Posiadanie dedykowanego, specjalistycznego systemu do zarządzania rezerwacjami i pozostałymi dziedzinami funkcjonowania ośrodka wypoczynkowego wywiera przemożny wpływ na organizację pracy w takim przedsiębiorstwie turystycznym. Współczesne uwarunkowania w branży podróżniczej i możliwości, jakie dają nowoczesne technologie, sprawiają że takowy program hotelowy po prostu musi działać również na urządzeniach mobilnych. Wdrożenie recepcji na tablet przyda się przy wielu sytuacjach, mniej lub bardziej zwyczajnych w obiekcie noclegowym. Poniżej kilka wyjątkowo celnych przykładów.
Taka prozaiczna sprawa, jak nagła awaria komputera, z którego na co dzień korzysta personel hotelowy. Przecież potencjalni klienci nie będą czekać, aż sprzęt wróci z serwisu, a i całkowite wyłączenie internetowych kanałów sprzedaży (w celu uniknięcia ewentualnego overbookingu) kompletnie mija się z celem. Lepiej po prostu korzystać z programu hotelowego on-line, działającego w chmurze, a więc na zewnętrznych i doskonale zabezpieczonych serwerach. W takim systemie recepcja na tablet najczęściej stanowi integralną część oprogramowania. Komputer padł? Wystarczy przerzucić się na urządzenie mobilne, choćby i tymczasowo, żeby recepcjoniści mieli stały wgląd w grafik. Z kolei booking.com oraz pozostałe portale rezerwacyjne podłączone do channel managera, a także funkcjonujący na stronie internetowej obiektu moduł do bezpośredniego rezerwowania on-line 24/7, mogą w dalszym ciągu zbierać zamówienia bez jakichkolwiek przeszkód.
A na jakim sprzęcie ten program działa?
Odwieczna zagwozdka wszystkich hotelarzy, którzy w końcu podjęli jedynie słuszną decyzję o przesiadce z przedpotopowego systemu zarządzania obiektem noclegowym za pomocą karteczek i papierowych kalendarzy na specjalistyczny system komputerowy. Z jednej strony: wybór narzędzia ułatwiającego pracę na podstawie posiadanego urządzenia to mało rozsądne postępowanie. Z drugiej strony: kupowanie nowego sprzętu pod upatrzony program to tylko dodatkowe koszty. Dlatego też najbardziej praktyczną recepcją na tablet będzie taka, która uruchomi się na wszystkich modelach, niezależnie od producenta maszynki i rodzaju/wersji systemu operacyjnego. Niewykonalne? Wręcz przeciwnie, wystarczy system chmurowy, do którego loguje się za pośrednictwem przeglądarki internetowej. Program on-line’owy cechuje się również kilkoma innymi zaletami. Żeby wspomnieć tylko o automatycznych aktualizacjach w tle (nieobciążających łącza) czy dostępności z dowolnego sprzętu. A ci, którzy mają fioła na punkcie bezpieczeństwa, mogą użytkownikom tą łatwość ograniczyć do konkretnych adresów IP i/lub sparowanych maszynek.
Estetyczny wygląd a intuicyjna, prosta obsługa zaawansowanego systemu
Podobno nie można mieć wszystkiego, trzeba nauczyć się osiągania kompromisów i rezygnowania z pewnych rzeczy. Ogólnie taka postawa generalnie ma sens, ale w dziedzinie programów hotelowych sytuacja przedstawia się zgoła odwrotnie. Najlepsze exemplum stanowi tutaj rodzimy, polski NFHotel. System korzysta z zaawansowanych technologii programistycznych, co daje użytkownikom całą masę konkretnych możliwości. Od dodawania nowych rezerwacji w niespełna minutę po wysyłanie spersonalizowanych wiadomości do klientów dosłownie paroma kliknięciami. Recepcja na tablet od NetFactory jest responsywna, czyli równie dobrze działa tak na klasycznych komputerach, jak i podręcznych urządzeniach mobilnych. Funkcjonalności pozostają dokładnie identyczne, zmienia się tylko wizualny sposób prezentowania danych. Inteligentnie i dynamicznie, na podstawie informacji o wielkości i rozdzielczości ekranu. I zawsze w tak czytelny sposób, że zawsze wiadomo, gdzie której opcji należy szukać w jakimś podmenu.
Recepcję na tablet w NFHotel dostaje się w pakiecie z komputerowym programem hotelowym. Bez dodatkowych czy ukrytych opłat, po prostu system działa na każdym urządzeniu. Jak to działa, najlepiej sprawdzić osobiście. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji warto poprosić o dostęp do instancji demonstracyjnej.