Branża turystyczna przechodzi w ostatnich latach przeobrażenia na niespotykaną wcześniej skalę - spory w tym udział internetu i zupełnie nowych możliwości, jakie dają dostęp do globalnej sieci i zaawansowane narzędzia informatyczne. Wobec tego naturalnym jest, że rodzimi hotelarze coraz intensywniej poszukują takiej bardzo przydatnej rzeczy, jaką będzie polski program hotelowy. Na rynku dostępnych jest co najmniej kilkadziesiąt różnych systemów, a każdy o nieco innej charakterystyce. Dokonując wyboru należy się dobrze zastanowić: czego tak naprawdę się potrzebuje, co przyniesie największe, długoterminowe korzyści.
Jedni oferują zaawansowane statystyki, pomocne zwłaszcza przy profilowaniu klientów i sensownym planowaniu dalekosiężnych działań marketingowych. Drudzy kuszą funkcjonalnym booking enginem, służącym do rozkręcenia modułu rezerwacji online, działającego na stronie internetowej w trybie 24/7, na okrągło. W innym polskim programie hotelowym najmocniejszą stroną będzie interaktywny grafik hotelowy, dający recepcjonistom dalece większe możliwości niż zeszyt, papierowy kalendarz i przylepne karteczki. Jednak ze świecą szukać oprogramowania “all in one”, posiadającego szeroki zakres zintegrowanych systemów, pozwalającego na prawdziwie kompleksowe zarządzanie obiektem hotelarskim. Przynajmniej dopóki w mrocznych czeluściach internetu nie natrafi się na NFHotel, program napisany i stale rozwijany przez jeleniogórskie NetFactory.
Bliższa ciału koszula niż sukmana
Zgodnie ze staropolskim przysłowiem najlepiej interesować się tymi sprawami, które nas dotyczą bezpośrednio. Przekładając to na hotelarstwo i usługi dla biznesu turystycznego: dla osób zarządzających obiektami noclegowymi i pracujących w rozmaitych kategoriach ośrodków wypoczynkowych najbardziej będzie przydatne oprogramowanie dostosowane do specyfiki polskiego rynku (oraz przepisów prawnych), tworzone przez osoby z doświadczeniem w turystyce. Dokładnie tak, jak ma to miejsce w przypadku polskiego programu hotelowego NFHotel. Zaczęło się od stosunkowo prostego rozwiązania na potrzeby własnego, rodzinnego pensjonatu, a z czasem wyewoluowało w elastyczny, oddający do dyspozycji użytkowników mnóstwo przydatnych, a zarazem prostych i intuicyjnych w obsłudze elementów. Takich, które niektóre zadania całkowicie automatyzują, natomiast inne znacznie usprawniają i przyspieszają. O otwarciu zupełnie nowych możliwości już nie wspominając.
Zwiększenie sprzedaży za pośrednictwem internetu
Tak wyglądają branżowe realia, że coraz więcej gości wybiera rozmaite serwisy oraz witryny w sieci jako miejsce do rezerwowania pobytu na wakacje, długi weekend oraz inne formy wypoczynku. Dzięki opisywanemu, polskiemu programowi hotelowemu (i dodatkowo płatnym wprawdzie, lecz summa summarum przynoszącym zyski dla klientów modułom) można korzystać z całej palety dodatkowych kanałów dystrybucji. I tak zintegrowany system na rezerwacje on-line pozwala przekształcić własną stronę www w pełnoprawny, internetowy odpowiednik stacjonarnej recepcji. Gwarantujący obsługę klienta od A do Z, a nawet Ź i Ż. Polskim programem hotelowym NFHotel można również zbudować dwukierunkowe połączenie z booking.com - bodaj największym obecnie portalem typu OTA. Wbudowany channel manager gwarantuje pełną i natychmiastową synchronizację dostępności, co stanowi wystarczające zabezpieczenie przed nakładaniem się rezerwacji - co zwykło nazywać się fachowo overbookingiem - prawdziwym koszmarem każdego hotelarza.
Łatwiejsza i efektywniejsza praca na co dzień
W polskim programie hotelowym w żadnym razie nie należy zaniedbywać gości zagranicznych. Sporo regionów naszego kraju stanowi iście magnetyczną atrakcję, żeby wspomnieć tylko tak chętnie odwiedzane przez Niemców (i nie tylko) wybrzeże Morza Bałtyckiego. Jak wszyscy hotelarze doskonale zdają sobie sprawę, dzisiaj klientowi należy wysyłać sporo powiadomień, najczęściej na skrzynkę e-mailową lub przez SMS-y. Potwierdzenie rezerwacji, informacja o zaksięgowaniu wpłaty, podziękowania po zakończeniu pobytu… W NFHotel taką wysyłkę da się załatwić paroma kliknięciami. A to dzięki szablonom z kluczami, które oprogramowanie automatycznie podmieni na indywidualne dane. Polski program hotelowy wysyła takie spersonalizowane wiadomości w różnych językach, dobieranego automatycznie w zależności od ustawień dla konkretnego klienta - zwykle wprowadzanych po pierwszym kontakcie. Oczywiście przed ostatecznym wysłaniem wiadomości można ją podejrzeć i wprowadzić zmiany w razie potrzeby.
NFHotel należy do ścisłej czołówki polskich programów hotelowych. A gdyby się dłużej zastanowić, to na rodzimym rynku usług biznesowych nie ma równorzędnej konkurencji. To jedyne tak kompleksowe, a na dodatek cały czas wspierane i wzbogacane o nowe, praktyczne funkcjonalności oprogramowanie hotelarskie w Polsce.