Automatyzujemy pracę obiektów noclegowych
NFHotel to program hotelowy skupiający pracę obiektu w jednej aplikacji. Pomaga w dystrybucji i sprzedaży noclegów, usprawnia zarządzanie i obsługę Gości. By zaoszczędzić Twój czas i zwiększyć zyski.
Załóż konto
Testuj 14 dni
za darmo
Dostępne na
iPhone, Mac
Android
Huawei
Komputery PC
Zwiększaj liczbę rezerwacji
Maksymalizuj zyski, oszczędzaj czas
Channel Manager
Booking Engine
Asystent rezerwacji
Oferty Pobytowe
Zdobywaj rezerwacje z różnych portali
Rezerwacje online będą wpadać automatycznie na Twój kalendarz w NFHotel. Gdy termin zostanie zajęty, NFHotel automatycznie zablokuje dostępność na pozostałych portalach. Ceny zmieniasz też w NFHotel, a Channel Manager sam zmienia je na portalach. Zaprezentuj swój obiekt jak największej liczbie Gości - bez ryzyka overbookingu!
jeden kalendarz - koniec z logowaniem do kilku portali
plany cenowe - jeden dla wszystkich lub wiele
najpopularniejsze portale - doradzimy, gdzie warto być
Zobacz więcej
Channel manager -lista portali OTA
Rezerwacje online na Twojej stronie www
Niech Twoja strona internetowa sprzedaje noclegi. Booking Engine NFHotel pokaże Gościom wolne terminy i ceny, mogą zarezerwować i opłacić online. Rezerwacja doda się automatycznie na kalendarz NFHotel. Niech rezerwacje robią się same!
Twój wirtualny recepcjonista, który pracuje 24/7
Błyskawiczne płatności online - dla większej ilości potwierdzonych rezerwacji
Automatyczne e-maile i sms do Gości - dla oszczędności czasu
Zobacz więcej
booking-engine
Rezerwacja w minutę
Asystent rezerwacji to narzędzie, w którym wybierasz datę i ilość osób, a NFHotel sam wyszuka wolne pokoje i automatycznie przeliczy ceny. Recepcjonista może skupić się na obsłudze gościa i wybrać dla niego najlepszą opcję.
ekspresowe tworzenie nowych rezerwacji
szybko sprawdzisz wolny pokój i cenę
automatyczne przeliczenie ceny pobytu
Zobacz więcej
Wykorzystaj każdą szansę
Wysyłając ofertę pobytową ze spersonalizowaną propozycją noclegu zwiększasz sprzedaż recepcji nawet dwukrotnie. Wybierz termin i liczbę osób, a NFHotel automatycznie uzupełni dane w wiadomości. Wysyłka e-maila lub sms z ofertą w NFHotel jest bardzo szybka prosta i skuteczna!
zwiększ sprzedaż bezpośrednią na recepcji
wysyłka oferty zajmuje mniej niż 30 sekund
twórz własne szablony, aby jak najlepiej dopasować ofertę do Gościa
Zobacz więcej
Jak wybrać program do recepcji?

Tak, żeby być zadowolonym z dokonanego wyboru. Taka odpowiedź na tytułowe pytanie niewątpliwie trafia w dziesiątkę, ale kompletnie nie pomaga. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć niniejszy mini-poradnik, podpowiadający jak wybrać program do recepcji. Taka inwestycja to dla każdego hotelarza poważna zmiana, a jednocześnie konieczny krok. Bez dedykowanego oprogramowania we współczesnej branży turystycznej właściwie nie sposób funkcjonować.
Najlepszym na to dowodem są statystyki obrazujące to, w jaki sposób obiekty noclegowe pozyskują kolejnych gości. Trend jest wyraźny: z roku na rok coraz więcej turystów nie tylko poszukuje miejsca na wypoczynek za pośrednictwem rozmaitych portali internetowych, ale też rezerwuje pobyt bezpośrednio w sieci. Dlatego jednym z podstawowych zadań, jakie powinno się postawić przed programem do recepcji, powinna być kompleksowa obsługa internetowych źródeł rezerwacji.
Słowo dnia - booking
Podstawowe kanały sprzedaży w sieci, które program hotelowy bezwzględnie musi wspierać, są na dobrą sprawę dwa - światowy lider wśród serwisów rezerwacyjnych booking.com oraz własna strona internetowa (do spółki z profilem na facebooku i innych mediach społecznościowych). Po programie do recepcji należy oczekiwać, że całkowicie automatycznie obsłuży gości korzystających z tych stron, zarówno nanosząc nowe rezerwacje na grafik hotelowy, jak też aktualizując dane o zajętości i dostępności w extranecie. Za te działania odpowiada moduł nazywany channel managerem. Sprawny, błyskawicznie działający CM połączony z bookingiem gwarantuje, że nawet przy zwielokrotnieniu kanałów dystrybucji nie będzie dochodziło do overbookingu (pokrywających się rezerwacji).
Sprzedawaj pokoje w sieci bez pośredników
Jako że prowizje dla portali turystycznych są wysokie, uruchomienie modułu rezerwacji on-line na własnej witrynie www stanowi logiczny krok. Przypadnie do gustu np. stałym klientom - nie trzeba już wydzwaniać do obiektu czy pisać e-maili z zapytaniami, skoro dzięki programowi do recepcji jest możliwość zarezerwowania pobytu o dowolnej porze dnia i nocy. Dobry booking engine programu hotelowego powinien być przede wszystkim prosty w obsłudze. Na nic zdadzą się graficzne fajerwerki, jeśli w którymś momencie potencjalny klient nie będzie wiedział co robić. Albo całość zajmie zdecydowanie zbyt dużo czasu.
Rezerwacja instant
Pełna automatyzacja to jedno, w końcu oprogramowanie nie wszystko zrobi za ludzi. Ale sporo rzeczy może ułatwić i znacząco przyspieszyć. Skoro ma być to typowy program do recepcji, wdrażane narzędzie musi pomagać recepcjonistom w codziennej pracy. Na przykład wyszukiwanie wolnych terminów - o wiele szybciej trwa spojrzenie na interaktywny grafik z czytelną legendą kolorystyczną niż przewracanie tony zapisków w kalendarzu albo odczytywanie arkusza kalkulacyjnego wprost zawalonego informacjami. Jeszcze lepsze może być korzystanie ze specjalnego kreatora programu hotelowego, do złudzenia przypominającego rezerwację online. Dodać liczbę osób, określić daty przyjazdu i wyjazdu, a system sam pokaże dostępne pokoje wraz z obliczonymi cenami.
Pełna kontrola
Przeznaczenie mocy obliczeniowej komputerów tylko i wyłącznie na obsługę rezerwacji byłoby czystym marnotrawstwem. Dlatego też program hotelowy powinien posiadać szereg modułów innego rodzaju, wspomagających zarządzanie całym interesem. Generowanie faktur, współpraca z drukarkami fiskalnymi, tworzenie JPK-ów do rozliczeń księgowych z fiskusem, monitoring wpłat internetowych i przyjmowanych przez recepcjonistów, komunikator pozwalający szybko dopytać się o jakąś rezerwację, organizer sprzątania
Programem do recepcji godnym polecenia będzie NFHotel od NetFactory!

Jaki program wybrać do recepcji?

W niniejszym mini-poradniku przedstawimy zarówno ogólne wskazówki co do tego, czym kierować się przy wyborze konkretnego rozwiązania dla swojego obiektu turystycznego, jak też zaproponujemy naszym zdaniem najlepszy program hotelowy do recepcji. Dzięki temu szanowni czytelnicy-hotelarze nie tylko nabędą niezbędnego rozeznania w dziedzinie specjalistycznego oprogramowania, a przy okazji dostaną jak na tacy prawdopodobnie najbardziej pasujący do ich oczekiwań produkt.
Podstawowa rzecz to łatwe wdrożenie systemu do obiektu i łatwa obsługa dostępnych w systemie opcji. Choćby po to, żeby nowi pracownicy mogli szybko rozpocząć efektywną pracę, nawet jeśli nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego rodzaju rozwiązaniami informatycznymi. A jeśli chodzi o pierwszą konfigurację programu do działania w recepcji, najlepiej powierzyć to zadanie producentowi - nawet jeśli wiąże się to z jakąś opłatą. Twórcy doskonale znają wszystkie zależności w rodzaju dostawek czy budowania cenników z wieloma warunkami. Samemu szkoda na to czasu i nerwów, bo prędzej czy później i tak skończy się to kontaktem z pomocą techniczną.
Desktop czy on-line?
Skoro cały świat zmierza w kierunku niewątpliwie bardzo wygodnej mobilności, odpowiedź może być tylko jedna. Wdrażanie desktopowych programów do recepcji najczęściej wygląda w ten sposób, że autoryzowany technik producenta przyjeżdża w ustalonym terminie do obiektu noclegowego, instaluje system na wskazanych urządzeniach i wsio. A jak przychodzi do wymiany sprzętu komputerowego, to robi się problem. Tymczasem wybierając program hotelowy on-line NFHotel bardzo łatwo można zalogować się z właściwie dowolnej maszyny, byle tylko było połączenie z internetem. Rzecz jasna nie zaniedbano względów bezpieczeństwa - administratorzy mogą wprowadzać ograniczenia w rodzaju dostępu wyłącznie z określonych adresów IP albo za pośrednictwem lekkiej, automatycznie instalowanej aplikacji.
Booking we wszystkich odmianach i smakach
Wobec stale rosnącego udziału najróżniejszych źródeł internetowych w budowaniu obłożenia ośrodków wypoczynkowych, działający w branży hotelarskiej zwyczajnie muszą poważnie traktować sieciowe kanały sprzedaży pokoi. A żeby uniknąć zamieszania z nakładającymi się rezerwacjami, program do recepcji powinien gwarantować ekspresową aktualizację zajętości. Takie bezpośrednie połączenie zwykle nazywa się channel managerem. Równie przydatne są również rezerwacje online na stronie internetowej obiektu. Dzięki nim witryna www jest nie tylko kuszącą wizytówką obiektu hotelowego, ale i równocześnie pełnoprawną, działającą w trybie 24/7 internetową recepcją. Ta “zewnętrzna” część systemu zwie się booking engine.
Najszybsi recepcjoniści w całej branży
Dzięki odpowiedniemu programowi do recepcji wiele codziennych, prozaicznych wydawałoby się czynności do wykonania w obiekcie hotelarskim nabiera nowego wymiaru. Przede wszystkim w tym, że wykonuje się je dużo szybciej. W takim programie hotelowym NFHotel samo dodawanie rezerwacji - wraz z wyszukaniem terminów, pokoi, uwzględnieniem usług dodatkowych, przeliczeniem cen i zapisaniem nowego klienta do bazy! - zajmuje ok. minuty. Przy papierowym kalendarzu coś takiego zajmuje od 5 minut do kwadransa (jeśli trzeba ręcznie uzupełniać extranet). Główna w tym zasługa inteligentnego kreatora rezerwacji, dzięki któremu nie trzeba nawet przeczesywać grafiku hotelowego: dodać uczestników turnusu, uzupełnić daty przyjazdu i wyjazdu, a system sam pokaże dostępne opcje.
NFHotel będzie w sam raz
A dodając do tego wszystkiego wartościowe analizy statystyczne, samoczynnie uzupełniane i błyskawiczne wysyłane powiadomienia e-mail i SMS dla klientów, notyfikacje dla właściciela o nowych, zmodyfikowanych i usuniętych rezerwacjach, generowanie faktur i wielu innych, predefiniowanych dokumentów (np. karty meldunkowej), tworzenie jednolitego pliku kontrolnego z poziomu systemu hotelowego, praktyczny komunikator dla personelu, codzienne raporty wyżywienia i sprzątania, dedykowany moduł dla osób odpowiedzialnych za porządki, obsługę płatności online oraz całą masę innych funkcjonalności - NFHotel jawi się jako idealny program do recepcji.

Jaki program do recepcji?

Najpewniej nad takim dylematem głowi się wielu hotelarzy, którzy rozwijają swój biznes w branży turystycznej. Dobra pamięć i porządnie, systematycznie sporządzane notatki sprawdzają się bowiem tylko do pewnego momentu. Poważne wejście w internetową sprzedaż i rezerwacje nie ma najmniejszego sensu, jeśli zawczasu nie wdroży się do obiektu komputerowego systemu automatyzującego i przyspieszającego pewne rzeczy. I tu rodzi się pytanie: jaki program do recepcji wybrać?
Zapewne sporo osób w pierwszej kolejności zwraca uwagę na cenę, ale w hotelarstwie kierowanie się tylko i wyłącznie prostym porównaniem wysokości kosztów. Trzeba zwrócić uwagę na dostępne możliwości, przekalkulować potencjalne zyski z dodatkowych opcji, przetestować system osobiście, ocenić szybkość wdrażania nowych osób do obsługi… Może się okazać, że przy dwa razy droższym programie do recepcji można liczyć na pięć razy więcej zysków. Z drugiej strony: kosztujące trzy razy tyle rozwiązanie może i pozwoli uzyskać dziesięciokrotność przychodów, ale wykorzystanie pełni jego możliwości będzie wymagało długotrwałych kursów doszkalających, cyklicznie organizowanych przez producenta.
Program od lat 5 do 105
Dlatego przejrzysty sposób prezentacji danych i intuicyjne poruszanie się po dostępnych opcjach to jeden z podstawowych warunków wyboru odpowiedniego programu do recepcji. Pytanie tylko, jak to sprawdzić przed zakupem? Jako że zamieszczane w czeluściach internetu opinie nie zawsze są wiarygodnym źródłem informacji, najlepiej rzetelnie przetestować wersję demonstracyjną. Każdy szanujący się producent programu hotelowego takową posiada - czy to w ramach aplikacji do ściągnięcia (która niestety czasami dysponuje okrojonymi możliwościami), czy to poprzez utworzenie dostępu do instancji demo w rozwiązaniach online’owych. Daje to nie tylko pełnoprawny wgląd w oprogramowanie, ale też daje sposobność do oceny przyszłej pomocy technicznej.
Kto się nie rozwija, ten się cofa
Porzekadło może i wyświechtane, ale przy programach do recepcji sprawdza się jak ulał. Pojawiają się mniej lub bardziej poważne zmiany w prawie (patrz np. jednolity plik kontrolny), rozwój technologii też daje nowe możliwości, z którymi hotelarze muszą być na bieżąco, jeśli chcą utrzymać się na powierzchni przez dłuższy czas. Dlatego w programie hotelowym regularnie powinny pojawiać się nowe funkcjonalności. Jedne niezbędne, inne “tylko” całkiem przydatne, ale zawsze rozwojowe. O tym, czy producent przypadkiem nie spoczął na laurach, bardzo dobrze świadczy chociażby aktywność w mediach społecznościowych czy dział na stronie internetowej z wypisanymi zmianami.
Integracja z siecią
Internet wywarł ogromny wpływ również na turystykę, powstało sporo serwisów pozwalających na bezpośrednią rezerwację (z booking.com na czele), z których korzysta coraz więcej osób. System, który stanowiłby jakąś przeszkodę w dotarciu do tak dużej grupy potencjalnych klientów, należy z miejsca zdyskwalifikować. Program do recepcji powinien wręcz ułatwiać bukowanie turnusów w sieci: czy to na takowych portalach, czy też z poziomu strony internetowej obiektu. Dlatego koniecznie trzeba przytoczyć dwa kluczowe pojęcia: booking engine oraz channel manager. Ów “silnik rezerwacji” to po prostu rezerwacje online, działające trochę jak zwykła recepcja (tyle że automatyczna) - sprawdza terminy, pokazuje dostępne pokoje, przelicza ceny, przyjmuje płatności itd. Natomiast “zarządca kanałów” [sprzedaży] automatycznie aktualizuje grafik hotelowy o nowe rezerwacje - bez względu na to skąd przychodzą. Dzięki temu w każdym miejscu, w każdym momencie dostępność i zajętość pokoi aktualizuje się automatycznie - nie ma overbookingu, nie ma konieczności ręcznego ustawiania czegokolwiek. Oczywiście im szybciej, tym lepiej.
Czas decyzji
Teraz mniej więcej wiadomo, na co należy zwracać uwagę przy wyborze programu hotelowego. Uzbrojeni w taką wiedzę przedsiębiorcy z branży turystyczno-noclegowej mogą śmiało ruszać do testowania. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na pytanie “jaki program do recepcji?” gdyż każdy obiekt ma nieco inne potrzeby. Może za wyłączeniem NFHotel, charakteryzującego się najszybszą wymianą danych z bookingiem.

Funkcjonalności
Najważniejsze funkcje NFHotel
Kalendarz
Channel Manager
Booking Engine
Raporty
Faktury
Paragony
Zamki
Gastronomia
Apartments Manager
Rezerwacje w jednym miejscu
Koniec z kilkoma kalendarzami. Przejrzysty widok na wszystkie rezerwacje, ich źródła i obłożenie obiektu w poszczególne dni.
Przeciągnij - upuść
Aby przenieść rezerwację do innego pokoju wystarczy dłużej ją przytrzymać i przeciągnąć do wolnego pokoju.
Opisy pokoi
Pokoje mogą posiadać swoje opisy – wystarczy najechać na pokój aby pokazał się dodatkowy opis.
Działa w chmurze
Każdy użytkownik aplikacji ma zawsze aktualny kalendarz rezerwacji. Na komputerze, laptopie czy telefonie. Nowa rezerwacja widoczna jest natychmiast.
Źródło rezerwacji
Ikonka na pasku rezerwacji pokazuje jej źródło.Od razu widzisz czy rezerwację zrobiła recepcja, czy może pochodzi z Booking.com, Airbnb, Expedia, itd.
Oznaczanie świąt
Wszystkie święta są oznaczone na grafiku. Możesz też samodzielnie oznaczyć ważne terminy.
Automatyczna dostępność
Dodaj, przesuń, anuluj rezerwację - dostępność zostanie od razu zaktualizowana w portalach rezerwacyjnych (OTA).
Rezerwacje widoczne od razu
Rezerwacje ze wszystkich kanałów będą widoczne dla recepcjonistów natychmiast, na każdym urządzeniu.
Plany cenowe
Jeden cennik dla wszystkich czy różne dla każdego z nich? Ty decydujesz. Masa możliwości w zależności od potrzeb.
Spójność ze stroną www
Booking Engine NFHotel pozwala na pełne dopasowanie modułu rezerwacji do strony internetowej. Posiada przyciski zachęcające do rezerwacji.
Dosprzedaż
Proponuj gościom dodatkowe zakupy, by zwiększyć wartość rezerwacji (szampan, kwiaty, pakiety spa).
Płatności on-line
Rezerwacja zakończona jest wyborem sposobu płatności. Jedną z nich są błyskawiczne przelewy, które NFHotel automatycznie księguje.
Raport kasowy
Otwarcie i zakończenie zmiany, wpłata/wypłata gotówki, gotowy do druku raport kasowy dla każdej zmiany.
Narodowości
Ilość gości z poszczególnych krajów wraz z wartością procentową. Może warto dostosować ofertę dla gości z zagranicy?
Dla urzędów i księgowości obłożenie
KT-1, eksport do JPK, zestawienie faktur, raport opłaty miejscowej i uzdrowiskowej.
Aktualne obłożenie
Ilość zajętych pokoi oraz ich procentowe obłożenie. Ilość osób w obiekcie z podziałem na grupy wiekowe, wraz z wartością procentową.
Parametry ARR, ADR, RevPAR
Z pomocą w sprawdzeniu rentowności obiektu przyjdą Ci parametry ARR, ADR, RevPAR.
Eksport do pliku
Wszystkie rezerwacje możesz wyeksportować do pliku, by tworzyć na ich podstawie własne analizy i raporty.
Wszystkie rodzaje faktur
Możesz wystawiać: faktury proforma, vat, zaliczkowe, końcowe, duplikaty, oraz korekty. Zdefiniowane są różne stawki vat, faktura do paragonu, split payment.
Dokument sprzedaży
Możesz skonfigurować dowolny dokument sprzedaży. Będzie posiadał odrębną numerację oraz wybraną przez Ciebie nazwę.
Wysyłka na e-mail
Wystawiane faktury możesz wysyłać na e-mail bezpośrednio z NFHotel. Zrobisz to z gotowym do wysyłki szablonem e-mail.
Zaciąganie danych z GUS
Dane firmowe klientów zweryfikujesz i zaciągniesz prosto z GUS. Wystarczy, że wpiszesz NIP, a NFHotel zrobi resztę za Ciebie.
Oddzielne serie
Możesz posiadać jedną serię do poszczególnych typów faktur lub do każdego typu osobną.
Eksport do programu księgowego
Faktury z wybranego okresu możesz wyeksportować do pliku JPK. Dzięki temu można będzie zaimportować je do dowolnego programu księgowego.
Wspierane drukarki
Obecnie aplikacja NFHotel obsługuje drukarki: Posnet, Novitus, Elzab i drukarki on-line.
Drukowanie zdalne
Wystarczy że komputer do którego podpięta jest drukarka fiskalna jest włączony - możesz drukować paragony ze smartfona, gdziekolwiek jesteś.
NIP na paragonie
Przed wydrukiem paragonu system pyta czy dodać nip na paragon. NIP jest weryfikowany i pokazuje dane firmy z GUS.
Na karty magnetyczne
Dla klamek Tayama, Be-Tech, Hartman. Kartę dla gościa zakodujesz bezpośrednio z okna rezerwacji - bez użycia dodatkowych programów.
Zamki IP
Integracja z zamkami IP firmy Basesystem. Czas ważności karty możliwy do zmiany hurtowo, bez konieczności przykładania karty do czytnika.
Na kody
Dla systemów Smartlock i Tayama. Wysyłaj do Gościa kod z okna rezerwacji. Ważność kodu automatycznie dostosowuje się do pobytu.
Obciążenie gościa za rachunek w restauracji
Koniec z rachunkami dostarczanymi na recepcję. Wystarczy, że jako płatność wybierzesz NFHotel i rachunek z restauracji doda się automatycznie do rezerwacji.
Room service
Pozwól gościom zamawiać posiłki bezpośrednio do pokoju hotelowego wykorzystując kody QR, a rachunek doda się automatycznie “na pokój”, do rezerwacji Gościa.
Wszystkie rachunki w jednym miejscu
Porządek w rachunkach pozwoli na szybkie rozliczenie Gościa przy wymeldowaniu.
Dostęp dla właścicieli
Każdemu z właścicieli apartamentów możesz przydzielić dostęp do NFHotel. Będzie widział wyłącznie swoje apartamenty, oraz ograniczone informacje.
Zestawienie
Gotowe zestawienie wyświetli wszystkie lokale wraz z ilością rezerwacji, ich wartością, wysokością prowizji dla właściciela i zarządcy.
Rozliczenie
Zaoszczędzisz mnóstwo czasu z gotowymi rozliczeniami dla właścicieli. Rozliczenia w pdf możesz wysyłać na e-mail właściciela bezpośrednio z NFHotel.
Technologia jutra dostępna już dzisiaj
AI - Sztuczna inteligencja
Czy słyszałeś o ChatGPT?
NFHotel również korzysta z modeli dostarczanych od OpenAI, oferując tym samym sztuczną inteligencję, która będzie na co dzień pomagała Tobie w rozwijaniu biznesu.
przeszkoli Ciebie i pracowników, jak używać NFHotel
odpowie na Twoje pytania
rozwiąże problemy
Czytaj więcej Czytaj więcej 
Program hotelowy inny niż wszystkie​
NFHotel to kompleksowe narzędzie do prowadzenia obiektów noclegowych. Działa w chmurze, co pozwala na pracę z dowolnego miejsca na komputerach PC, Mac'ach, jak również na urządzeniach mobilnych. Booking engine, czyli silnik rezerwacji na stronie www, channel manager umożliwiający integrację z portalami rezerwacyjnymi, płatności on-line. To tylko niektóre z funkcjonalności NFHotel, które pozwolą Ci na automatyzację pracy i pozwolą na wyręczenie recepcji w wielu procesach, a w części obiektów zapewnią nawet recepcję bezobsługową.
Jak wybrać program do recepcji?

Tak, żeby być zadowolonym z dokonanego wyboru. Taka odpowiedź na tytułowe pytanie niewątpliwie trafia w dziesiątkę, ale kompletnie nie pomaga. Dlatego też postanowiliśmy stworzyć niniejszy mini-poradnik, podpowiadający jak wybrać program do recepcji. Taka inwestycja to dla każdego hotelarza poważna zmiana, a jednocześnie konieczny krok. Bez dedykowanego oprogramowania we współczesnej branży turystycznej właściwie nie sposób funkcjonować.
Najlepszym na to dowodem są statystyki obrazujące to, w jaki sposób obiekty noclegowe pozyskują kolejnych gości. Trend jest wyraźny: z roku na rok coraz więcej turystów nie tylko poszukuje miejsca na wypoczynek za pośrednictwem rozmaitych portali internetowych, ale też rezerwuje pobyt bezpośrednio w sieci. Dlatego jednym z podstawowych zadań, jakie powinno się postawić przed programem do recepcji, powinna być kompleksowa obsługa internetowych źródeł rezerwacji.
Słowo dnia - booking
Podstawowe kanały sprzedaży w sieci, które program hotelowy bezwzględnie musi wspierać, są na dobrą sprawę dwa - światowy lider wśród serwisów rezerwacyjnych booking.com oraz własna strona internetowa (do spółki z profilem na facebooku i innych mediach społecznościowych). Po programie do recepcji należy oczekiwać, że całkowicie automatycznie obsłuży gości korzystających z tych stron, zarówno nanosząc nowe rezerwacje na grafik hotelowy, jak też aktualizując dane o zajętości i dostępności w extranecie. Za te działania odpowiada moduł nazywany channel managerem. Sprawny, błyskawicznie działający CM połączony z bookingiem gwarantuje, że nawet przy zwielokrotnieniu kanałów dystrybucji nie będzie dochodziło do overbookingu (pokrywających się rezerwacji).
Sprzedawaj pokoje w sieci bez pośredników
Jako że prowizje dla portali turystycznych są wysokie, uruchomienie modułu rezerwacji on-line na własnej witrynie www stanowi logiczny krok. Przypadnie do gustu np. stałym klientom - nie trzeba już wydzwaniać do obiektu czy pisać e-maili z zapytaniami, skoro dzięki programowi do recepcji jest możliwość zarezerwowania pobytu o dowolnej porze dnia i nocy. Dobry booking engine programu hotelowego powinien być przede wszystkim prosty w obsłudze. Na nic zdadzą się graficzne fajerwerki, jeśli w którymś momencie potencjalny klient nie będzie wiedział co robić. Albo całość zajmie zdecydowanie zbyt dużo czasu.
Rezerwacja instant
Pełna automatyzacja to jedno, w końcu oprogramowanie nie wszystko zrobi za ludzi. Ale sporo rzeczy może ułatwić i znacząco przyspieszyć. Skoro ma być to typowy program do recepcji, wdrażane narzędzie musi pomagać recepcjonistom w codziennej pracy. Na przykład wyszukiwanie wolnych terminów - o wiele szybciej trwa spojrzenie na interaktywny grafik z czytelną legendą kolorystyczną niż przewracanie tony zapisków w kalendarzu albo odczytywanie arkusza kalkulacyjnego wprost zawalonego informacjami. Jeszcze lepsze może być korzystanie ze specjalnego kreatora programu hotelowego, do złudzenia przypominającego rezerwację online. Dodać liczbę osób, określić daty przyjazdu i wyjazdu, a system sam pokaże dostępne pokoje wraz z obliczonymi cenami.
Pełna kontrola
Przeznaczenie mocy obliczeniowej komputerów tylko i wyłącznie na obsługę rezerwacji byłoby czystym marnotrawstwem. Dlatego też program hotelowy powinien posiadać szereg modułów innego rodzaju, wspomagających zarządzanie całym interesem. Generowanie faktur, współpraca z drukarkami fiskalnymi, tworzenie JPK-ów do rozliczeń księgowych z fiskusem, monitoring wpłat internetowych i przyjmowanych przez recepcjonistów, komunikator pozwalający szybko dopytać się o jakąś rezerwację, organizer sprzątania
Programem do recepcji godnym polecenia będzie NFHotel od NetFactory!

Jaki program wybrać do recepcji?

W niniejszym mini-poradniku przedstawimy zarówno ogólne wskazówki co do tego, czym kierować się przy wyborze konkretnego rozwiązania dla swojego obiektu turystycznego, jak też zaproponujemy naszym zdaniem najlepszy program hotelowy do recepcji. Dzięki temu szanowni czytelnicy-hotelarze nie tylko nabędą niezbędnego rozeznania w dziedzinie specjalistycznego oprogramowania, a przy okazji dostaną jak na tacy prawdopodobnie najbardziej pasujący do ich oczekiwań produkt.
Podstawowa rzecz to łatwe wdrożenie systemu do obiektu i łatwa obsługa dostępnych w systemie opcji. Choćby po to, żeby nowi pracownicy mogli szybko rozpocząć efektywną pracę, nawet jeśli nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego rodzaju rozwiązaniami informatycznymi. A jeśli chodzi o pierwszą konfigurację programu do działania w recepcji, najlepiej powierzyć to zadanie producentowi - nawet jeśli wiąże się to z jakąś opłatą. Twórcy doskonale znają wszystkie zależności w rodzaju dostawek czy budowania cenników z wieloma warunkami. Samemu szkoda na to czasu i nerwów, bo prędzej czy później i tak skończy się to kontaktem z pomocą techniczną.
Desktop czy on-line?
Skoro cały świat zmierza w kierunku niewątpliwie bardzo wygodnej mobilności, odpowiedź może być tylko jedna. Wdrażanie desktopowych programów do recepcji najczęściej wygląda w ten sposób, że autoryzowany technik producenta przyjeżdża w ustalonym terminie do obiektu noclegowego, instaluje system na wskazanych urządzeniach i wsio. A jak przychodzi do wymiany sprzętu komputerowego, to robi się problem. Tymczasem wybierając program hotelowy on-line NFHotel bardzo łatwo można zalogować się z właściwie dowolnej maszyny, byle tylko było połączenie z internetem. Rzecz jasna nie zaniedbano względów bezpieczeństwa - administratorzy mogą wprowadzać ograniczenia w rodzaju dostępu wyłącznie z określonych adresów IP albo za pośrednictwem lekkiej, automatycznie instalowanej aplikacji.
Booking we wszystkich odmianach i smakach
Wobec stale rosnącego udziału najróżniejszych źródeł internetowych w budowaniu obłożenia ośrodków wypoczynkowych, działający w branży hotelarskiej zwyczajnie muszą poważnie traktować sieciowe kanały sprzedaży pokoi. A żeby uniknąć zamieszania z nakładającymi się rezerwacjami, program do recepcji powinien gwarantować ekspresową aktualizację zajętości. Takie bezpośrednie połączenie zwykle nazywa się channel managerem. Równie przydatne są również rezerwacje online na stronie internetowej obiektu. Dzięki nim witryna www jest nie tylko kuszącą wizytówką obiektu hotelowego, ale i równocześnie pełnoprawną, działającą w trybie 24/7 internetową recepcją. Ta “zewnętrzna” część systemu zwie się booking engine.
Najszybsi recepcjoniści w całej branży
Dzięki odpowiedniemu programowi do recepcji wiele codziennych, prozaicznych wydawałoby się czynności do wykonania w obiekcie hotelarskim nabiera nowego wymiaru. Przede wszystkim w tym, że wykonuje się je dużo szybciej. W takim programie hotelowym NFHotel samo dodawanie rezerwacji - wraz z wyszukaniem terminów, pokoi, uwzględnieniem usług dodatkowych, przeliczeniem cen i zapisaniem nowego klienta do bazy! - zajmuje ok. minuty. Przy papierowym kalendarzu coś takiego zajmuje od 5 minut do kwadransa (jeśli trzeba ręcznie uzupełniać extranet). Główna w tym zasługa inteligentnego kreatora rezerwacji, dzięki któremu nie trzeba nawet przeczesywać grafiku hotelowego: dodać uczestników turnusu, uzupełnić daty przyjazdu i wyjazdu, a system sam pokaże dostępne opcje.
NFHotel będzie w sam raz
A dodając do tego wszystkiego wartościowe analizy statystyczne, samoczynnie uzupełniane i błyskawiczne wysyłane powiadomienia e-mail i SMS dla klientów, notyfikacje dla właściciela o nowych, zmodyfikowanych i usuniętych rezerwacjach, generowanie faktur i wielu innych, predefiniowanych dokumentów (np. karty meldunkowej), tworzenie jednolitego pliku kontrolnego z poziomu systemu hotelowego, praktyczny komunikator dla personelu, codzienne raporty wyżywienia i sprzątania, dedykowany moduł dla osób odpowiedzialnych za porządki, obsługę płatności online oraz całą masę innych funkcjonalności - NFHotel jawi się jako idealny program do recepcji.

Jaki program do recepcji?

Najpewniej nad takim dylematem głowi się wielu hotelarzy, którzy rozwijają swój biznes w branży turystycznej. Dobra pamięć i porządnie, systematycznie sporządzane notatki sprawdzają się bowiem tylko do pewnego momentu. Poważne wejście w internetową sprzedaż i rezerwacje nie ma najmniejszego sensu, jeśli zawczasu nie wdroży się do obiektu komputerowego systemu automatyzującego i przyspieszającego pewne rzeczy. I tu rodzi się pytanie: jaki program do recepcji wybrać?
Zapewne sporo osób w pierwszej kolejności zwraca uwagę na cenę, ale w hotelarstwie kierowanie się tylko i wyłącznie prostym porównaniem wysokości kosztów. Trzeba zwrócić uwagę na dostępne możliwości, przekalkulować potencjalne zyski z dodatkowych opcji, przetestować system osobiście, ocenić szybkość wdrażania nowych osób do obsługi… Może się okazać, że przy dwa razy droższym programie do recepcji można liczyć na pięć razy więcej zysków. Z drugiej strony: kosztujące trzy razy tyle rozwiązanie może i pozwoli uzyskać dziesięciokrotność przychodów, ale wykorzystanie pełni jego możliwości będzie wymagało długotrwałych kursów doszkalających, cyklicznie organizowanych przez producenta.
Program od lat 5 do 105
Dlatego przejrzysty sposób prezentacji danych i intuicyjne poruszanie się po dostępnych opcjach to jeden z podstawowych warunków wyboru odpowiedniego programu do recepcji. Pytanie tylko, jak to sprawdzić przed zakupem? Jako że zamieszczane w czeluściach internetu opinie nie zawsze są wiarygodnym źródłem informacji, najlepiej rzetelnie przetestować wersję demonstracyjną. Każdy szanujący się producent programu hotelowego takową posiada - czy to w ramach aplikacji do ściągnięcia (która niestety czasami dysponuje okrojonymi możliwościami), czy to poprzez utworzenie dostępu do instancji demo w rozwiązaniach online’owych. Daje to nie tylko pełnoprawny wgląd w oprogramowanie, ale też daje sposobność do oceny przyszłej pomocy technicznej.
Kto się nie rozwija, ten się cofa
Porzekadło może i wyświechtane, ale przy programach do recepcji sprawdza się jak ulał. Pojawiają się mniej lub bardziej poważne zmiany w prawie (patrz np. jednolity plik kontrolny), rozwój technologii też daje nowe możliwości, z którymi hotelarze muszą być na bieżąco, jeśli chcą utrzymać się na powierzchni przez dłuższy czas. Dlatego w programie hotelowym regularnie powinny pojawiać się nowe funkcjonalności. Jedne niezbędne, inne “tylko” całkiem przydatne, ale zawsze rozwojowe. O tym, czy producent przypadkiem nie spoczął na laurach, bardzo dobrze świadczy chociażby aktywność w mediach społecznościowych czy dział na stronie internetowej z wypisanymi zmianami.
Integracja z siecią
Internet wywarł ogromny wpływ również na turystykę, powstało sporo serwisów pozwalających na bezpośrednią rezerwację (z booking.com na czele), z których korzysta coraz więcej osób. System, który stanowiłby jakąś przeszkodę w dotarciu do tak dużej grupy potencjalnych klientów, należy z miejsca zdyskwalifikować. Program do recepcji powinien wręcz ułatwiać bukowanie turnusów w sieci: czy to na takowych portalach, czy też z poziomu strony internetowej obiektu. Dlatego koniecznie trzeba przytoczyć dwa kluczowe pojęcia: booking engine oraz channel manager. Ów “silnik rezerwacji” to po prostu rezerwacje online, działające trochę jak zwykła recepcja (tyle że automatyczna) - sprawdza terminy, pokazuje dostępne pokoje, przelicza ceny, przyjmuje płatności itd. Natomiast “zarządca kanałów” [sprzedaży] automatycznie aktualizuje grafik hotelowy o nowe rezerwacje - bez względu na to skąd przychodzą. Dzięki temu w każdym miejscu, w każdym momencie dostępność i zajętość pokoi aktualizuje się automatycznie - nie ma overbookingu, nie ma konieczności ręcznego ustawiania czegokolwiek. Oczywiście im szybciej, tym lepiej.
Czas decyzji
Teraz mniej więcej wiadomo, na co należy zwracać uwagę przy wyborze programu hotelowego. Uzbrojeni w taką wiedzę przedsiębiorcy z branży turystyczno-noclegowej mogą śmiało ruszać do testowania. Nie ma jednej uniwersalnej odpowiedzi na pytanie “jaki program do recepcji?” gdyż każdy obiekt ma nieco inne potrzeby. Może za wyłączeniem NFHotel, charakteryzującego się najszybszą wymianą danych z bookingiem.

Wystartuj

Program hotelowy

PMS
Kompleksowe zarządzanie obiektem w chmurze. Miej wszystko pod kontrolą - gdziekolwiek jesteś.
Powiadomienia e-mail, SMS
Wysyłanie potwierdzeń rezerwacji na e-mail, sms. Gotowe szablony po podaniu podstawowych informacji.​
Faktury
Faktury proforma, VAT. Faktury zaliczkowe, oraz końcowe. Dokumenty kasowe. Eksport pliku JPK.
Apartamenty - moduł zarządzania
Zarządzanie apartamentami, dostęp dla właścicieli, rozliczenia prowizji, analizy i raporty.
Sprzątanie
Raport sprzątania na dzień 1 kliknięciem, aplikacja mobilna dla serwisu sprzątającego.
Rezerwacje grupowe
Szybkie, intuicyjne rezerwowanie wielu pokoi jednocześnie. Grupowe potwierdzenia e-mail, sms.
Druki
Karta pobytu, regulamin, voucher, druki z danymi rezerwacji z możliwością załączania do e-mail.
Raporty
Raporty wyżywienia, przyjazdów/wyjazdów, sprzątania, oraz grafik rezerwacji.
Manager zadań
Przydzielanie zadań dla rezerwacji, życzenia specjalne gości. Delegowanie pracownikom.
Drukarki fiskalne
Obsługa drukarek: Posnet, Novitus, Elzab. Możesz drukować ze smartfona, będąc na wakacjach :)
Zamki
Obsługa zamków na karty, zamków na kody wysyłane w sms – idealne do apartamentów, obiektów bezobsługowych.
Płatności on-line, karty kredytowe
Błyskawiczne płatności on-line oraz kartami kredytowymi, automatyczne księgowanie wpłat.
GoPOS - obsługa gastronomii
Integracja z GoPOS.pl – pełną obsługą gastronomii, magazyny, przenoszenie obciążeń na rezerwację.
GoPOS - obsługa gastronomii
Integracja z GoPOS.pl – pełną obsługą gastronomii, magazyny, przenoszenie obciążeń na rezerwację.
Zobacz pełną listę funkcjonalności
Korzystaj bez granic​
Chmurowe rozwiązanie pozwoli na dostęp z każdego miejsca na ziemi, z dowolnego urządzenia, dla nielimitowanej liczby użytkowników.
w recepcji​​
w biurze​
w domu​​
na zakupach
na wakacjach​
.. gdziekolwiek jesteś​
Bezobsługowa recepcja
Mobilność NFHotel pozwoli Ci na zarządzanie obiektem gdziekolwiek jesteś. Dzięki zautomatyzowaniu wielu pracochłonnych procesów wyręczy Cię w wielu zadaniach, dzięki czemu recepcja może działać bezobsługowo. Prosty i intuicyjny system ułatwi i usprawni pracę, spełniając najwyższe oczekiwania pracowników.
krok 1
Rezerwacja on-line​
Przyjęcie rezerwacji z silnika rezerwacji lub z kanału rezerwacji.
krok 2
Płatność​
Przyjęcie płatności on-line od gościa i zaksięgowanie jej w NFHotel.
krok 3
Potwierdzenie
Wysyłka potwierdzenia rezerwacji na e-mail + SMS, wraz z kodem do otwierania drzwi.
Dowiedz się więcej o bezobsługowej recepcji
Pytania i odpowiedzi
Czy mogę używać NFHotel na wielu urządzeniach?
Oczywiście. Program hotelowy NFHotel będzie działać na komputerze, tablecie czy smartfonie.
Ilu użytkowników może pracować jednocześnie?
Dowolna ilość. Każdy użytkownik ma osobny dostęp, dzięki czemu widzisz dokładnie, kto, co i kiedy wykonał.
 
nfhotel.pl
Hotelowe strony www​
Świetny PMS potrzebuje równie dobrej strony www.
Zadbamy o właściwe zaprezentowanie walorów Twojego obiektu.
cms
Strony oparte są o prosty w obsłudze panel zarządzania treścią.
rezerwacja on-line
W stronę wbudowany jest silnik rezerwacji on-line (booking engine).
ssl
Certyfikat SSL zapewni bezpieczeństwo odwiedzającym Twoją stronę.
większa sprzedaż
Silnik rezerwacji on-line na stronie to już standard - musisz go mieć aby sprzedawać więcej.
mobilna
Tworzone przez nas strony są w pełni responsywne.
szybka
Marzysz o super szybkiej stronie? Potrafimy zbudować stronę, która osiąga MOBILNIE wyniki nawet 100 na 100 możliwych punktów w Google PageSpeed Insights.
Czytaj więcej
Skontaktuj sie z nami
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
+48 534 202 070
info@nfhotel.pl
Pobierz aplikację
Załóż konto w NFHotel i używaj programu dzięki wygodnej dzięki aplikacji. Nie masz jeszcze aplikacji? Ściągnij ją i korzystaj za darmo!
© 2024 NFHotel Sp. z o.o. | Dane firmyPolityka prywatności
homeapartmentenvelopeeyelicenseuserstagphone-handsetphonetabletlaptop-phonechart-barsdiamondrocketearthsmilealarmclockcrossmenuchevron-uparrow-rightcheckmark-circlecross-circlelayersfunnel