Ogrom możliwości i multum potencjalnie bardzo przydatnych funkcjonalności na nic nikomu się nie zdadzą, jeśli korzystanie z nich będzie przesadnie skomplikowane. Pewnie, wszystkiego można się nauczyć i opanować nawet najbardziej nieintuicyjne, tyle że w wielu przypadkach będzie to najzwyklejsza strata czasu. W takie specjalistyczne rozwiązania IT dla hoteli inwestuje się po to, żeby z miejsca były gotowe do pracy i zaczęły przynosić konkretne korzyści. Prosty program hotelowy również może być maksymalnie efektywny, czego najmocniej dowodzi NFHotel.
Podstawa to tak pogrupować funkcje, żeby nie zawalić nimi całego ekranu, a jednocześnie były one dostępne za sprawą jednego, najwyżej paru kliknięć. Nie wspominając już o tym, że już nazwy poszczególnych sekcji muszą mówić same za siebie - tak, żeby nawet osoba pierwszy raz przysiadająca do tego rodzaju komputerowego oprogramowania miała pełną świadomość, co gdzie i jak zrobić. Rzecz jasna w przypadku prostego programu hotelowego najistotniejsze jest dokonywanie rezerwacji. Jak najszybsze. W NFHotel można to zrobić w dwójnasób - w zależności od osobistych preferencji.
Otóż niektórym recepcjonistom w zupełności wystarczy rzut oka na grafik hotelowy, żeby wiedzieć które pokoje będą wolne w interesującym dla dzwoniącego właśnie turysty terminie. A jeśli akurat nie będzie już miejsc, będzie mógł zaproponować jakąś ciekawą alternatywę, np. tydzień w apartamencie zamiast 10 dni w pokoju rodzinnym deluxe. Oczywiście pod warunkiem, że ów kalendarz będzie wypełniony w sposób czytelny, co przy pisemnym wypełnianiu kartek papieru bywa mocno problematyczne. Prosty program hotelowy z definicji cechuje się przejrzystą szatą graficzną. NFHotel dodatkowo wprowadza jasną legendę kolorystyczną, pozwalającą natychmiast rozpoznać status konkretnej rezerwacji: niepewna, oczekująca na zadatek, w pełni opłacona, z pakietem okolicznościowym, specjalne życzenia gości etc.
Jeszcze szybszy, a dla początkujących pracowników zapewne też przyjaźniejszy będzie dynamiczny kreator rezerwacji on-line. Wystarczy wybrać datę przyjazdu i wyjazdu oraz liczbę osób, a system NFHotel sam wyświetli spełniające podane warunki pokoje. W prostym programie hotelowym nie mogło też zabraknąć automatycznej kalkulacji cen: również po uwzględnieniu wieku potencjalnych gości, dobranego wyżywienia, wybranego pakietu specjalnego i zmian w cenniku dla danego sezonu. Recepcjonista nie musi mieć kalkulatora w głowie, a jeśli turysta wynegocjuje sobie w trakcie rozmowy jakiś rabat, zmiana wysokości należności to dosłownie jedno kliknięcie. Całość - z uwzględnieniem wprowadzenia koniecznych danych osoby rezerwującej i dodaniem jej do bazy klientów! - zwykle zajmuje około minuty. I są na to twarde, filmowe dowody.
Prostota programu hotelowego objawia się również w zautomatyzowaniu wielu czynności, którymi w innym wypadku należy zajmować się osobiście. Co zawsze pochłania bezcenny czas, którego zawsze jest za mało. Taka choćby współpraca obiektu turystycznego z Booking.com - ręczne uzupełnianie extranetu i grafika recepcyjnego o nowe rezerwacje (odpowiednio z hotelu i portalu) to wyjątkowo odpowiedzialne zadanie. Występuje ryzyko nie tylko ludzkiego błędu, ale też wynikającego z czasochłonności overbookingu, który zawsze trudno odkręcić. Tymczasem prosty program hotelowy NFHotel ma wbudowany channel manager, który ekspresowo synchronizuje dostępność wszystkich pokoi dla każdego kanału sprzedaży, z którym połączony jest cały system. Także kiedy na skrzynkę mailową przychodzi wiadomość o nowej rezerwacji w bookingu, nie trzeba nic robić. Będzie od razu widoczna na grafiku hotelowym. Identycznie w drugą stronę, logowanie do extranetu staje się całkowicie zbędne.
O prostych programach hotelowych niewątpliwie przyjemnie się czyta, kiedy tak pomyśleć jak przyjemnie byłoby z takim pracować. Dlatego zamiast marzyć i bujać w obłokach, już teraz zamów dostęp do demo NFHotel!
Technologia ułatwia życie - niby żadne to odkrycie Ameryki, a jednak wciąż spore grono osób czuje mocną obawę przed wprowadzaniem nowoczesnych rozwiązań. W przypadku branży hotelarsko-turystycznej takie przypadki najczęściej objawiają się mocnym przywiązaniem do papierowo-karteczkowo-zeszytowego sposobu zarządzania rezerwacjami i całym obiektem. O ile strach przed nowym da się jeszcze jakoś zrozumieć, tak bronienie się rękami i nogami przed ewidentnymi korzyściami jest zwyczajnie irracjonalne. A dobry program hotelowy przynosi ich całe mnóstwo.
Przykład NFHotel będzie tutaj wprost wzorcowy. Rzeczony system recepcyjny cechuje się wieloma przydatnymi funkcjonalnościami, a efekty ich działania są właściwie natychmiastowe. Pierwszy z brzegu przykład: booking engine, służący do zainstalowania na własnej stronie internetowej kompletnego modułu do rezerwacji on-line. Dzięki dobremu programowi hotelowemu witryna www obiektu zyskuje na znaczeniu. To już nie tylko efektowna wizytówka, ale już pełnoprawny, wirtualny odpowiednik stacjonarnej recepcji hotelowej. Gość przeglądający stronę internetową - i zadowolony z tego, co widzi - może od razu zarezerwować sobie pobyt, nie głowiąc się już nad zapytaniami o wolne terminy.
Warto tutaj nadmienić, iż dobry program hotelowy NFHotel takie online’owe rezerwacje od razu zapisuje na grafik. Nie trzeba już sprawdzać skrzynki e-mailowej martwiąc się, że jest dwóch lub więcej chętnych na ostatni wolny pokój w atrakcyjnym terminie. Kto pierwszy, ten lepszy - system automatycznie zmienia dostępność we wszystkich kanałach sprzedaży, więc jeśli ktoś zabukuje sobie pokój w jakikolwiek sposób, reszta musi obejść się smakiem.
Odpowiada za channel manager, szczególnie istotny w kontekście współpracy hotelarza z portalami turystycznymi takimi jak booking.com. W tak dobrym jak NFHotel programie hotelowym nie ma szans na przykry w skutkach - zarówno pod względem wizerunkowym, jak też finansowym - overbooking. Skoro dane o obłożeniu synchronizują się automatycznie i praktycznie natychmiastowo, żadne rezerwacje nie będą się na siebie nakładać. Tym samym nie tylko odpada konieczność ręcznego uzupełnienia extranetu, co zawsze trwa ryzykownie długo, ale też pozwala zdecydowanie zwiększyć liczbę aktywnie wykorzystywanych kanałów sprzedaży pokoi hotelowych. Innymi słowy dobry program hotelowy to taki, który sam robi za cały duży zespół kompetentnych i szybkich recepcjonistów. I kosztuje o wiele mniej niż dodatkowy personel, ale to już insza inszość.
Kolejna świetna rzecz w NFHotel to powiadomienia e-mail i SMS. Jak w przypadku sklepów internetowych klient chce być na bieżąco informowany o statusie zamówienia bądź paczki, tak turysta chciałby otrzymywać wiadomości o potwierdzeniu rezerwacji, otrzymaniu przez ośrodek wypoczynkowy zadatku itd. W przypadku tak dobrego programu hotelowego wszystko rozwiązują szablony bazujące na kluczach, wypełnianych treścią zależną od danych rezerwacji. Nie trzeba nic pisać, tylko sprawdzić dla pewności czy wszystko się zgadza i paroma kliknięciami dokonać wysyłki. NFHotel na start ma nie tylko gotowe, nadzwyczaj ładne od strony graficznej wzory, ale też całkiem prosty system do tworzenia własnych szablonów. Żaden program pocztowy nie ma takich wyglądów.
Do tego dochodzą jeszcze najszybszy na rynku kreator rezerwacji dla recepcjonistów, wbudowany komunikator, przypominacz o specjalnych życzeniach gości, przydatne do oceny działania obiektu hotelowego analizy i raporty, system do generowania i wystawiania faktur, jednolity plik kontrolny… i jeszcze wiele, wiele więcej. Nie ma zatem najmniejszych wątpliwości, iż tak dobry program hotelowy jak NFHotel ułatwia wiele spraw. Więcej o możliwościach tego systemu dla hoteli dowiesz się tutaj - a najlepiej zrobisz wypróbowując wersję demo. Zamów już dziś!