Niby nazwa mówi wszystko sama za siebie - tytuł sugeruje, że rozchodzi się w niniejszym artykule o tego rodzaju specjalistyczne oprogramowanie, które służy do przyjmowania i zarządzania rezerwacjami w obiekcie turystycznym. Owszem, racja, ale nie do końca. Spełniający współczesne standardy recepcyjny program hotelowy musi już potrafić dużo, dużo więcej. Choć z drugiej strony nie da się ukryć, że aktywne wsparcie sprzedaży stanowi najsilniejszą zachętę do wdrożenia takiego systemu.
Prezentowane publicznie statystyki nie pozostawiają nawet cienia wątpliwości - coraz więcej osób planując wczasy lub inny rodzaj wypoczynku rezerwuje pobyt w upatrzonym miejscu za pomocą internetu. Są dedykowane temu portale, są moduły rezerwacji on-line na stronach internetowych obiektów hotelowych, niektóre ośrodki zamieszczają takie silniczki rezerwacji również na facebooku i innych social mediach czy pozwalających na takie działanie serwisach ogłoszeniowych. A skoro tak wyglądają realia branży turystycznej, posiadanie recepcyjnego programu hotelowego staje się zwyczajnie wyższą potrzebą. Tylko w ten sposób da się ogarnąć tę masę cyfrowych informacji, jakie przy rezerwacjach internetowych spływają na recepcję, skrzynki e-mailowe, panele administracyjne… No, chyba że ktoś bardzo chce się przekonać na własnej skórze, co to znaczy mierzyć się ze zjawiskiem overbookingu.
Sprawny, szybki channel manager i po sprawie
Krótkie wyjaśnienie: overbookingiem nazywa się taką sytuacją w obiekcie hotelowym, kiedy przychodzą nakładające się na siebie dwie (albo i więcej) rezerwacje. I jak by recepcjonista nie kombinował, nie da się ich pogodzić - trzeba komuś powiedzieć, że jego pobyt został z winy ośrodka wypoczynkowego odwołany, a następnie wziąć na klatę konsekwencje finansowe i wizerunkowe. Tymczasem program recepcyjny wyposażony w channel manager - sytuacja wyglądałaby w ten sposób, że jeden z gości w trakcie rezerwowanie dowiedziałby się że ktoś właśnie zajął oglądany przez niego pokój. Dla turysty sytuacja równie stresogenna, ale przecież winy obiektu w tym żadnej nie ma, że cieszą się takim wzięciem. Pozostaje wybrać inny termin, zmienić standard, no a w ostateczności szukać miejsc zupełnie gdzie indziej. Warto jeszcze wspomnieć, iż systemowy channel manager hotelu jest w stanie zsynchronizować dostępność we wszystkich kanałach sprzedaży w trakcie paru sekund od zatwierdzenia rezerwacji. W przypadku NFHotel (program recepcyjny) te wartości są na poziomie średnio 3-5 sek. w połączeniu z największym booking.com.
Booking engine do zbierania rezerwacji bez pośredników
Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że integralny moduł do rozkręcenia własnych, w pełni użytecznych rezerwacji internetowych stanowi ten definicyjny element w recepcyjnym programie hotelowym. Nieco inaczej rzecz ujmując, dobre rozwiązanie informatyczne powinno posiadać własny booking engine, służący de facto jako bezobsługowa, w pełni sieciowa recepcja. Taki wspominany już wcześniej moduł zwykle jest w pełni kompatybilny ze wszystkimi typami stron internetowych - jego umieszczenie sprowadza się technicznie rzecz biorąc do doklejenia kodu, wszystkie operacje odbywają się już w połączonym oprogramowaniu. W zasadzie tylko od adekwatności takiego elementu do tematyki i decyzji administratora konkretnych witryn www zależy, ile taka recepcja online będzie miała pełnoprawnych klonów w całej sieci.
Zobacz:
Narzędzie pracy dla recepcjonistów - program recepcyjny
Skoro już recepcyjny program hotelowy w zasadzie sam załatwia całą sprzedaż w internecie, co formularze zapytań e-mailowych czyni całkowicie bezużytecznymi, przyda się pokazać kilka innych funkcjonalności, przynoszących zyski w nie tak bezpośredni sposób. Doskonałym przykładem będą te elementy, które wiele codziennych zadań na recepcji (i zresztą nie tylko tam) pozwalają wykonać o wiele szybciej. A jak każdy domorosły rekin biznesu doskonale zdaje sobie sprawę, czas to pieniądz. Konkretne przykłady? Proszę bardzo, weźmy taki NFHotel. Dzięki temu recepcyjnemu programowi hotelowemu żmudny, wymagający prawdziwie mrówczej pracy proces wysyłania rozmaitych potwierdzeń klientom da się sprowadzić do kilku kliknięć. Wystarczy raz zbudować kilka szablonów na różne okazje, wypełnić je kluczami wypełnianymi treścią adekwatnie do danych danej rezerwacji, nadać całości estetyczną formę graficzną i gotowe. Dokładnie to samo można powiedzieć o rozmaitych drukach: od wszelkiego typu kart pobytowo-meldunkowych po niezbędne osobom odpowiedzialnym za wyżywienie lub sprzątanie raporty, pokazujące zakres usług niezbędnych do wykonania danego dnia.
NFHotel jest takim recepcyjnym programem hotelowym, który będzie zdecydowanie najlepszym wyborem na polskim rynku!