We współczesnym hotelarstwie wdrożenie kompleksowej aplikacji housekeepingowej znacząco polepsza organizację pracy w obiekcie turystycznym. Zwłaszcza w tej dziedzinie usług, które zmieszczą się pod pojemnym pojęciem porządków domowych - ale i na kuchni można odnieść wymierne korzyści. Te zaś bazują przede wszystkim na potężnych oszczędnościach czasu. A jak wszystkim doskonale wiadomo - czas to pieniądz.
Aplikacje housekeepingowe są wysoce wyspecjalizowanymi narzędziami, ale równie dobrze mogą stanowić część większej, dalece bardziej rozbudowanej całości. W tym przypadku naturalnie najbardziej interesuje nas program hotelowy, który pomoże w rozdzielaniu zadań. Realia branży turystycznej wyglądają w ten sposób, że mało który ośrodek wypoczynkowy posiada stały personel sprzątający na etacie. Zdecydowanie częściej stosuje się zlecenia, w zależności od aktualnych potrzeb. W aplikacjach housekeeping zintegrowanych z interaktywnym grafikiem rezerwacji doskonale widać, które pokoje wymagają uporządkowania. I na jaką skalę - w końcu inaczej wygląda doprowadzenie do ładu pokoi po dwutygodniowym turnusie kolonii młodzieżowej, a jeszcze inaczej przygotowanie do otwarcia obiektu typowo sezonowego (np. pensjonatu nad morzem w Polsce: takie ośrodki zwykle działają od kwietnia/maja do września/października). To jak tropikalny tajfun przy morskiej bryzie.
Z aplikacją housekeepingową cały czas doskonale wiadomo, ile pracy będzie do wykonania na dzisiaj, jutro, za tydzień itd. Dzięki temu hotelarze szybko mogą oszacować, jakiej siły roboczej będą potrzebować. Za tym idzie precyzyjne planowanie wydatków - dzięki programowi hotelowemu można raz na zawsze zerwać z płaceniem komuś tylko za to, że przez określony czas przebywa na miejscu i jest do dyspozycji. Nawet, jeśli w danym dniu tylko zdarzenia nagłe, nieprzewidziane wypadki/usterki mogą sprawić że dana osoba rzeczywiście będzie potrzebna. Aplikacja housekeeping przyda się też osobom świadczącym pracę w obiektach hotelarskich. Pozwala na płynne wykonywanie zadań - bez marnotrawienia czasu na dopytywanie się co i gdzie zrobić - wreszcie pokaże, na jakie wynagrodzenie można liczyć.
Jeśli chodzi o aplikację housekeeping w programie hotelowym, na rodzimym rynku wyróżnia się NFHotel. Wszystko działa przejrzyście, pozwala różnicować dostęp do różnych działów i danych poszczególnym użytkownikom, funkcjonuje należycie na smartfonach i tabletach… W dużym uproszczeniu: kierownik/menedżer/zarządca administrujący całym systemem wprowadza usługi w rodzaju sprzątanie po wyjeździe, porządkowanie pustego pokoju co 3 dni, przygotowanie pokoju na przyjazd gości, pranie 2 razy tygodniu etc. - zgodnie z zasadami, jakie panują w danym ośrodku. Wraz z czasem potrzebnym na ich wykonanie, stawkami i pozostałymi niezbędnymi elementami. Aplikacja housekeepingowa w NFHotel automatycznie będzie tworzyła stosowne raporty, pokazujące co trzeba zrobić, jak długo to zajmie i ile to powinno kosztować.
Opisywany program hotelowy posiada też moduł sprzątania dla personelu, pokazujący pokoje/apartamenty wymagające uwagi. Po wykonaniu zadania wystarczy, że osoba odpowiedzialna za porządki zaznaczy stosowną opcję w aplikacji housekeepingowej, a recepcjoniści od razu będą wiedzieć, że dany pokój jest już gotowy i czeka na gości. To samo w drugą stronę - jeśli ktoś zgłosi recepcjonistom chociażby poplamiony winem obrus, ci stosownie oflagują konkretny pokój w programie hotelowym. Mogą też skorzystać z komunikatora i przekazać informację odpowiednim osobom.
Aplikacja housekeeping dla hotelarstwa stwarza mnóstwo możliwości, które w dłuższej perspektywie przynoszą jak najbardziej wymierne zyski. Program hotelowy wyposażony w stosowny moduł nada się do tego najlepiej - tam opcje przeznaczone do szeroko rozumianego housekeepingu stanową tylko część spośród wielu przydatnych funkcji. A zawsze lepiej korzystać z jednego systemu, zamiast przełączać się pomiędzy oknami albo próbować połączyć ze sobą zupełnie odmienne oprogramowania.