Rewolucja internetowa dogłębnie zmieniła wiele branż, niewątpliwie hotelarstwo i usługi turystyczne należą do tejże grupy. Specjalistyczny program recepcja jest w stanie zarówno pozytywnie wpłynąć na codzienną organizację i rytm pracy personelu (nie tylko od obsługi klienta), jak też stworzyć zupełnie nowe, odczuwalnie korzystniejsze warunki do sprzedaży pokoi. W wielu różnych kanałach dystrybucji. Na temat zaawansowanych narzędzi do nadzoru podległych recepcjonistów, rozliczeń finansowych czy analiz statystycznych już się specjalnie nie rozwodząc.
Po programie recepcji z prawdziwego zdarzenia wręcz należy oczekiwać, iż pozwoli korzystać z szerokiego wachlarza przydatnych narzędzi. Dokładnie tak, jak ma to miejsce w przypadku NFHotel - prezentowany polski program hotelowy już w podstawowej wersji ma sporo przydatnych modułów. A do tego dochodzą częste aktualizacje, regularnie dodające kolejne możliwości, są również elementy dodatkowo płatne. Wprawdzie podwyższenie wysokości abonamentu może się wydawać mało ciekawe z perspektywy hotelarza, ale w zamian klienci otrzymują takie funkcjonalności, które zwracają się bardzo szybko. A potem zaczynają przynosić jak najbardziej wymierne zyski.
Nowe i poszerzone kanały sprzedaży pokoi hotelowych
I jak się łatwo domyślić, to właśnie te elementy budzą w branży największe poruszenie. Zresztą sytuacja w turystyce wygląda coraz bardziej na taką, w której dedykowany system komputerowy staje się dla obiektów noclegowych niezbędną koniecznością. W zasadzie tylko dzięki programowi recepcji da się funkcjonować na portalach rezerwacyjnych w stylu e-holiday czy bookinga, bez zbędnego narażania się na największy koszmar hotelarzy. Ową marą jest naturalnie konflikt zachodzących na siebie rezerwacji z różnych źródeł, których nie da się już nigdzie przenieść i pozostaje odwołanie z winy obiektu. Zjawisko doczekało się już własnej, fachowej nazwy: overbooking. A wystarczyłoby używać channel managera, który natychmiast zdejmuje dostępność zabukowanego pokoju - na grafiku hotelowym, w extranetach, na stronach z anonsami turystycznymi etc. Takie narzędzie, jakie ma program recepcja NFHotel, pozwala zatem ruszyć ze sprzedażą internetową pełną parą. Bez obaw o fatalne w skutkach zamieszanie i bolesne konsekwencje.
Własna recepcja online
Kolejny opcjonalny, za to niezwykle skutecznych w przyciąganiu potencjalnych klientów moduł to booking engine. Nazwa mówi właściwie sama za siebie - tutaj rozchodzi się o rezerwacje internetowe, które turyści mogą zrobić całkowicie we własnym zakresie za pośrednictwem witryny www danego ośrodka wypoczynkowego. Zalety takiego rozwiązania w programie recepcji są aż nazbyt oczywiste. Goście bukują pobyt o dowolnej, najwygodniejszej dla nich porze, a hotelarz dostaje w pełni zautomatyzowany, sieciowy punkt (samo)obsługi klienta. Czyli tak naprawdę internetowy odpowiednik recepcji. Takiej, która przekaże turystom wszystkie niezbędne informacje, wyszuka dostępne opcje we wskazanych terminach, zaproponuje wyżywienie, pakiet zabiegów w SPA i inne atrakcje dodatkowe… A na koniec program recepcja przyjmie zadatek bądź całą kwotę przekazaną ekspresowymi płatnościami on-line i wyśle eleganckie potwierdzenia na skrzynkę e-mailową zadowolonego turysty. Krótko i dobitnie nazywając rzecz po imieniu: full service.
Pomocna asysta dla recepcjonistów
Skoro więc najgorętsze tematy mamy już za sobą, można pokrótce opisać innego rodzaju możliwości oraz ułatwienia w wykonywaniu codziennych zadań. Sporo by się tego nazbierało, w końcu w mało którym obiekcie recepcjoniści zajmują się tylko i wyłącznie tworzeniem nowych rezerwacji oraz wydawaniem kluczy gościom. Naturalnie NFHotel wciąż będzie służyć nam za modelowy przykład programu recepcji. Współcześnie, zwłaszcza przy bukowaniu internetowym, wypada wysyłać klientom sporo powiadomień i potwierdzeń. Jednak zamiast żmudnego pisania, lepiej całość sprowadzić to paru klików automatycznie wypełnianego szablonu. Albo graficzne wyróżnianie rezerwacji z pakietami oraz specjalnymi życzeniami gości, które do spółki z wewnętrznym komunikatorem dla personelu i panelem kontrolnym usprawniają planowanie i wykonanie pracy. I jeszcze czytelna legenda kolorystyczna, dzięki której od razu wiadomo który gość już się rozliczył, a komu trzeba jeszcze przypomnieć o zaległościach.
Programy recepcje mają całe mnóstwo zalet, które zwiększają efektywność personelu i przynoszą policzalne w twardej walucie zyski. Nie zwlekaj! Dowiedz się więcej o systemie NFHotel, wypróbuj demo!