Kwestia z rodzaju ważkich i drażliwych, zwłaszcza że najczęściej sprowadza się do zrugania pracowników za zbyt niską - w mocno subiektywnej ocenie - wydajność. Atmosfera z miejsca siada, część personelu rzuca wszystko i wyjeżdża w Bieszczady, a dla reszty szef zafundował samospełniającą się przepowiednię. Góra ma pretensje, samopoczucie się pogarsza, a wraz z nim efektywność. Ot, perpetuum mobile. A przecież znacznie lepszym sposobem na poprawienie organizacji pracy w hotelu będzie wdrożenie wyspecjalizowanego programu hotelowego.
Odpowiednio dobrany system informatyczny stanowi idealne narzędzie do tego, aby znakomicie poprawić efektywność rozmaitych działań. Cóż, pewne rzeczy pozostają poza zasięgiem sił ludzkich (w realiach turystyki można przywołać synchronizację extranetów portali rezerwacyjnych z grafikiem recepcyjnym), a przy wsparciu mocy maszyn stają się śmiesznie wręcz proste. Żeby pozostać w tematyce współpracy z portalami rezerwacyjnymi, co spokojnie da się sprowadzić do połączenia z booking.com, należy wspomnieć moduł o nazwie channel manager. Ręczne ustawianie wszystkiego w paru panelach to kwestia ładnych paru minut, natomiast automat w programie hotelowym wszystko załatwia w kilka sekund. I to w najgorszym wypadku, przynajmniej kiedy mowa o NFHotel.
Recepcja online niemal za friko
Wiadomo że nie da się stworzyć całodobowej recepcji z obsługą telefoniczną - w godzinach nocnych to byłyby same puste przebiegi, z wyjątkami do potwierdzenia reguły. Można jednak łatwo zreorganizować szeroko pojmowaną pracę hotelowych recepcjonistów poprzez dołożenie możliwości zarezerwowania pobytu bezpośrednio na własnej stronie internetowej. O dowolnej porze dnia i nocy, bez wypytywania się o terminy, pokoje czy czekania na odpowiedzi do zapytań z formularzy kontaktowych. Taki widget rezerwacji on-line posiada stałe połączenie z grafikiem recepcyjnym, zatem oferuje tylko takie warianty pobytu, które są aktualnie dostępne. A najważniejsze jest to, że z taką recepcją online z programem hotelowym można przyjmować kolejnych gości w trybie 24/7. Jako świetne wsparcie dla osób odbierających telefony.
Najszybsi w swoim fachu
A skoro już przy recepcjonistach jesteśmy, to z komputerowym narzędziem pracuje im się zdecydowanie łatwiej i szybciej, czyli efektywniej. Wyszukiwanie terminów? Zamiast przewracania stosów kartek w notatniku/kalendarzu rzut oka na przejrzysty grafik. Albo jak to ma program hotelowy NFHotelu dynamiczny kreator, gdzie wystarczy podać daty przyjazdu/wyjazdu oraz liczbę i wiek osób zainteresowanych pobytem: system sam wyświetla dostępne pokoje. Wysyłka e-maili do gości, z potwierdzeniami rezerwacji i wpłat na czele? Zamiast żmudnego wypisywania długich wiadomości - wybór szablonu stosownie do okazji, rzut oka na poprawność nałożonych przez system danych, kliknięcie wyślij. I zrobione. Przyspieszenie niezwykłe, a jak wiadomo czas to pieniądz. Czyli poprawa organizacji pracy w hotelu jak byk.
Twarde dane > subiektywne odczucia
Gdyby jednak kierownictwo nadal uważało, że pracownicy mają zdecydowanie zbyt duże rezerwy, program hotelowy NFHotel dostarczy im konkretnych dowodów na rozsądne poparcie słów krytyki. System komputerowy gromadzi szereg zaawansowanych statystyk, które pozwalają rzetelnie ocenić funkcjonowanie obiektu. Dotyczy to wielu różnych obszarów, od najczęściej wybieranych przez turystów sposobów płatności po efektywność poszczególnych recepcjonistów (procent odebranych telefonów, które przełożyły się na rezerwacje). Naturalnie to nie takie proste i oczywiste wyniki, trzeba mieć świadomość popularnego stopniowania rzeczownika: kłamstwo, większe kłamstwo, statystyka. Co nie zmienia faktu, że takie bezduszne analizy, po odczytaniu przez kompetentne osoby, będą konkretną podpowiedzią co i jak warto zmienić, żeby jeszcze bardziej poprawić organizację pracy w hotelu.