W branży hotelarskiej housekeeping stanowi jedną z istotniejszych, a zarazem dość niewdzięcznych obszarów działalności. Generalnie niewielu turystów docenia wysoką dbałość o szczegóły w tym zakresie, natomiast praktycznie każdy gość zauważy najdrobniejsze niedociągnięcia. I w wariancie optymistycznym zgłosi pretensje na recepcji, zaś w wersji pesymistycznej wyrobi sobie negatywną opinię na temat całego obiektu. Na szczęście są już programy hotelowe, które posiadają dedykowane housekeepingowi moduły.
Właściwa organizacja prac porządkowych i kuchennych niejednemu hotelarzowi spędza sen z powiek. Z jednej strony trzeba pilnować sprzątania pokoi, naprawiania usterek i przygotowywania wyżywienia (dotyczy głównie pensjonatów i hoteli), a z drugiej: jak ognia unikać sytuacji, w których zatrudnia się ludzi na “puste przebiegi”. W programie hotelowym obejmującym zadania housekeepingowe można mieć nad wszystkim pełną kontrolę, dzięki której koszty prowadzenia obiektu spadną, a i personel swoją pracę będzie w stanie wykonać o wiele sprawniej. Nie wspominając już o ogromnym ograniczeniu czasu przeznaczanego na średnio produktywną administrację.
Najlepszym dowodem na to, że kompleksowy program hotelowy jest w stanie wydatnie pomóc w housekeepingu ośrodków wypoczynkowych, będzie polski NFHotel. Za konkretne przykłady posłużą nam dwa niby osobne, aczkolwiek w praktyce bardzo mocno związane ze sobą moduły. Pierwszym z nich będą automatycznie i błyskawicznie generowane raporty: dla danego dnia, tygodnia - pełna dowolność. Każdy taki dokument pokazuje, które pokoje, domki i/lub apartamenty wymagają interwencji personelu sprzątającego. A także jakie konkretnie powiązane z housekeepingiem działania powinny być podjęte. Drugą taką częścią programu hotelowego będzie interaktywny panel porządkujących i/lub pokojowych - bardzo dobry na urządzeniach mobilnych. Na czerwono pokazuje pokoje do posprzątania, a po zrobionej robocie osoby sprzątające oznaczają je na zielono - i recepcjoniści natychmiast wiedzą, czy gościom którzy zarezerwowali dany pokój można już wydać klucze, czy lepiej zaproponować kolejne ciasteczko do kawy.
Oczywiście obie wspomniane wyżej opcje na housekeeping w programie hotelowym byłyby nic nie warte bez uprzedniego wprowadzenia do systemu konkretnych usług. Osoby prowadzące obiekty hotelarskie zapewne doskonale rozróżniają sprzątanie po wyjeździe od przeglądu w trakcie pobytu, który z kolei jest czymś zupełnie innym od przetarcia kurzy w pokoju pustym od dłuższego czasu. Program hotelowy NFHotel pozwala na bardzo swobodną konfigurację usług housekeepingowych, które będą się pojawiać przy stosownym statusie pokoi. Wystarczy wprowadzić je do systemu raz, a później przewidywaniem łącznego czasu na ich wykonanie w danym dniu i tworzeniem listy pokoi do sprawdzenia zajmuje się oprogramowanie.
Za sprawą przemyślanego, rozbudowanego programu hotelarskiego działający w biznesie turystycznym otrzymują mnóstwo konkretnych korzyści. Funkcjonalności z rodzaju housekeeping może i nie przynoszą zysków bezpośrednio - w przeciwieństwie do wbudowanych rezerwacji on-line czy automatycznie obsługiwanych kanałów sprzedaży pokoi w internecie (portale rezerwacyjne w typie booking.com) - ale w dłuższej perspektywie pozwalają poczynić znaczne oszczędności.