Rezerwacje on-line na stronach internetowych co do zasady mają pozwolić hotelarzom na przyciągnięcie jak najwięcej gości, bez udziału pośredników w postaci portali rezerwacyjnych. Z kolei turystom muszą umożliwiać komfortowe zarezerwowanie pobytu o dowolnej porze dnia i nocy. Dlatego też widget booking engine ma niezwykle odpowiedzialne zadania do wykonania. Zadowolić wszystkie zainteresowane strony to niewątpliwie spore wyzwanie, ale jak najbardziej wykonalne.
Zdecydowanie najlepiej powierzyć je kompleksowemu programowi hotelowemu. Takiemu, którego channel manager błyskawicznie synchronizuje dane o dostępnych i zajętych aktualnie pokojach pomiędzy wszystkimi kanałami dystrybucji a grafikiem recepcyjnym. Dzięki takiemu specjalistycznemu rozwiązaniu hotelarz ma gwarancję, że turysta korzystający z widgetu booking engine’u zajmie faktycznie wolny termin, który nie będzie kolidował z żadną inną rezerwacją. W tej materii polski NFHotel wręcz świeci przykładem, nawet jeśli na takiego prymusa aktualnie niezbyt wygląda. Od strony technicznej śmiga jak ta lala, posiada szereg innowacyjnych rozwiązań projektowych, a nade wszystko obsługuje się go nad wyraz łatwo. Intuicyjne poruszanie się po opcjach sprawia, że całe bukowanie przebiega szybko, miło i przyjemnie.
Sprawna i satysfakcjonująca (samo)obsługa klienta
Dzięki widgetowi booking engine’owemu z prawdziwego zdarzenia każdy, nawet osoby kiepsko radzące sobie z komputerami, urządzeniami mobilnymi smart i nowymi technologiami, zrobi dokładnie taką rezerwację, jaką sobie wymarzył. Ogromny w tym udział dobrze pojętej prostoty. Graficzne fajerwerki czy podkreślanie walorów obiektu na każdym kroku dobrze wyglądają na prezentacjach i w folderach reklamowych, ale w praktyce tylko rozpraszają użytkownika. Odwracania uwagi, dezorientowanie turystów prędzej skończy się zamknięciem widgetu booking engine’owego i opuszczeniem strony internetowej obiektu niż upartym próbowaniem skutecznego zabukowania pobytu. Skoro są jakieś problemy z jednym ośrodkiem, to zawsze można sprawdzić w innym. Konkurencja na rynku turystycznym jest spora, również w sieci. A to jeden z powodów, dla których booking.com oraz inne OTA zabierają coraz więcej klientów - nie tylko mają mnóstwo obiektów w ofercie, ale też stawiają na wygodę turysty.
Mów tak, żeby twój odbiorca nie mógł nie zrozumieć
Nawet wybierając i wdrażając widget booking engine warto kierować się tak celnymi, uniwersalnymi radami. Wprawdzie konfucjańskie mądrości ze starożytnych Chin w świetle najnowszych prac badaczy komunikacji okazują się praktycznie niewykonalne… ale przecież chodzi nie tyle o osiąganie dosłownie absolutnej zgody, co osiągnięcie porozumienia pomiędzy obiema stronami na niezbędnym poziomie. Jak to się ma do specyfiki programu hotelowego i modułu rezerwacji online? Ano tak, że cała ta internetowa recepcja ma działać logicznie i pokazywać gościom tylko te informacje, których w danym momencie potrzebują. Po widgecie booking engine’owym należy oczekiwać, że zanim pokaże zdjęcia i charakterystykę pokoi, najpierw zapyta o daty przyjazdu i wyjazdu oraz liczbę i wiek uczestników. Potem dynamicznie będzie obliczać ostateczną cenę wraz z wyborem kolejnych dodatków do rezerwacji. Na koniec zaś przekieruje do błyskawicznych płatności internetowych i automatycznie wyśle wszystkie stosowne potwierdzenia e-mailowo i/lub SMS-ami.
Jedna recepcja z telefonami i kilka kolejnych w świecie wirtualnym
Widget booking engine NFHotel ma jeszcze tę niezaprzeczalną zaletę, że umieszczenie modułu rezerwacji on-line jest proste. W zasadzie sprowadza się do doklejenia kawałka kodu do źródła strony internetowej, co można zrobić albo samodzielnie, albo zlecić webmasterowi który załatwi to w kilka sekund. Kiedy system już się rozkręci, będzie działał przez 24 godziny na dobę - piątek, świątek czy niedziela - cały czas wyszukując zainteresowanym osobom wolne terminy i dodając kolejne rezerwacje na grafik w programie hotelowym. Jeszcze lepsze jest to, że konkretne profity można pozyskiwać zarówno z witryny www, jak też facebooka i innych mediów społecznościowych. Z widgetem booking engine’owym funkcjonującym na wielu stronach internetowych jednocześnie liczba potencjalnych klientów zwiększa się niebotycznie. Więcej odbiorców i większa szansa na rezerwację dzięki przejrzystym procedurom przynoszą znacznie lepsze zyski.
Funkcjonalność odpowiedzialna za internetowe bukowanie w NFHotel pozostaje opcjonalna. Czyli krótko i dobitnie rzecz ujmując: program hotelowy w najtańszym wariancie abonamentowym jest pozbawiony tego elementu. Jednak widget booking engine ma tak ogromny potencjał do konkretnych korzyści, że taka inwestycja na pewno zwróci się z nawiązką. I to bardzo szybko.