Wdrożenie dedykowanego oprogramowania do zarządzanie obiektem hotelowym przynosi wiele korzyści - to bezdyskusyjny fakt, żeby wspomnieć tylko o sprawnych modułach do rezerwowania na strony internetowe czy automatyczną synchronizację dostępności w booking.com i innych portalach rezerwacyjnych. A jeśli jeszcze system dostępny jest na urządzeniach mobilnych, to już pełnia szczęścia. Sprawna i szybka recepcja na smartfona pozwala zarówno na pracę na odległość, jak też daje dodatkowe zabezpieczenia przed różnymi zdarzeniami losowymi.
Modelowe “case study” pracowania zdalnego w realiach polskiej turystyki dotyczą w pierwszej kolejności zarządzania obiektem noclegowym położonym nad Morzem Bałtyckim. Nie da się ukryć, że większość ośrodków wypoczynkowych na wybrzeżu funkcjonuje sezonowo, zwykle od majówki bądź Wielkanocy do końca września / października. Ale przecież turyści zainteresowani nadmorskimi turnusami mogą zadzwonić w każdej chwili. Wtedy, kiedy recepcja najpewniej świeci pustkami, a gospodarze obiektu przebywają w zupełnie innym miejscu. Posiadanie recepcji na smartfona w ramach kompleksowego programu hotelowego pozwala obsłużyć również klientów kontaktujących się z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem. Wystarczy zerknąć na grafik w poszukiwaniu wolnych terminów, przedstawić pokrótce dostępne pokoje, a potem dodać rezerwację zgodnie z życzeniem nowego gościa. W NFHotel cały proces bukowania - razem z dodaniem niezbędnych danych klienta do bazy, wysyłką potwierdzeń e-mailowych (plus ewentualnych bonów, regulaminów, mini-przewodników turystycznych etc.) i kilkoma innymi formalnościami - zazwyczaj trwa około minuty.
Pełna funkcjonalność przy uproszczonej obsłudze
Jest jasne jak Słońce, że dotykowy ekran wymaga nieco innego podejścia niż system obsługiwany klawiaturą oraz myszką z przyciskami. To, co na komputerze sprawdza się znakomicie, przeniesione kropka w kropkę na nowoczesny w telefeon byłoby wysoce nieefektywne i mało praktyczne. Rozwiązania tej sprawy są na dobrą sprawę dwa: recepcją na smartfona będzie albo odrębna, choć korzystająca z dokładnie tej samej bazy danych co “duży” program hotelowy, dedykowana aplikacja… albo system responsywny. Czyli taki, który dynamicznie zmienia sposób wyświetlania grafiku hotelowego w zależności od typu urządzenia, przekątnej ekranu, rozdzielczości itd. Takie rozwiązanie pozwala utrzymać wszystkie systemowe opcje i możliwości, tyle że nieznacznym modyfikacjom ulega ich rozmieszczenie oraz sposób dostępu do nich. Przykładowo: zamiast serii kliknięć na jednym ekranie, trzeba zrobić to samo paroma “tapnięciami”, dzielącymi czynność na stosowne kroki.
Smartfonowy program hotelowy w chmurze
Rozwiązanie wybitnie przyszłościowe, które całkiem szybko stanie się ogólnie obowiązującym standardem. Powszechny dostęp do internetu sprawia bowiem, iż w każdej chwili, z dowolnego miejsca można sprawdzić sytuację lub termin na grafiku, dodać nową rezerwację, zerknąć na raport wyżywienia w celu zrobienia zakupów… A system działający w trybie on-line ma tę podstawową przewagę nad aplikacją do zainstalowania, że nie trzeba się martwić ściąganiem dużych aktualizacji, brakiem pamięci czy niekompatybilnością urządzenia z najnowszą wersją mobilnego programu hotelowego. Chmurową recepcję na smartfona (patrz: NFHotel) uruchamia się z poziomu najzwyklejszej przeglądarki internetowej. Jakiejkolwiek. A jeśli chodzi o zabezpieczenia, to profesjonalna serwerownia niechybnie zna się na tym lepiej od przeciętnego użytkownika sprzętu komputerowego i nowych technologii. Da się też wprowadzić restrykcje dostępu do określonych adresów IP czy sparowanych zawczasu urządzeń.
NFHotel to rozbudowany program hotelowy, w którym recepcja na smartfona stanowi jego integralną część. System rezerwacyjny działający on-line przez 24 godziny na dobę, dający cały szereg przydatnych możliwości. Szybkie dodawanie nowych turnusów i klientów to tylko jedna z licznych, niezwykle korzystnych opcji.