Być może jeszcze nie tak dawno temu kwestię inwestycji w wysoce wyspecjalizowany program hotelowy dało się zbyć machnięciem ręki i mało pochlebną uwagą o nowobogackich fanaberiach. Kiedyś, dziś sytuacja w branży turystycznej zmieniła się o jakieś 180 stopni. Wdrożenie funkcjonalnego oprogramowania komputerowego w hotelarstwie stało się wyższą koniecznością, a prawdopodobnie niedługo stanie się wręcz kwestią przetrwania. A za prawie całą tą rewolucję odpowiada internet - po prostu coraz więcej wczasowiczów woli zarezerwować pobyt w internecie. Mając na uwagę ogromną liczbę potencjalnych źródeł rezerwacji, bez sprawnego programu hotelowego ani rusz.
Dla potencjalnego klienta jest o wiele wygodniej, kiedy ma sposobność do zabukowania turnusu w upatrzonym obiekcie o dowolnej porze dnia i nocy. Bez oglądania się na godziny pracy na recepcji, oszczędzając obu stronom długotrwałej dyskusji przez telefon i/lub wymiany korespondencji e-mailowej. Tyle że ciekawych witryn ogłoszeniowo-rezerwacyjnych jest bez liku, a już współpracując z jedną można się doczekać nieprzyjemności związanych z overbookingiem. Jako że rezygnacja z sieciowych źródeł przychodu, lepiej zaufać odpowiedniemu oprogramowaniu komputerowemu w hotelarstwie. Takiemu jak polski system NFHotel, który zatroszczy się o wiele więcej spraw niż tylko “banalne” nakładanie się rezerwacji na siebie, bo ktoś nie zdążył uzupełnić extranego lub grafiku. Od tego jest channel manager, ledwie jeden spośród niezliczonych elementów o niebywale praktycznym działaniu.
Sprawne dokonywanie rezerwacji
Kolejnym praktycznym modułem będzie asystent rezerwowania dla recepcjonistów, tak naprawdę wyręczający personel w większości rzeczy, które trzeba zrobić przy dodawaniu nowego turnusu. Wystarczy w pierwszej kolejności zapytać o liczbę (i w razie potrzeby wiek) wszystkich uczestników oraz preferowane daty przyjazdu i wyjazdu, a system sam już wyszuka dostępne opcje. Za sprawą oprogramowania komputerowego w hotelarstwie da się również uwzględnić wyżywienie oraz inne, opcjonalne dodatki - wraz z dynamicznym przeliczaniem cen. Osobie dyżurującej na recepcji pozostaje przedstawić możliwości, ewentualnie przekonywać gościa do wyboru lepszego (ergo: droższego) standardu. Przy zdecydowanej, konkretnej postawie całość da się załatwić w trakcie minuty. Kto ma NFHotel, ten będzie mógł się pochwalić najszybszymi i najbardziej kompetentnymi recepcjonistami w całej branży ;).
Punkt obsługi klienta internetowego
Jeszcze jedna niezbędna we współczesnej turystyce rzecz - rezerwacje online na stronę www. Zdecydowana większość potencjalnych klientów oczekuje, że skoro już przegląda witrynę danego obiektu noclegowego, to będzie miała możliwość zabukowania sobie terminu bezpośrednio, samodzielnie. Telefony i formularze kontaktowe są dla “komputerowo i technologicznie niepełnosprytnych”. Poza tym należy zwrócić uwagę na fakt, że za sprawą takiego booking engine’u oprogramowanie komputerowe w hotelarstwie kreuje kolejne źródło potencjalnych dochodów - bez pośredników krojących dwucyfrowe prowizje. Być może jeszcze lepszą informacją będzie to, że tego rodzaju widgety bardzo łatwo dodać nie tylko na “główne” strony internetowe, ale też profile w mediach społecznościowych czy w niektórych serwisach z ogłoszeniami turystycznymi.
Nowy, lepszy wymiar hotelarskiej pracy
Również wiele codziennych, prozaicznych dla pracowników branży turystycznej czynności da się usprawnić oprogramowaniem komputerowym w hotelarstwie. Szybciej, więcej i lepiej, a to za sprawą jednego, kompleksowego narzędzia. Przykłady? Proszę bardzo! Taka niezbędna rzecz jak wiadomość do klienta o potwierdzeniu rezerwacji, przyjęciu wpłaty na poczet zaliczki (czy tam całej należności)... nie wspominając już o mailingu marketingowym, choćby serdecznych życzeniach z okazji świąt Bożego Narodzenia. Przy tradycyjnych metodach trzeba poświęcić sporo godzin na żmudną pisaninę, natomiast dzięki oprogramowaniu komputerowemu w hotelarstwie da się całość sprowadzić do kilku kliknięć. W NFHotel wystarczy raz stworzyć zgrabne szablony z kluczami, które system sam zamieni na zindywidualizowaną treść. Numer rezerwacji, wysokość wpłaty, imię i nazwisko: wszystkie tego rodzaju rzeczy zostaną zaciągnięte z danych programu, wpisywanych raz przy tworzeniu turnusu.
Oprogramowanie komputerowe w hotelarstwie stwarza wiele atrakcyjnych możliwości, przynoszących bardzo konkretne i wymierne korzyści. Sprawdź NFHotel i przekonaj się, że będzie to dobra zmiana w najlepszym wydaniu. Wypróbujesz raz, a wszystkie inne programy zaczną się jawić jako rozwiązania minimalistyczne, spełniające zbyt małą liczbę pożytecznych funkcji.