Kluczowa dla przedsiębiorstw turystyczno-wypoczynkowych rzecz, praktycznie decydująca o być albo nie być danego obiektu noclegowego. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych przechowuje najważniejsze informacje: o tym, kto, z kim, kiedy i na jak długo ma przyjechać, jakie są specjalne życzenia gości, wreszcie pewne kwestie finansowe. Trzymanie tego wszystkiego na papierze jest bezcelowe, a wobec rosnącego nacisku na internetowe źródła pozyskiwania klientów wręcz zatrzymuje rozwój ośrodków turystycznych w miejscu. Wobec tego przesiadka na porządny program hotelowy staje się więcej niż wskazana.
Specjalistyczne oprogramowanie hotelarskie stwarza ogrom możliwości, pozytywnie wpływających na codzienną pracę w obiekcie noclegowym. Ba, dzięki hotelowemu dziennikowi rezerwacji turystycznych w formie cyfrowej z łatwością można zwiększyć obłożenie, a tym samym i sprzedaż. Cała “tajemnica Poliszynela wzrostu wpływów” polega rzecz jasna na szerokim otwarciu internetowych kanałów dystrybucji. Poszukiwanie miejsca na nocleg tudzież dłuższe wczasy w sieci staje się coraz powszechniejsze, więc nawiązanie współpracy z paroma serwisami OTA stanowi wręcz hotelarski obowiązek. Trzeba przy tym pilnować, żeby nie dochodziło do overbookingu - sytuacji, kiedy dwóm gościom udało się zabukować ten sam pokój w nachodzących na siebie terminach.
Channel manager NFHotel
Tylko jak to zrobić z hotelowym dziennikiem rezerwacji turystycznych? Całkiem prosto: zainwestować w taki program hotelowy, który automatycznie uzupełni te wszystkie panele administracyjne i extranety o nowe turnusy. Coś, co człowiekowi - nawet najszybciej piszącemu na klawiaturze - zabrałoby ładnych kilka lub paręnaście minut, sprawnemu systemowi komputerowemu zajmie sekundę. Przy niesprzyjającym zbiegu technicznych okoliczności najwyżej 10 s. Element odpowiadający w hotelowym dzienniku rezerwacji turystycznych za pełną i natychmiastową synchronizację informacji o dostępnych i zajętych pokojach nazywa się channel manager, czyli w wolnym tłumaczeniu “zarządca kanałów sprzedaży”. Całkiem trafnie, nieprawdaż? Takich trików NFHotel ma w zanadrzu jeszcze sporo.
Booking engine
Najefektowniejszym z nich będzie w pełni zintegrowany z pozostałymi podsystemami oprogramowania moduł do rezerwacji on-line. Pozwala on przemienić stronę internetową z ładnej wizytówki w pełnoprawny odpowiednik klasycznej recepcji w sieci. Tyle że zamiast uśmiechniętego personelu klient obsłuży się praktycznie sam, a to dzięki prostym i intuicyjnym elementom tworzącym rzeczony booking engine NFHotel. Na podstawie zakresu dat, liczby oraz wieku uczestników ewentualnego pobytu hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych wyświetli dostępne pokoje. Z kolei wybranie opcji dodatkowych - wyżywienia, pakietów okolicznościowych, zestawu zabiegów w strefie SPA & Wellness oraz innego typu atrakcji opcjonalnych - spowoduje dynamiczne przeliczanie cen. Pozostaje jeszcze ostatni krok na potwierdzenie wyboru, przekierowanie do płatności internetowych oraz automatyczna wysyłka spersonalizowanych wiadomości e-mailowych i/lub SMS-owych.
Ułatwienia dla personelu i gospodarzy
W hotelowym dzienniku rezerwacji turystycznych o poszerzonym zakresie możliwości znajdują się również nieco innego rodzaju działy, służące bardziej codziennej pracy hotelarskiej niż pośredniej bądź bezpośredniej sprzedaży. Na przykład szara proza życia pracowników niższego szczebla, czyli sprzątanie i przygotowywanie posiłków. Z NFHotel nie trzeba biegać i pytać się, co jest do zrobienia. Wystarczy raz zerknąć do stosownej zakładki w programie, gdzie system na podstawie ogłoszenia i wprowadzanych przy początkowej konfiguracji usług tworzy adekwatne raporty z zadaniami do wykonania. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych posiada również wbudowane szablony e-maili na różne okazje (wypełniane spersonalizowaną treścią na podstawie kluczy), wewnętrzny komunikator dla użytkowników, faktury VAT (eksportowane do jednolitego pliku kontrolnego) i całą masę innych, przydatnych funkcjonalności.
Polska firma NetFactory tworząca NFHotel bezustannie pracuje nad rozwojem oprogramowania. Systematycznie pojawiają się darmowe aktualizacje, które regularnie wiążą się z dodaniem nowych, niezwykle praktycznych i efektywnych w użyciu opcji. Rozwój hotelowego dziennika rezerwacji turystycznych niewątpliwie przyniesie kolejne dobre rozwiązania, a co za tym idzie - większe zyski dla hotelarzy wykorzystujących pełnię możliwości, jakie daje dobry program hotelowy.
Kluczowa dla przedsiębiorstw turystyczno-wypoczynkowych rzecz, praktycznie decydująca o być albo nie być danego obiektu noclegowego. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych przechowuje najważniejsze informacje: o tym, kto, z kim, kiedy i na jak długo ma przyjechać, jakie są specjalne życzenia gości, wreszcie pewne kwestie finansowe. Trzymanie tego wszystkiego na papierze jest bezcelowe, a wobec rosnącego nacisku na internetowe źródła pozyskiwania klientów wręcz zatrzymuje rozwój ośrodków turystycznych w miejscu. Wobec tego przesiadka na porządny program hotelowy staje się więcej niż wskazana.
Specjalistyczne oprogramowanie hotelarskie stwarza ogrom możliwości, pozytywnie wpływających na codzienną pracę w obiekcie noclegowym. Ba, dzięki hotelowemu dziennikowi rezerwacji turystycznych w formie cyfrowej z łatwością można zwiększyć obłożenie, a tym samym i sprzedaż. Cała “tajemnica Poliszynela wzrostu wpływów” polega rzecz jasna na szerokim otwarciu internetowych kanałów dystrybucji. Poszukiwanie miejsca na nocleg tudzież dłuższe wczasy w sieci staje się coraz powszechniejsze, więc nawiązanie współpracy z paroma serwisami OTA stanowi wręcz hotelarski obowiązek. Trzeba przy tym pilnować, żeby nie dochodziło do overbookingu - sytuacji, kiedy dwóm gościom udało się zabukować ten sam pokój w nachodzących na siebie terminach.
Channel manager NFHotel
Tylko jak to zrobić z hotelowym dziennikiem rezerwacji turystycznych? Całkiem prosto: zainwestować w taki program hotelowy, który automatycznie uzupełni te wszystkie panele administracyjne i extranety o nowe turnusy. Coś, co człowiekowi - nawet najszybciej piszącemu na klawiaturze - zabrałoby ładnych kilka lub paręnaście minut, sprawnemu systemowi komputerowemu zajmie sekundę. Przy niesprzyjającym zbiegu technicznych okoliczności najwyżej 10 s. Element odpowiadający w hotelowym dzienniku rezerwacji turystycznych za pełną i natychmiastową synchronizację informacji o dostępnych i zajętych pokojach nazywa się channel manager, czyli w wolnym tłumaczeniu “zarządca kanałów sprzedaży”. Całkiem trafnie, nieprawdaż? Takich trików NFHotel ma w zanadrzu jeszcze sporo.
Booking engine
Najefektowniejszym z nich będzie w pełni zintegrowany z pozostałymi podsystemami oprogramowania moduł do rezerwacji on-line. Pozwala on przemienić stronę internetową z ładnej wizytówki w pełnoprawny odpowiednik klasycznej recepcji w sieci. Tyle że zamiast uśmiechniętego personelu klient obsłuży się praktycznie sam, a to dzięki prostym i intuicyjnym elementom tworzącym rzeczony booking engine NFHotel. Na podstawie zakresu dat, liczby oraz wieku uczestników ewentualnego pobytu hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych wyświetli dostępne pokoje. Z kolei wybranie opcji dodatkowych - wyżywienia, pakietów okolicznościowych, zestawu zabiegów w strefie SPA & Wellness oraz innego typu atrakcji opcjonalnych - spowoduje dynamiczne przeliczanie cen. Pozostaje jeszcze ostatni krok na potwierdzenie wyboru, przekierowanie do płatności internetowych oraz automatyczna wysyłka spersonalizowanych wiadomości e-mailowych i/lub SMS-owych.
Ułatwienia dla personelu i gospodarzy
W hotelowym dzienniku rezerwacji turystycznych o poszerzonym zakresie możliwości znajdują się również nieco innego rodzaju działy, służące bardziej codziennej pracy hotelarskiej niż pośredniej bądź bezpośredniej sprzedaży. Na przykład szara proza życia pracowników niższego szczebla, czyli sprzątanie i przygotowywanie posiłków. Z NFHotel nie trzeba biegać i pytać się, co jest do zrobienia. Wystarczy raz zerknąć do stosownej zakładki w programie, gdzie system na podstawie ogłoszenia i wprowadzanych przy początkowej konfiguracji usług tworzy adekwatne raporty z zadaniami do wykonania. Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych posiada również wbudowane szablony e-maili na różne okazje (wypełniane spersonalizowaną treścią na podstawie kluczy), wewnętrzny komunikator dla użytkowników, faktury VAT (eksportowane do jednolitego pliku kontrolnego) i całą masę innych, przydatnych funkcjonalności.
Polska firma NetFactory tworząca NFHotel bezustannie pracuje nad rozwojem oprogramowania. Systematycznie pojawiają się darmowe aktualizacje, które regularnie wiążą się z dodaniem nowych, niezwykle praktycznych i efektywnych w użyciu opcji. Rozwój hotelowego dziennika rezerwacji turystycznych niewątpliwie przyniesie kolejne dobre rozwiązania, a co za tym idzie - większe zyski dla hotelarzy wykorzystujących pełnię możliwości, jakie daje dobry program hotelowy.