Wdrożenie tego rodzaju oprogramowania stanowi dla obiektów z branży turystycznej właściwie nieodpartą już koniecznością. Takie są bowiem realia, że coraz więcej rezerwacji pobytu - od weekendowego wypadu po pełne wczasy - ma miejsce za pośrednictwem internetu. Telefony na recepcję od jakiegoś już czasu nie są najefektywniejszym kanałem sprzedaży pokoi hotelowych. A skoro w sieci jest całe multum serwisów turystycznych, odpowiedni system komputerowy dla hotelarza musi działać, aby nie pogubić się w gąszczu spływających zewsząd zapytań i rezerwacji. No a poza tym taki program potrafi sprawić, że codzienna praca w obiekcie staje się znacznie łatwiejsza.
Bodaj najlepszym dowodem na poparcie powyższej tezy będzie NFHotel - polskie oprogramowanie, regularnie wzbogacane o nowe opcje i możliwości. Takie kompleksowe podejście do tematu skutkuje tym, że w zupełności wystarczy jedno narzędzie. I do recepcji, i do automatycznej obsługi internetowych kanałów sprzedaży, i do wysyłania rozmaitych wiadomości klientom, i do kontroli wszelkich rozliczeń finansowych, i do nadzorowania niezbędnych porządków… Jak widać na podstawie tej i tak niepełnej wyliczanki, względem systemu komputerowego dla hotelarza można mieć zaiste ogromne oczekiwania. I to takie uzasadnione, które zostaną w pełni zaspokojone. A niejednokrotnie nawet przekroczone, co powinno tylko i wyłącznie cieszyć.
Połączenie z booking.com
Jako że śródtytułowy serwis cieszy się największym powodzeniem w skali globalnej, to i praktycznie każdy obiekt chce z nim współpracować. Nawet jeśli paręnaście procent prowizji boli, to gwałtowne zwiększenie obrotów i tak przyniesie całkiem okrąglutkie zyski. Byle tylko nie dopuszczać do overbookingu, czyli nakładania się na siebie turnusów zarezerwowanych w różnych miejscach. Dlatego w systemie komputerowym dla hotelarza powinien być zawarty channel manager. Jest to zaawansowany moduł, który do każdego połączonego z programem hotelowym kanału sprzedaży aktualizuje informacje o dostępnych oraz zajętych pokojach. Co najważniejsze, CM robi to wszystko błyskawicznie, najwyżej w parę sekund. Zatem okienko czasowe na nieszczęście overbookingu z braku wolnych łóżek praktycznie nie istnieje.
Booking engine do stworzenia wirtualnej recepcji
Kolejny element o bezpośrednim wpływie na zwiększenie obłożenia. Wprawdzie raczej nie przyniesie takich zysków, co integracja z bookingiem - na własną stronę o obiekcie noclegowym nie sposób przyciągnąć porównywalnej liczby użytkowników co na jeden z największych portali na świecie - ale z pewnością okaże się bardzo przydatny. Otóż moduł rezerwacji online zgrany z systemem komputerowym dla hotelarza znakomicie zastąpi formularz kontaktowy (i część telefonów). Na odpowiedź do e-maila turysta musiałby poczekać, potem pewnie jeszcze wymienić z recepcjonistą parę wiadomości. A z booking enginem może obsłużyć się sam - program będzie dynamicznie pokazywał dostępne opcje i ceny, w zależności od terminów, liczby uczestników, wieku, dodatków etc. Prawdopodobnie najistotniejsze w tych całych rezerwacjach online jest fakt, że działają one całodobowo. De facto jako punkt samoobsługi klienta, funkcjonujący w trybie 24/7.
Dodawanie rezerwacji, planowanie sprzątania, kontakt z gośćmi i pozostałe
Teraz jeszcze pokrótce o innych, przydatnych modułach, jakie oddaje do dyspozycji użytkowników system komputerowy dla hotelarza o najwyższej, porównywalnej do NFHotel klasie. Weźmy na warsztat wyszukiwanie wolnych terminów i tworzenie turnusów przez recepcjonistów odbierających telefony. Już przejrzysta szata graficzna ze stosownie dobraną kolorystyką potężnie upraszcza sprawę. A jeszcze lepszy jest asystent-kreator, który działa na zasadzie bardzo podobnej do booking engine’u na stronę internetową. Wtedy bukowanie trwa minutę. Dynamicznie aktualizujące się raporty porządków na bieżąco pokazują, gdzie oraz w jaki sposób należy posprzątać. Albo szablony maili i SMSów z kluczami, dzięki którym zindywidualizowana treść tworzy się samodzielnie - na dodatek zawsze poprawnie. To i tak tylko niewielka część tego, co potrafią nowoczesne systemy komputerowe dla hotelarzy. Wiele pokazuje już wersja demo - zachowująca pełnię funkcjonalności pełnej, płatnej wersji, tyle że oparta o kompletnie fikcyjny obiekt noclegowy.
NFHotel zdecydowanie zasługuje na uwagę recepcjonistów, zarządców i właścicieli ośrodków wypoczynkowych wszelkich kategorii oraz wszystkich innych osób, które aktywnie działają w turystyce. Uruchomi się na wszystkim, co ma przeglądarkę internetową, regularnie pojawiają się nowe aktualizacje, a i cena tego polskiego systemu komputerowego dla hotelarza przedstawia się wybitnie atrakcyjnie.