Dostęp do ważnych danych oraz całego szeregu przydatnych narzędzi przez 24 godziny na dobę, praktycznie z każdego miejsca na ziemskim globie - niewątpliwie stanowi to jedną z największych korzyści, jakie daje stałe połączenie z internetem. Zarówno na potężnych komputerach, jak też przenośnych (i niejednokrotnie dysponujących porównywalną mocą) smartfonach czy tabletach. Coraz wyraźniejszym trendem w branży turystycznej są hotelowe aplikacje mobilne, pozwalające na kompleksowe zarządzanie obiektem.
Ów niezwykle przydatny dla praktycznie każdego hotelarza soft to po prostu pełnoprawny program hotelowy, tyle że dostosowany do wyświetlania na mniejszym ekranie. Tutaj istotna uwaga: akcent pada tutaj na frazę “pełnoprawny”. Słowem wyjaśnienia: o to się rozchodzi, żeby hotelowa aplikacja mobilna dysponowała dokładnie takim samym zakresem możliwości, jak system na duże maszyny. Jakiekolwiek inne rozwiązanie byłoby wysoce niepraktyczne, de facto zaprzeczające głównej idei rozwiązań na urządzenia przenośne. Liczy się zachowanie pełnej funkcjonalności, nawet jeśli specyfikacja techniczna wymaga sporych zmian w sposobie wyświetlania oprogramowania - wiadomo, zupełnie inna rozdzielczość i wielkość ekranu.
Grafik rezerwacji i nie tylko
Zapewne najbardziej podstawowa czynność, jaką będzie wykonywać się na hotelowej aplikacji mobilnej, to wszelkiego rodzaju operacje na rezerwacjach. Porządkowanie grafiku recepcyjnego, dodawanie nowych klientów, dopisywanie rozmaitych uwag, szczegółowych ustaleń z konkretnymi gośćmi itd. Ale to nie wszystko. Jest przecież jeszcze wysyłka e-maili z potwierdzeniami - w przypadku NFHotel to parę pacnięć, stałe typy wiadomości generują się na szablonach z kluczami zaciągającymi stosowne dane - są rozmaite raporty i analizy statystyczne do podejrzenia, moduł sprzątania do odznaczania uporządkowanych już pokoi… Możliwe są nawet takie rozwiązania jak raportowanie usterek za pomocą zdjęć/filmów bezpośrednio do fachowców, zamiast wypisywania sążnistych opisów.
Korzyści związane z hotelową aplikacją mobilną
Skoro bycie on-line w trybie 24/7 stanowi w zasadzie normę, to równie dobrze można być na bieżąco ze wszystkimi sprawami zawodowo-biznesowymi - jeśli ktoś czuje taką chęć bądź konieczność. Pożyteczne zwłaszcza dla tych, którzy często są w rozjazdach. Albo gdyby doszło do jakiejś awarii stacjonarnego sprzętu komputerowego w ośrodku wypoczynkowym. Wdrożenie takiej hotelowej aplikacji mobilnej jak NFHotel pozwala zachować ciągłość i rytm pracy w razie takiego nieszczęśliwego zbiegu okoliczności. Że takich problemów nie ma przy zeszytach i ręcznie zapisywanych notatkach/kalendarzach? Owszem, tyle że papiery za nic nie zsynchronizują danych o dostępności pokoi we wszystkich internetowych kanałach sprzedaży, co channel manager w programie hotelowym on-line zrobi w mgnieniu oka.
Kilka kwestii technicznych
Skoro doszliśmy już do konsensusu w sprawie tego, iż swoją recepcję i szereg modułów do monitorowania sytuacji w obiekcie warto mieć cały czas przy sobie, pora na omówienie kilku rzeczy z dość ważkich dziedzin bezpieczeństwa i zgodności sprzętowej. Hotelowa aplikacja mobilna musi mieć ograniczenia dostępności - takie aby osoby niepowołane nie miały opcji na dostanie się do wrażliwych danych. Można to osiągnąć m.in. poprzez parowanie urządzeń, przypisywać tylko określone moduły konkretnym użytkowników czy trzymanie całego systemu w chmurze, na otoczonych profesjonalną opieką serwerach. Co się zaś tyczy kompatybilności sprzętowo-technologicznej, tutaj także wygodniejsze są aplikacje webowe. NFHotel pokazuje po prostu responsywną stronę internetową, nie trzeba się zatem przejmować rodzajem systemu operacyjnego. Zalogować się i gotowe, bez ściągania i instalowania czegokolwiek - z dużymi aktualizacjami na czele. Wszelkie zmiany dokonują się na poziomie wersji produkcyjnej oprogramowania otwieranej z chmury.
Wśród hotelowych aplikacji mobilnych NFHotel nie ma sobie równych. Nie dowierzasz? Sprawdź demo i przekonaj się o zaletach mobilnego programu hotelowego.