Najlepszy sposób dla hotelarzy na to, aby przekonać się w końcu do komputerowych systemów na recepcję - i nie tylko, w organizacji pracy innych działów obiektu wypoczynkowego też pomagają. A przy tym też rzetelnie porównać możliwości, jakie oferują poszczególne produkty. Wersja demonstracyjna programu hotelowego ma za zadanie jak najlepiej zaprezentować i korzyści rozwiązań informatycznych jako takich, jak też zalety konkretnego oprogramowania. A jeśli demo przygotowane jest uczciwie, pokaże również bolączki - jeśli takowe jeszcze są.
Choć prezentacje produktów wszelakich z reguły wyglądają niezwykle zachęcająco, mają co najmniej jedną podstawową wadę - są całkowicie nieinteraktywne. To osoba prowadząca ma pełną kontrolę nad wydarzeniami na sali, to ona decyduje co pokazać. Natomiast przy pełnoprawnej wersji demonstracyjnej programu hotelowego użytkownik ma pełną swobodę w doborze sprawdzanych opcji, sekwencji kliknięć, czasie testów etc. I co równie istotne, żaden handlowiec nie stoi nad głową, żeby rozpraszać swoimi uwagami i podpowiedziami. Jak ktoś chce pomocy w wyjaśnieniu zasad poruszania się po grafiku hotelowym czy zawartości poszczególnych zakładek, to sięga do załączonej instrukcji. Albo ogląda filmiki instruktażowe, naprawdę warto się obejść bez jakiegokolwiek asystenta.
W porządnym demie przetestujesz dosłownie wszystko
Jakikolwiek komunikat w rodzaju “opcja dostępna wyłącznie dla użytkowników premium” w trakcie testów powinna powodować zapalenie się lampki ostrzegawczej. Taka sytuacja oznacza ni mniej, ni więcej tylko to, że sprawdzane oprogramowanie zostało mocno okrojone. Tymczasem pełnoprawną wersję demonstracyjną programu hotelowego cechuje zachowanie pełnej funkcjonalności. Dodawanie rezerwacji, generowanie rozliczeń, raporty różnego typu, faktury, sklep, zakładkę wysyłki e-maili i SMSów z potwierdzeniami, komunikator dla użytkowników… Przy tym wszystko oczywiście będzie fikcyjne, od danych osobowych w bazie klientów po lokalizację i charakterystykę podłączonego do dema obiektu noclegowego.
Testy internetowe
Takie rozwiązanie jest o wiele praktyczniejsze od przygotowywania odrębnej instancji dla każdego, kto ma ochotę sprawdzić specjalistyczne oprogramowanie. Zarówno dla zainteresowanego programem hotelarza, jak i oferującej dany system firmy. Dział obsługi klienta oszczędza sobie mnóstwo pracy z przygotowywaniem wersji demonstracyjnej programu hotelowego, z jednego dema może naraz korzystać wiele osób - w aplikacjach webowych, co pozwala na całkiem niezłe (nawet jeśli czasami nieco przypadkowe) symulowanie pracy całego personelu - no i tylko w ten sposób można rzetelnie sprawdzić, jak dany system radzi sobie z funkcjonalnościami sieciowymi. Od rezerwacji on-line z widgetu na stronie internetowej po połączenie programu z booking.com. W tym drugim przypadku obiekty testowe tworzone są wprawdzie na potrzeby programistyczne (sprawdzanie automatycznej aktualizacji extranetu, przesyłania rezerwacji z portalu na grafik itd.), ale otrzymując wersję demonstracyjną programu hotelowego można wypytać o sposobność do samodzielnego wypróbowania channel managera.
Demo na komputer, demo na tablet, demo na smartfona…
Istotną sprawą w przypadku programów hotelowych jest to, aby dało się z nich korzystać na wielu różnych urządzeniach. I tutaj o wiele lepszym rozwiązaniem od kilku różnych wersji na rozmaite ekrany, będzie system responsywny. Dostosowujący sposób wyświetlania do rozdzielczości i wielkości sprzętu. I jeszcze do tego działający w chmurze on-line. Wtedy wystarczy jedna wersja demonstracyjna programu hotelowego, żeby rzetelnie sprawdzić jak się spisuje na wszelkiego typu sprzęcie. Bez konieczności ściągania mnóstwa aplikacji, czy instalowania czegokolwiek na dysku twardym - w zupełności wystarczą login i hasło.
Zainteresowani? Zapoznajcie się z wersją demonstracyjną programu hotelowego NFHotel już teraz!