ZADZWOŃ

Współpraca z Booking.com bez logowania się do extranet’u

Booking.com – i od razu wiadomo, o co chodzi. O wiodący w branży portal, pozwalający szukającym noclegu na zarezerwowanie pobytu online bez kontaktu z recepcją wybranego hotelu, pensjonatu czy innego obiektu. Rozbudowany system filtrów – region/miejscowość, daty pobytu, liczba osób, dodatkowe udogodnienia, cena, wreszcie opinie klientów, którzy zdecydowali się skorzystać z oferty i zdążyli ocenić swój pobyt – sprawia, że Booking każdemu wynajdzie obiekt zgodnie z oczekiwaniami. I sprawa najważniejsza: niemal 100-procentowa pewność do aktualności wyświetlonych ofert i błyskawicznego zarezerwowania terminu.

Mniej więcej tak to wygląda z punktu widzenia klienta. Słowem – same superlatywy. Natomiast hotelarzom Booking nie musi się już kojarzyć wyłącznie pozytywnie. I nie dotyczy to wcale prowizji. Booking.com wymaga mnóstwa ręcznego “grzebania” w extranecie z listą wolnych i zajętych pokoi, cenami, terminami itd. A to może się wiązać z nieprzyjemnymi i przykrymi w konsekwencjach sytuacjami.

Łatwo przywołać wizję pełni ruchliwego sezonu, kiedy obiekt ma duże obłożenie, a pokoje sprzedają się wszystkimi drogami: przez recepcję, stronę www, Booking.com i wszelkie inne. Kiedy ostatni wolny pokój nie zejdzie przez Booking, a w natłoku obowiązków zwyczajnie zapomni się go zablokować w extranecie – na portalu będzie on nadal dostępny. Jeśli klient skusi się na taki pokój, nie ma innego wyjścia – rezerwację trzeba odwołać. A Booking.com bardzo tego nie lubi. Poza pobraniem opłaty za rezerwację, trzeba się liczyć z obniżeniem pozycji wyświetlania, a co za tym idzie spadkiem ilości rezerwacji przez Booking.

Channel manager NFHotel sprawia, że takie sytuacje odchodzą w niepamięć. To narzędzie, połączone z programem hotelowym, które całościowo pilnuje kwestii dostępności i zajętości pokoi w portalu. Jesteśmy certyfikowanym partnerem Booking.com, co pozwala nam na dwustronną komunikację Booking.com ↔ NFHotel. Zastosowanie naszego channel managera ułatwia pracę z Bookingiem, eliminując konieczność logowania się do extranetu.

Jak to działa? Wystarczy w hotelowym extranecie wybrać jako narzędzie obsługi channel manager NFHotel. W chwili dokonania rezerwacji przez Booking.com, program hotelowy od razu ją odnotowuje. To samo w drugą stronę – pokój oznaczony w NFHotel jako zajęty jest odpowiednio odhaczany na portalu.

W momencie próby zapisu, NFHotel zawsze ponownie sprawdza zajętość. To rozwiązanie sprawia, że nie ma opcji dokonania podwójnej rezerwacji. Co z anulacjami i zmianami pobytu wprowadzanymi przez klientów. NFHotel ustawi wszystko zgodnie z ich życzeniem, a hotelarza poinformuje o wszystkim w systemie i poprzez sms / e-mail. Nasz channel manager dysponuje jeszcze wieloma innymi przydatnymi możliwościami związanymi z Booking.com, m.in. automatycznie przesyłanie cen po ich zmianie/zapisie, sterowanie ilością udostępnionych portalowi i innym kanałom sprzedaży pokoi czy zablokowanie rezerwacji w szczycie sezonu – użyteczne dla tych, którzy doskonale wiedzą iż poradzą sobie z obłożeniem obiektu bez pośrednictwa Booking.com.

Krótko rzecz ujmując – używanie channel managera integrującego z Booking.com to łańcuch niezaprzeczalnych korzyści:

  • rezerwacje w żaden sposób się nie pokrywają
  • zawsze udostępnione wolne pokoje, co wydatnie wpływa na pozycję w tym ważnym portalu
  • nie trzeba bezustannie logować się do extranetu z każdą nową rezerwacją, a to daje więcej czasu na inne czynności, których w hotelarstwie nigdy nie brakuje

I jeszcze parę informacji praktycznych, odpowiadających na podstawowe pytania:

  • NIE – integracja naszego channel managera nie jest możliwa z oprogramowaniem innych firm.
  • TAK – NFHotel dostępny jest w darmowym planie cenowym.
  • TAK – integracja naszego systemu z Booking.com jest płatna.
  • NIE – nie jest to przesadnie trudne, cały proces jest uproszczony do absolutnego minimum.
  • TAK – na Państwa życzenie zajmiemy się całą konfiguracją.

Zapraszamy do kontaktu z nami i zapoznania się z cennikiem naszych usług.

  • Edyta Waligóra

    Podobnym serwisem jest bookapart, tyle że tam można negocjować cenę co jest sporym plusem. Korzystałam z tego serwisu parę razy i nie było problemów.

formularz kontaktowy

Nasza siedziba

ul. Sobieskiego 53
58-500 Jelenia Góra

Kontakt

Dane firmy

NETFACTORY Michał Piaścik
ul. Karkonoska 20a, 58-540 Karpacz
NIP: 857-167-56-46 REGON: 020127104
INTELIGO: 50 1020 5558 1111 1560 4990 0092