Booking.com - i od razu wiadomo, o co chodzi. O wiodący w branży portal, pozwalający szukającym noclegu na zarezerwowanie pobytu online bez kontaktu z recepcją wybranego hotelu, pensjonatu czy innego obiektu. Rozbudowany system filtrów - region/miejscowość, daty pobytu, liczba osób, dodatkowe udogodnienia, cena, wreszcie opinie klientów, którzy zdecydowali się skorzystać z oferty i zdążyli ocenić swój pobyt - sprawia, że Booking każdemu wynajdzie obiekt zgodnie z oczekiwaniami. I sprawa najważniejsza: niemal 100-procentowa pewność do aktualności wyświetlonych ofert i błyskawicznego zarezerwowania terminu.
Mniej więcej tak to wygląda z punktu widzenia klienta. Słowem - same superlatywy. Natomiast hotelarzom Booking nie musi się już kojarzyć wyłącznie pozytywnie. I nie dotyczy to wcale prowizji. Booking.com wymaga mnóstwa ręcznego “grzebania” w extranecie z listą wolnych i zajętych pokoi, cenami, terminami itd. A to może się wiązać z nieprzyjemnymi i przykrymi w konsekwencjach sytuacjami.
Łatwo przywołać wizję pełni ruchliwego sezonu, kiedy obiekt ma duże obłożenie, a pokoje sprzedają się wszystkimi drogami: przez recepcję, stronę www, Booking.com i wszelkie inne. Kiedy ostatni wolny pokój nie zejdzie przez Booking, a w natłoku obowiązków zwyczajnie zapomni się go zablokować w extranecie - na portalu będzie on nadal dostępny. Jeśli klient skusi się na taki pokój, nie ma innego wyjścia - rezerwację trzeba odwołać. A Booking.com bardzo tego nie lubi. Poza pobraniem opłaty za rezerwację, trzeba się liczyć z obniżeniem pozycji wyświetlania, a co za tym idzie spadkiem ilości rezerwacji przez Booking.
Channel manager NFHotel sprawia, że takie sytuacje odchodzą w niepamięć. To narzędzie, połączone z programem hotelowym, które całościowo pilnuje kwestii dostępności i zajętości pokoi w portalu. Jesteśmy certyfikowanym partnerem Booking.com, co pozwala nam na dwustronną komunikację Booking.com ↔ NFHotel. Zastosowanie naszego channel managera ułatwia pracę z Bookingiem, eliminując konieczność logowania się do extranetu.
Jak to działa? Wystarczy w hotelowym extranecie wybrać jako narzędzie obsługi channel manager NFHotel. W chwili dokonania rezerwacji przez Booking.com, program hotelowy od razu ją odnotowuje. To samo w drugą stronę - pokój oznaczony w NFHotel jako zajęty jest odpowiednio odhaczany na portalu.
W momencie próby zapisu, NFHotel zawsze ponownie sprawdza zajętość. To rozwiązanie sprawia, że nie ma opcji dokonania podwójnej rezerwacji. Co z anulacjami i zmianami pobytu wprowadzanymi przez klientów. NFHotel ustawi wszystko zgodnie z ich życzeniem, a hotelarza poinformuje o wszystkim w systemie i poprzez sms / e-mail. Nasz channel manager dysponuje jeszcze wieloma innymi przydatnymi możliwościami związanymi z Booking.com, m.in. automatycznie przesyłanie cen po ich zmianie/zapisie, sterowanie ilością udostępnionych portalowi i innym kanałom sprzedaży pokoi czy zablokowanie rezerwacji w szczycie sezonu - użyteczne dla tych, którzy doskonale wiedzą iż poradzą sobie z obłożeniem obiektu bez pośrednictwa Booking.com.
Krótko rzecz ujmując - używanie channel managera integrującego z Booking.com to łańcuch niezaprzeczalnych korzyści:
I jeszcze parę informacji praktycznych, odpowiadających na podstawowe pytania:
Zapraszamy do kontaktu z nami i zapoznania się z cennikiem naszych usług.