Specjalistyczne oprogramowanie dla hoteli na miarę XXI wieku zawiera szereg praktycznych modułów, ułatwiających codzienną pracę oraz pozwalających na pozyskiwanie zdecydowanie większej liczby klientów. Moduły do porządków i/lub gastronomii z całą pewnością zaliczają się do pierwszej ze wskazanych grup. Program hotelowy z housekeepingiem pozwala na sprawne, a co najistotniejsze niezwykle szybkie rozdzielanie zadań pomiędzy personel.
Ba, nawet samo wylistowanie obowiązków na dany dzień bądź tydzień będzie w stanie załatwić komputerowy system - wystarczy tylko raz, przy początkowej konfiguracji wprowadzić wykonywane usługi housekeepingowe i określić okoliczności, w których pojawiają się dane zadania. W branży hotelarskiej najczęściej pojawiają się takie rzeczy jak zakrojone na mniejszą lub większą skalę porządki przed przyjazdem gości, sprzątanie po wyjeździe czy przegląd pokoju w trakcie pobytu. W programie hotelowym z housekeepingiem na tej właśnie podstawie tworzone są odpowiednie raporty. Rzecz jasna po sprawdzeniu statusów wszystkich obecnych na grafiku recepcyjnym rezerwacji oraz zestawieniu ich z wprowadzonymi do oprogramowania usługami na sprzątanie i inne czynności.
Powyższy schemat działania stanowi przykład z życia wzięty, bazujący na funkcjonowaniu specjalistycznego systemu NFHotel, oferowany przez polskiego producenta. Nawet jeśli dla niektórych brzmi nieco skomplikowanie, to w praktyce jest niezwykle proste i szybkie do wdrożenia. Pozytywne efekty użytkowania programu hotelowego z housekeepingiem będzie widać bardzo wyraźnie już po paru dniach. Albo i jeszcze szybciej. Skończy się ręczne tworzenie listy zadań, rysowanie dodatkowych schematów, bieganie po całym obiekcie w poszukiwaniu odpowiedzialnych za konkretne rzeczy osób. Oprogramowanie zarówno pokaże pracę niezbędną do wykonania, jak też poinformuje o jej wykonaniu.
Oczywiście zaraz po tym, kiedy personel wywiąże się ze swoich obowiązków i jednym dotknięciem ekranu telefonu da znać na recepcji, że dany pokój jest już gotowy do odbioru albo przyjęcia kolejnych gości. Tutaj mowa o module sprzątania, jaki program hotelowy z housekeepingiem NFHotel udostępnia dla użytkowników. Nadzwyczaj użyteczna rzecz, choćby w takich sytuacjach, kiedy turyści pojawiają się przed rozpoczęciem doby hotelowej. Lepiej takim klientom powiedzieć, żeby zaczekali na uporządkowanie pokoju i zaproponować kawę/herbatę, niż opryskliwie skwitować wszystko regulaminem i zostawić turystów “samych sobie winnych”. W całym powyższym kontekście warto wspomnieć, iż w programie hotelowym NFHotel z wbudowanym housekeepingiem istnieje możliwość przydzielania różnych ról - a każda z nich ma dostęp tylko i wyłącznie do ściśle określonych działów. Dzięki temu pokojowa może widzieć tylko moduł sprzątania - grafik rezerwacji czy dane klientów pozostaną ukryte i bezpieczne.
Niezaprzeczalną zaletę NFHotel jest przyspieszenie bądź zautomatyzowanie wielu codziennych czynności, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo bezcennego czasu. A w skrajnych przypadkach nawet ograniczyć zatrudnienie, zmniejszając koszty prowadzenia obiektu turystycznego. Program hotelowy z housekeepingiem i innymi opcjonalnymi modułami - jak choćby pozwalające na zwiększenie liczby rezerwacji booking engine do uruchomienia widgetu na rezerwacje on-line do stron internetowych oraz mediów społecznościowych czy channel manager do natychmiastowej synchronizacji dostępności pokoi we wszystkich internetowych kanałach dystrybucji - swoje kosztuje. Ale to i tak zdecydowanie mniejsze sumy, niż kilku pracowników na etacie.