Program hotelowy innymi słowy, dedykowany wszelako obiektom noclegowym z każdej kategorii. Krótko i dobitnie rzecz ujmując: system hotelarski sprawdzi się zarówno w dużym, luksusowym ośrodku wypoczynkowym, jak też na osiedlu małych domków letniskowych, w kameralnym gospodarstwie agroturystycznym, a nawet przy prowadzeniu pola namiotowego. Komputerowa moc obliczeniowa, szczególnie w duecie z rozmaitymi usługami internetowymi, daje branży turystycznej zupełnie nowe, niebywale atrakcyjne możliwości.
Specjalistyczne rozwiązania informatyczne stanowią inwestycję, która może się zwrócić w iście ekspresowym tempie. Efekty wdrożenia systemu hotelarskiego zazwyczaj powinny być widoczne i odczuwalne już po paru pierwszych dniach pracy z programem. Dlatego przed podjęciem ostatecznej decyzji warto sprawdzić kilka wersji próbnych. I przy testach zwrócić szczególną uwagę na intuicyjność poruszania się po dostępnych opcjach. Oczywiście najlepiej by było, gdyby wszystko przychodziło naturalnie, od ręki. A jeśli są jakieś wątpliwości, powinna je rozwiązywać dołączona instrukcja, dostępna w każdej chwili z poziomu opcji w systemie hotelarskim. Nie tyle pomoc techniczna, co poradnik w formie pisanej, filmowej itp.
Niby to samo, a jednak kilka razy szybciej
W końcu o to się rozchodzi, żeby z pomocą programu hotelowego codzienną pracę w obiekcie noclegowym wykonywać sprawniej niż wcześniej. Wyszukiwanie wolnych pokoi i terminów, dodawanie nowych rezerwacji, dbanie o porządek, obsługę gości itd. Gdyby personel nie wiedział, jak prawidłowo używać danego systemu hotelarskiego, wykorzystanie pełni potencjału zakupionego oprogramowanie stałoby się wysoce problematyczne. Przy czym pewne rzeczy da się usprawnić - np. codzienne porządki przez generowanie raportów na podstawie raz wprowadzonych reguł - a inne całkowicie zautomatyzować, jak choćby przyjmowanie rezerwacji ze źródeł internetowych.
Sprzedaż wolnych pokoi/miejsc wieloma nowymi kanałami
Usieciowienie turystyki to dla obiektów hotelarskich spora szansa, skoro potencjalni goście mogą bukować pokoje dosłownie przez cały czas. Ale też i zagrożenia, żeby wspomnieć tylko o overbookingu wynikającym ze zbyt wolnej aktualizacji extranetu w serwisach rezerwacyjnych. Jednak z właściwym systemem hotelarskim istnieje opcja wykorzystania pełni potencjału internetowych kanałów sprzedaży, przy jednoczesnym zniwelowaniu wszelkiego ryzyka do zera. Program z rezerwacją on-line sprawi, że witryna www będzie pełniła funkcje nie tylko wizytówki, ale też całodobowej recepcji w internecie. Natomiast sprawne, dwukierunkowe połączenie z booking.com zapewni certyfikowany channel manager.
Aplikacje webowe a stacjonarne w systemach hotelarskich
Oba rozwiązania mają swoją charakterystykę, za którą idą zarówno ewidentne zalety, jak i ewentualne wady. Przy czym, wobec współczesnych uwarunkowań technologicznych oraz ciągłego postępu, rozwiązania działające w chmurze mają coraz wyraźniejszą przewagę nad tradycyjnymi, stacjonarnymi programami hotelowymi. Jedną z istotniejszych kwestii będzie aktualizacja - system hotelarski online przeprowadzi ją automatycznie w tle, zaś aplikacja offline niejednokrotnie wymaga osobistej interwencji pomocy technicznej. Zwłaszcza, kiedy wprowadza się usprawnienia zakrojone na szeroką skalę. Co do bezpieczeństwa danych gromadzonych na serwerach zewnętrznych - wprawdzie brzmi to ryzykownie, ale w praktyce lepiej zaufać wyspecjalizowanej firmie niż własnemu, domowemu sprzętowi.
Program hotelowy w sam raz
Przykładem systemu hotelarskiego, który posiada wyżej wymienione walory, z pewnością będzie NFHotel. Naturalnie atrakcyjnych opcji jest o wiele, wiele więcej. Choćby komunikator dla użytkowników, przypominacz, dział przyjazdów i wyjazdów, analizy statystyczne, błyskawiczne wystawianie faktur z poziomu programu czy generowanie jednolitego pliku kontrolnego, niezbędnego w rozliczeniach ze skarbówką.