowanie dla branży turystycznej.
Nasz PMS to:
Kompleksowy program hotelowy połączony z Booking.com musi uwzględniać choćby takie rzeczy, jak różne ID w extranecie w obiektach nadzorowanych przez jedną osobę. Dla zarządców apartamentów takie rzeczy to część codziennych obowiązków. A przecież znacznie wygodniej mieć wszystkie lokale na jednym grafiku, w jednym PMS-ie, z uwzględniającym wszystkie apartamenty modułem usług sprzątania i prac pokojowych, zamiast co chwilę przełączać się pomiędzy różnymi wersjami systemu. Dokładnie tak rozwiązaliśmy to w NFHotel, poprzez obsługę wielu lokalizacji. Dzięki temu synchronizacja PMS z Booking.com pozwala jednocześnie usprawnić i zindywidualizować kontakt z klientami - np. poprzez dalece personalizowane wiadomości e-mailowe i SMS-owe wysyłane przez automat uzupełniający szablon o dane osoby rezerwującej. Na zbliżonej zasadzie działa w NFHotel generowanie faktur, ręczne uzupełnianie jest ograniczone do niezbędnego minimum.
Naturalnie channel manager połączony z Booking.com powinien pobierać wszystkie informacje o rezerwacji. Tyczy się to nawet tak delikatnych kwestii jak dane karty kredytowej, podawane przez rezerwującego w celu tzw. preautoryzacji. Wprawdzie nie jest to tak wygodne, jak bezpośrednie płatności internetowe przy bezpośrednich rezerwacjach on-line, ale i tak odpada konieczność logowania się do bookingowego extranetu. Oczywiście wszystko obwarowane zabezpieczeniami i koniecznością podania hasła przez użytkownika programu hotelowego.
Zobacz również:
Synchronizacja programu hotelowego z Booking.com to niebywale złożona kwestia. NFHotel sprawia, że współpraca z bodaj największym serwisem rezerwacyjnym na polskim rynku turystycznym staje się szybka, łatwa i przyjemna. Sprawny channel manager pozwala na swobodne udostępnianie wszystkich pokoi i zwiększenie liczby rezerwacji - a blokady i parę innych mechanizmów przydadzą się, kiedy obiekt sam będzie w stanie wypracować maksymalne obłożenie.