Komputerowe oprogramowanie dla hoteli i innych obiektów turystycznych musi dziś spełniać szereg różnych funkcji. Zwykły grafik dla recepcjonistów, który zastępuje stos kartek, zeszytów i kalendarzy, to według współczesnych standardów zdecydowanie za mało. Niezbędne są inne moduły, które wydatnie usprawnią organizację pracy w ośrodku wypoczynkowym. Jednym z nich, sukcesywnie wdrażanym przez program hotelowy NFHotel, jest komponent “Sprzątanie”.
Zazwyczaj zarządzanie personelem hotelowym odpowiedzialnym za utrzymanie porządku i czystości wygląda w ten sposób, że ekipę sprzątającą wysyła się na zawołanie. “Konserwatorzy powierzchni płaskich” dostają polecenie, idą na zaplecze po niezbędne przyrządy, urządzenia i środki chemiczne, odwalają brudną robotę, zabierają co trzeba do wyprania, a potem do kolejnego pokoju. Pod warunkiem wszakże, że sprzątaczki (i sprzątacze) dostali zawczasu szczegółową listę, co konkretnie i gdzie trzeba w danym dniu zrobić. A przecież przygotowanie takiego zestawienia sprzątania wymaga dokładnego przeanalizowania grafiku na recepcji, niejednokrotnie również uwzględnienia życzeń gości… A czas leci.
Tymczasem przy użyciu modułu sprzątania w programie hotelowym (tudzież programie dla apartamentów) cały ten cokolwiek uciążliwy proces da się zautomatyzować. Sprzątający każdego dnia dokładnie wiedzą, czego się od nich oczekuje - i to już z samego rana. Gdzie trzeba zrobić generalne porządki, gdzie wymienić pościel i ręczniki, a gdzie wystarczy zabrać miotełkę do kurzu (ewentualnie płyn/spray i ściereczki). Bez zbędnego wypytywania, schodzenia na recepcję co godzinę, biegania wte i wewte. Wszystko zgodnie z raz ustalonymi przez kierownictwo całego obiektu hotelowego zasadami.
W NFHotel rozwiązanie wygląda w ten sposób, że na podstawie wprowadzonych do systemu usług sprzątania (po wyjeździe, przed przyjazdem, wymiana pościeli co tydzień, odkurzanie co 3 dni - do dowolnego skonfigurowania) generowane są czasowe raporty. Od razu widać, kiedy panie sprzątające będą miały zajęcie najwyżej na parę godzin (i np. wszystko może wykonać jedna osoba), a kiedy trzeba będzie zasuwać w trybie “wszystkie ręce na pokład i do wiader!”: nie trzeba chyba tłumaczyć, jakie to ułatwienie. A jeśli klienci, przyjeżdżający przykładowo na parotygodniowy turnus, mają jakieś dodatkowe wymagania względem porządkowania pokoju w trakcie pobytu, wystarczy do danej rezerwacji on-line dodać stosowną adnotację z poziomu programu hotelowego. Jedno, dwa kliknięcie więcej i już doskonale wiadomo, co trzeba robić.
Warto też wspomnieć, że w przypadku NFHotel moduł sprzątania to nie tylko wygenerowany błyskawicznie raport do wydruku. Oprogramowanie w bardzo czytelny sposób prezentuje, co już zostało zrobione, a gdzie jeszcze trzeba uporządkować pewne sprawy. Osobna zakładka w panelu administracyjnym, dwa podstawowe kolory w dwóch wariantach każdy, dla pokoi aktualnie wolnych i zajętych. Wystarczy, żeby po pracy w danym pomieszczeniu osoba sprzątająca odpowiednio zmieniła status, np. na własnym telefonie. I recepcjonista natychmiast wie, czy gościom którzy przyjechali nieco za wcześnie zaproponować kolejne ciastko, kawę lub herbatę, czy też może już spokojnie przekazać im klucz do wręcz lśniącego czystością pokoju.