Działalność w branży noclegowej to nie jest łatwy kawałek chleba. Trzeba ogarniać całe mnóstwo różnych spraw jednocześnie - wprawdzie klonowanie siebie czy personelu to niezbyt pewna i dalece przyszłościowa metoda, za to już wiele kwestii można z czystym sumieniem powierzyć komputerom. Na przykład lwią część zadań na recepcji i dotyczących rezerwacji. Dlatego też program hotelowy online z całą pewnością okaże się optymalnym wyborem. I to niezależnie od rodzaju czy też formalnej kategorii obiektu turystycznego. Takie sprytne narzędzie pozwoli oszczędzić masę czasu, a z pewnością nie zabraknie dobrych sposobów na jego efektywne spożytkowanie.
Bodaj najprostszy przykład to współpraca tego typu systemu z portalem booking.com - niekwestionowanym liderem w segmencie stron internetowych pośredniczących w zarezerwowaniu noclegu. Można śmiało stwierdzić, że jeśli nie ma Twojego obiektu na Bookingu - to praktycznie wypadłeś już z obiegu. Problem w tym, że uzupełnianie i pilnowanie aktualności wszelkich danych o pokojach, z ich dostępnością na czele, wymaga bezustannego skupienia i monitorowania zmian. Stosowny program recepcyjny online pozwala na całkowite zautomatyzowanie czynności wykonywanych w extranecie, a przy okazji w 100% eliminuje ryzyko popełnienia nieprzyjemnego w skutkach błędu - oznaczenie w serwisie zajętego pokoju jako dostępnego. A to byłaby prawdziwa katastrofa - booking.com nie tylko liczy sobie za każdą rezerwację - nawet taką która nie doszła do skutku - ale też wszelkie anulacje karze obniżeniem pozycji hotelu/pensjonatu/domku na liście. A to bardzo wymiernie wpływa na liczbę potencjalnych, przyszłych klientów.
Da się temu całkowicie bezstresowo zaradzić. Mamy zaszczyt przedstawić państwu NFhotel - nowoczesny program do obsługi recepcji online, dzięki któremu wiele uciążliwych do tej pory rzeczy zmieni się w proste i przyjemne. Choćby wspominana przed chwilą kooperacja z portalami turystycznymi. Wystarczy w odpowiednim polu jako narzędzie obsługi wskazać channel manager NFhotel. I już, reszta zrobi się sama. Nawet nie trzeba już w ogóle zaglądać do extranetu. Program błyskawicznie odnotowuje rezerwację z każdego źródła, a przed zapisaniem parokrotnie sprawdza dostępność konkretnego pokoju. Oczywiście automatycznie wysyła wszelkie informacje na serwer booking.com, jesteśmy ich certyfikowanym partnerem. Nasz program do pensjonatów online pozwala zresztą na zdecydowanie więcej, choćby samodzielne zdecydowanie, które i ile pokoi/apartamentów udostępnić do rezerwacji przez portal. Albo czasowo zablokować taką możliwość - to rozwiązanie bardzo praktyczne dla wszystkich, którzy z obłożeniem obiektu (np. w szczycie sezonu) doskonale sobie radzą bez korzystania z usług serwisu.
Kolejną trudną do zlekceważenia zaletą NFhotel jest bez wątpienia jego funkcjonowanie w chmurze. Takie rozwiązanie sprawia, że wystarczy dowolne urządzenie połączone z internetem i wyposażone w jakąkolwiek przeglądarkę, by mieć pełną kontrolę nad tym, jak radzi sobie pensjonat/hotel. Recepcja online uniezależnia kierownictwo oraz personel od kaprysów i zawodności maszyn. Pozwala też na doglądanie obiektu zdalnie, np. w trakcie służbowego wyjazdu, dalekiej podróży czy z innego ważnego powodu, który uniemożliwia pojawienie się w pracy osobiście.
Nasz program jest wyposażony w znacznie większą liczbę funkcjonalności, które prędko i wydatnie usprawniają pracę w obiekcie turystycznym. Ot, taki choćby komunikator. Dzięki niemu cały personel, któremu kierownictwo powierzyło nasz program do hotelu online, może przekazywać sobie polecenia, uwagi czy zostawiać ważkie wiadomości. Nie trzeba już gorączkowo biegać od drzwi do drzwi bądź wydzwaniać nerwowo co 5 minut. Menedżer może sam ustalić, jakie uprawnienia w panelu będą mieli konkretni pracownicy. Dodatkowo administrator NFhotel otrzymuje specjalne powiadomienia, jeśli zaawansowany algorytm wykryje dokonanie czynności, które mogą (choć wcale nie muszą) zostać uznane za nie do końca jasne.
Czytaj również:
Pokrewną opcją, którą ma netfaktorowy program do pokoi online, jest dodawanie komentarzy do poszczególnych rezerwacji. Razem z “Przypominaczem” dopilnują, by nikt nie zapomniał o przyjeździe wyjątkowo ważnych gości, niestandardowym przygotowaniu pokoi/apartamentów podług życzeń klientów czy zamówieniu biletów na basen, karnetów na stok, wejściówek do zaprzyjaźnionego muzeum itp.
A skoro już jesteśmy przy rezerwacjach, trzeba zaprezentować nieco szerzej wielofunkcyjny grafik, w który uzbroiliśmy nasz program do apartamentów online. To podstawowy ekran w NFhotel - czytelny, przejrzysty i bardzo intuicyjny w obsłudze. Daty w kalendarzu będą wspólne dla wszystkich, natomiast kolumnę z listą pokoi w obiekcie trzeba skonfigurować indywidualnie - służymy wszelką pomocą w konfiguracji. Ręczne dodanie rezerwacji, będącej wynikiem np. rozmowy telefonicznej, wymaga tylko jednego przeciągnięcia z wciśniętym przyciskiem myszy po odpowiednich polach i dodaniu niezbędnych danych w wyskakującym następnie okienku. Z tego poziomu użytkownik ma również dostęp choćby do podsumowania liczby przyjazdów i wyjazdów.
Pierwszym, co może się rzucić w oczy po spojrzeniu na grafik, jest jego wielokolorowość. To rozwiązanie jak najbardziej celowe, dzięki niemu program do domków letniskowych online od razu pokazuje jaki jest status wszystkich rezerwacji. A zwłaszcza ich strona finansowa: czy wpłynęła już zaliczka, czy klient uiścił już pełną kwotę, czy pozostały jakieś należności do uregulowania, czy przyjazd gościa nie jest jeszcze w 100% pewny. System NFhotel błyskawicznie generuje i automatycznie wysyła odpowiednie rozliczenia, faktury oraz potwierdzenia. Dotyczy to również komunikacjami z operatorami ekspresowych płatności online (w celu poznania listy współpracujących z nami prosimy o kontakt).
O tak oczywistych możliwościach, jak dynamiczne zmiany cennika, wprowadzanie oznaczeń poszczególnych pokoi/apartamentów/domków, zestawień finansowych czy analiz statystycznych, chyba nie trzeba już szerzej wspominać. Wypada jednaj nadmieni, iż NFhotel to program recepcyjny online dostępny w kilku różnych wersjach. W tym dodatkowo płatnych. Do takich aplikacji należy np. system rezerwacji online, do umieszczenia na stronie internetowej obiektu.
Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółowymi warunkami współpracy.