Systemy informatyczne dedykowane branży hotelarsko-turystycznej muszą być dziś niezwykle kompleksowe, a szybki channel manager stanowi jeden z najbardziej podstawowych modułów. W każdym razie tak mają te programy hotelowe, które charakteryzują się kompleksowym podejściem do tematu i pozwalają użytkownikom w pełni czerpać zyski możliwości, jakie obiektom noclegowym dają internetowe kanały sprzedaży. Szybkość w działaniu jest tutaj niezbędna, przede wszystkim aby zmniejszyć prawdopodobieństwo wystąpienia overbookingu. Najlepiej ograniczyć je do zera absolutnego.
Teoretyczne rozważania, czy taki rezultat jest w ogóle osiągalny, lepiej jednak zostawić na boku. Znacznie efektywniej będzie skupić się na tym, jak wygląda praca z szybkim channel managerem i jakie rozwiązanie będzie najbardziej optymalne dla aktualnych uwarunkowań rynku turystycznego. A sytuacja wygląda w ten sposób, że w kontekście NFHotel mówienie o prawdziwej rewolucji ma o wiele więcej wspólnego z rzeczywistością niż mogłoby się początkowo wydawać. Cóż, ograniczenie czasu synchronizacji danych o dostępności oraz zajętości pokoi w danym ośrodku wypoczynkowym - dla największego serwisu rezerwacyjnego - z poziomu minuty do około ośmiu sekund to niewątpliwie olbrzymi postęp.
Na bookingu sprzedaje się całkowicie automatycznie
Rzecz jasna chodzi tutaj o portal booking.com, który według wszelkich danych statystycznych przyciąga najwięcej unikalnych użytkowników. Szybkiego channel managera najlepiej poznać po tym, po jakim czasie rezerwacje z serwisu pojawiają się na grafiku w programie hotelowym. Innymi słowy: ile trwa okienko czasowe, w którym występuje poważne ryzyko nałożenia się na siebie rezerwacji z różnych źródeł. Być może trudno w to uwierzyć, ale parę lat temu standardem były aż 3 minuty, aktualna średnia waha się w granicach 60 sekund, a wynik na poziomie pół minuty powszechnie uważany jest za rewelacyjny. Jak wobec tego określić szybki channel manager NFHotel, który całą sprawę załatwia w 8 sekund? A mogłoby być jeszcze lepiej, gdyby nie opóźnienia po stronie bookingu. Oprogramowanie NetFactory komunikuje się z extranetem co sekundę, tyle że przygotowanie odpowiedniej paczki danych przez serwis zajmuje dłuższą chwilkę.
Jakie perspektywy ma wobec tego hotelarz?
Pewnych rzeczy wprawdzie nie da się przeskoczyć - chyba, że współpracujący z bookingiem zaczną masowo zgłaszać potrzebę optymalizacji serwisu 😉 - więc warto skupić się na tym, co znajduje się w zasięgu w obecnej sytuacji. Dzięki szybkiemu channel managerowi już teraz spokojnie można wystawić wszystkie pokoje do sprzedaży przez internet. Taki krok automatycznie przełoży się na wyższe obłożenie, zwłaszcza w sezonie niskim. Zawsze ktoś przyjedzie chociaż na weekend, a poprawa przychodów przełoży się na wysokość zysków. A jeśli w sezonie wysokim obiekt radzi sobie doskonale bez pośredników, wystarczy zawczasu założyć blokadę z poziomu programu hotelowego i wsio. Za sprawą szybkiego channel managera NFHotel booking powinien uznać, że po prostu wszystkie miejsca są już zajęte.
CM jak bramkarz - wpuści tylko wybranych
Naturalnie blokada, jaką na serwis rezerwacyjny OTA nakłada program hotelowy, nie ma najmniejszego wpływu na możliwość dodawania nowych pobytów i turnusów przez recepcjonistów i wszystkie inne osoby, które pracują na grafiku hotelowo-recepcyjnym. A skoro już o interaktywnym kalendarzu mowa, wypadałoby wspomnieć jak wygląda połączenie w drugą stronę. Czyli jak szybko rezerwacje wprowadzone przez recepcję - bądź inny kanał sprzedaży, jak choćby booking engine na własnej stronie www - “zdejmą” konkretny pokój i termin w extranecie. Przy szybkim channel managerze taka informacja pojawia się na bookingu niemal natychmiast po zapisaniu przez program hotelowy. A zatem w przypadku NFHotel maksymalnie po upływie sekundy.
Oprogramowanie NFHotel stanowi świetne rozwiązanie dla obiektów turystycznych. Zarówno dla typowych, stawiających na maksymalną wygodę hoteli, jak też kameralnych, rodzinnych pensjonatów czy osiedli domków letniskowych. Szybki channel manager stanowi jedynie jeden z wielu atutów, które przynoszą hotelarzom użytkującym polski program hotelowy sporo ciekawych korzyści i pozwalają na znaczne zwiększenie przychodów.