Mocno poszukiwana przez hotelarzy aplikacja mobilna - zwłaszcza przez tych zarządców obiektów noclegowych wszelkich kategorii, którzy będąc w częstych rozjazdach chcą trzymać rękę na pulsie. Zarówno mieć dokładne rozeznanie o tym, co się dzieje w ich biznesie, jak też aktywnie działać. Swoją drogą to nie wypada zapominać, że taka zaawansowana recepcja na komórkę będzie co najmniej równie przydatna również dla personelu. I jest ku temu sporo rozsądnych przesłanek.
Realia współczesnej turystyki są bowiem takie, że multifunkcjonalny program hotelowy jest najprościej rzecz ujmując niezbędny jak powietrze. Chyba, że ktoś jest w stanie skutecznie prowadzić hotelarski biznes bez sprzedawania turnusów w internecie. Bez wyspecjalizowanego systemu nie sposób utrzymywać aktualnej dostępności we wszystkich atrakcyjnych kanałach. Dlatego po dobrej recepcji na komórkę wręcz należy oczekiwać, że będzie nie tyle samodzielną aplikacją, co mobilną “odnogą” większego oprogramowania. A właściwie to pełnoprawnym programem hotelowym, tyle że wtłoczonym w ramy mniejszego urządzenia. Przy współczesnych technologiach różnice między wersjami ograniczają się wyłącznie do warstwy wizualnej, z zachowaniem pełnej funkcjonalności.
Po co komu system hotelarski na telefonie?
Z punktu widzenia osoby wyjeżdżającej na spotkania, delegacje czy po prostu wczasy, takie rozwiązanie daje możliwość kontynuowania pracy zdalnie. Jeśli gospodarz też zajmuje się odbieraniem telefonów od klientów i zrobieniem rezerwacji, a dzwoniący klient “złapie go” daleko poza biurem, posiadając recepcję na komórkę może spokojnie poinformować turystę o wolnych terminach i zabukować mu turnus. Oszczędzając gadki o nieobecności, co niektórzy mogą odebrać jako nieuprzejmość (mniejsza o to, że taka reakcja byłaby kompletnie nieuzasadniona). Co się zaś tyczy recepcjonistów stacjonarnych, to zapewne zwykle pracują na komputerach. Gdyby jednak doszło do jakiejś awarii sprzętu albo internetu, wersja mobilna programu hotelowego pozwala kontynuować dokładnie te same czynności co wcześniej, bez utraty rytmu i koncentracji. Dzisiaj telefony komórkowe ze stałym połączeniem z globalną siecią są najzwyklejszym standardem.
Wymogi techniczne
Perspektywy są zatem całkiem zachęcające - pytanie tylko, czy trzeba posiadać konkretny model telefonu? W przypadku znakomitego NFHotel marka, typ systemu operacyjnego czy generacja techniczna nie odgrywają najmniejszego znaczenia. Z tą recepcją na komórkę da się pracować na wszystkim, co ma przeglądarkę internetową i stabilne (w miarę) połączenie z siecią. I dokładnie takie, chmurowe rozwiązanie ma zdecydowanie najwięcej zalet. Charakterystyka urządzenia nia gra kompletnie żadnej roli - co najwyżej trzeba dodatkowo sparować nowy sprzęt w adminie, ale to dosłownie chwilka - zaś wszelkie aktualizacje dotyczą zewnętrznego serwera. Nie trzeba ściągać jakichkolwiek danych i czekać na uruchomienie, martwić się przestarzałym iOS-em/Androidem… Wszystko śmiga jak ta lala.
Responsywna strona zamiast aplikacji-programu
Rozwiązanie mocno niecodzienne, ale w przypadku recepcji na komórkę jak najbardziej akceptowalne. Grunt to rozpisać wszystko w taki sposób, żeby system wyświetlał wszystko czytelnie na różnych ekranach i przy najrozmaitszych rozdzielczościach. A jak pokazuje NFHotel, jest to zadanie jak najbardziej wykonalne. Warto przy tym zaznaczyć, że jest to metoda niezwykle uniwersalna, jeśli chodzi o kompatybilność dedykowanego obiektom turystycznym oprogramowania z każdym dostępnym na rynku telefonem. Nawet stareńkimi modelami z fizyczną klawiaturą o najwyżej 12 przyciskach. Pozostaje jeszcze kwestia wygody obsługi i poruszania się po opcjach. Jako że osobiste upodobania bywają bardzo nietypowe, najlepiej przed ostatecznym wdrożeniem systemu przetestować demo programu hotelowego. Tak wersji komputerowej, jak i części którą można określić jako recepcja na komórkę. Wystarczy skontaktować się z producentem, aby stworzył dostęp i podał niezbędne do logowania dane.
Z NFHotel dostaniesz pełnoprawną, interaktywną recepcję na komórkę i wiele, wiele więcej innych, nadzwyczaj przydatnych i efektywnych modułów w multifunkcjonalnym programie hotelowym.