Channel Manager zintegrowany z Airbnb

Wszędzie tam, gdzie są osoby szukające miejsca na nocleg, muszą być też obecne wszelkiego typu obiekty hotelarskie. Serwis Airbnb zaczynał jako quasi-społecznościowa platforma home sharing, ale ostatnio coraz mocniej skręca w stronę klasycznych serwisów turystyczno-rezerwacyjnych. To oznacza, że channel manager połączony z Airbnb już niedługo będzie niezbędnym składnikiem porządnego oprogramowania hotelowego.
Taki system na komputery i urządzenia mobilne najlepiej zaprezentować na przykładzie apartamentów, którym spośród obiektów noclegowych zdecydowanie najbliżej do wynajmu pokoi/mieszkań na krótki okres od osób prywatnych. Oczywiście w synchronizacji programu hotelowego z Airbnb kluczowe są informacje o dostępności i zajętości. Nikt nie chce mierzyć się z konsekwencjami overbookingu, kiedy to do jednego apartamentu przyjedzie dwóch lub więcej gości - jeden korzystający z ww. portalu, a drugi po rozmowach z recepcją albo rezerwujący pobyt on-line za pomocą widgetu booking engine’u na stronie internetowej obiektu. Straty finansowe można w miarę szybko odrobić, na wizerunkowe czasami potrzeba lat. Channel Manager z Airbnb musi kompleksowo obsługiwać rezerwacje apartamentów - same informacje o obłożeniu to zdecydowanie za mało. Narzędzie powinno być zaprojektowane w ten sposób, żeby zarządcy/recepcjoniści w ogóle nie zaglądali do panelu obiektu w serwisie. Wszystkie dane w jednym systemie pozwolą m.in. na sprawne, szybkie wystawianie faktur, natychmiastowe uwzględnianie w rozliczeniu wyżywienia i innych dodatków czy szybką wysyłkę spersonalizowanych powiadomień e-mailowych bądź SMS-owych do klientów. Rzecz jasna połączenie z Airbnb ma szereg innych obowiązków, takich jak automatyczna aktualizacja raportów i modułu sprzątania - room service nie obejdzie się bez informacji, które apartamenty jakich porządków wymagają. A każda nowa rezerwacja ma przecież na to niebagatelny wpływ. Synchronizacja PMS z Airbnb pewnych rzeczy też NIE zrobi. Jeżeli rezerwację potwierdza preautoryzacja kartą kredytową, system dla hotelarzy może jedynie wyświetlić jej dane - oczywiście po spełnieniu wszelkich procedur bezpieczeństwa. Automatyczne obciążenie rachunku/karty to tylko przy szybkich płatnościach internetowych za rezerwacje on-line z własnych źródeł. Choć w przyszłości, kto wie… Program hotelowy połączony z Airbnb pozwoli dotrzeć do ogromnej bazy potencjalnych klientów, a jednocześnie pracę związaną z ich obsługą niemal w całości przejmie automatyczny channel manager. Wysiłek cokolwiek niewielki, a potencjalne zyski ogromne.

NFHotel Channel Manager

Automatyczna synchronizacja cen oraz dostępności.

W dużym skrócie

NFHotel Channel Manager to narzędzie, które automatycznie aktualizuje ceny oraz dostępność w Booking.com, module rezerwacji on-line (booking engine), portalach NetFactory.

Dzięki channel managerowi nie ma konieczności logowania się i aktualizowania dostępności przy każdej nowej rezerwacji.

Wszystkie rezerwacje, ich modyfikacje oraz anulacje automatycznie przekazywane są do NFHotel

Jak działa NFHotel Channel Manager

Każda nowa rezerwacja automatycznie pojawia się w programie hotelowym – nie musisz nic robić.

Informację o każdej rezerwacji zrobionej przez recepcję portale dostają błyskawicznie – nie musisz nic robić.

Jeśli klient np. w Booking.com zmodyfikuje lub anuluje rezerwację – również nie musisz nic robić.

Zapis cen w NFHotel automatycznie wysyła je do odpowiednich kanałów rezerwacyjnych.

NFHotel pozwala na podłączenie wielu lokalizacji np. w Booking.com - wiele różnych id obiektów.
Skrócenie czasu potrzebnego na obsługę rezerwacji
95%
Przejęcie procesu obsługi rezerwacji z kanałów rezerwacyjnych
100%
Zmniejszenie prawdopodobieństwa powstania overbooking'u
99%

Wyjątkowo wygodnie

Channel Manager w pełni automatyzuje obsługę rezerwacji z kanałów rezerwacyjnych. Brak pośredników pomiędzy PMS a kanałem rezerwacyjnym, pozwala na uzyskanie minimalnych opóźnień. Dysponujemy najszybszym połączeniem z Booking.com - odpytujemy o nowe rezerwacje co sekundę. Pełna obsługa modyfikacji - modyfikacja dopisuje zmiany do istniejącej - zachowujesz całą historię rezerwacji.

DZIAŁA 24H NA DOBĘ

Kiedy recepcja jest nieczynna albo zajęta, gdy jesteś w drodze lub na wczasach - system pozwala na rezerwację.

OBSŁUGA MODYFIKACJI

Modyfikacja dopisuje zmiany do istniejącej rezerwacji - zachowujesz całą jej historię.

W PEŁNI AUTOMATYCZNIE

System zajmie się całym procesem: dodanie rezerwacji, pobranie płatności, wysyłka powiadomień.

NAJSZYBSZY NA RYNKU

Dysponujemy najszybszym połączeniem z Booking.com - odpytujemy o nowe rezerwacje co sekundę.

Pełna integracja

Podczas konfiguracji NFHotel Channel Manager istniejące już rezerwacje są parowane, dzięki czemu również dla nich możliwe są modyfikacje, anulacje.

W pełni automatycznie

Zapomnij o codziennej aktualizacji extranet w portalach rezerwacyjnych. NFHotel Channel Manager bierze to na siebie! Wszystkie rezerwacje, modyfikacje oraz ich anulacje odbywają się automatycznie.

Pobierz aplikację

2 sekundy
Tyle wystarczy na wysłanie informacji do Booking.com o nowej rezerwacji w NFHotel. NF Channel Manager to nieodłączna część naszego systemu hotelowego. Bezpośrednie połączenie NFHotel pozwala na osiąganie najlepszych czasów połączeń i wymiany danych, co redukuje ryzyko zaistnienia overbookingu do absolutnego minimum.

Skontaktuj się z nami

Zachęcamy do kontaktu w sprawie programu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
  • więcej
    Channel manager to informatyczna usługa biznesowa dla obiektów hotelarskich, odpowiadająca za zarządzanie cenami i dostępnością we wszystkich internetowych kanałach sprzedaży. Dotyczy to zarówno ręcznego wprowadzania ustawień, jak też automatyzacji pewnych procesów i zmian. Użytkowanie channel managera pozwala na swobodne pozyskiwanie klientów z wielu serwisów bez obaw o nakładanie się rezerwacji z różnych źródeł.

    Jak działa channel manager?

    Branżowi specjaliści wyróżniają 3 generacje channel managerów. Przy czym pierwsza z nich to po prostu ręczne wprowadzanie danych do extranetu zewnętrznego partnera. Powiedzmy sobie szczerze, to dla hotelarzy pomoc jedynie w postaci kolejnego “okna wystawowego”, na które trzeba było poświęcić sporo czasu i pracy. Czym jest channel manager tak naprawdę obrazuje dopiero druga generacja technologii, umożliwiająca dwustronną komunikację pomiędzy portalami rezerwacyjnymi OTA a oprogramowaniem hotelowym - czy to samym channel managerem, czy też PMS-em (Property Management System, czyli program recepcyjny,) wyposażonym w stosowną funkcjonalność - np. polski NFHotel. Natomiast channel managery trzeciej generacji oferują - w uproszczeniu - dynamiczne zmiany w cennikach, będące automatyczną reakcją na obłożenie, cykliczne sezony etc. Ten tekst powinien odpowiedzieć Ci na pytania:
    • Co to jest channel manager, czym jest channel manager
    • Jak działa channel manager
    Zobacz także channel manager zintegrowany z: Airbnb, Booking.com, HRS, Expedia, nocowanie.pl, eholiday.pl

    Liczba partnerów albo czas? Oto jest pytanie!

    Podstawowym zadaniem nowoczesnego channel managera jest maksymalizacja zysków hotelarza - to żadna niespodzianka. Możemy jednak zaobserwować, że producenci oprogramowania proponują do tego dwie, zupełnie odmienne drogi. Aktualnie na rynku więcej jest tych, którzy kierują się filozofią “im więcej, tym lepiej”. Co to jest channel manager tego rodzaju pokazują produkty w rodzaju australijskiego Siteminder czy amerykańskiego Channel Rush. Oferują one integrację nawet z kilkuset serwisami rezerwacyjnymi. Na zasadzie “im więcej portali, na których obiekt jest obecny - tym więcej będzie rezerwacji”. Natomiast inne CM stawiają nie tyle na liczbę, co jakość połączeń. Czym jest channel manager tego rodzaju świetnie demonstruje wspomniany wcześniej NFHotel. Nie bez kozery szczycący się najlepszym czasem wymiany danych.

    Jak działa szybki channel manager?

    Postawienie na szybkość wynika z prostej, zdroworozsądkowej kalkulacji. Portale gwarantujące dużo rezerwacji da się policzyć na palcach jednej ręki. Dlatego lepiej dobrze obsługiwać parę najważniejszych kanałów - na polskim rynku będą to własne rezerwacje on-line oraz Booking.com - zamiast ledwo współpracować z setkami partnerów. Synchronizacja co kilka minut to proszenie się o overbooking. Dla przykładu NFHotel wysyła zapytanie do Booking.com co sekundę. A proszę sobie jeszcze wyobrazić, że są channel managery które rezerwacje z booking engine’u tego samego systemu odbierają dopiero po 5-7 minutach… Zatem czym jest channel manager, który oferuje multum różnych kanałów, ale niską częstotliwość synchronizacji danych z partnerami? W praktyce przysparza sporo problemów z przesuwaniem gości po pokojach, a w najgorszym razie - odwołanymi z winy obiektu rezerwacjami. Zobacz również: Co to jest booking engine, jak działa booking engine.

    W channel managerze liczy się czas

    Do takich wniosków prowadzi choćby sama geneza powstania tego rodzaju rozwiązań dla hotelarzy. A zwłaszcza przejście pomiędzy pierwszą a drugą generacją CM-ów. Przecież brak konieczności logowanie się do extranetu, żeby wszystkie rezerwacje i ceny nanieść ręcznie, był prawdziwym przełomem. Zamiast siedzieć przy komputerze, nanosić rezerwacje i pisać setki powiadomień e-mailowych do klientów - zabrać się za inne prace hotelowe. Jednak zyskany w ten sposób czas łatwo stracić po dwakroć, odkręcając nakładające się na siebie rezerwacje z różnych źródeł. Jednak po wdrożeniu szybkiego channel managera ten problem znika. A znakomite czasy pozwalają wykorzystać potencjał współpracy z OTA do maksimum, poprzez swobodne udostępnienie wszystkich pokoi do zewnętrznej sprzedaży. I jeszcze jedna kwestia - czym jest channel bez możliwości zablokowania rezerwacji serwisom zewnętrznym? W końcu w szczytowych okresach roku turystycznego obiekty hotelarskie zwykle są w stanie samodzielnie wyprzedać wszystkie pokoje. Jeśli masz jeszcze pytania dotyczące tego co to jest channel manager - zapraszamy do kontaktu z nami!