Ni to diesel, ni to benzyniak, ni to LPG, ni to silnik elektryczny, ni to hybryda - po prostu jeden z modułów porządnego, prawdziwie rozbudowanego programu hotelowego. Fachowo mówi się na to booking engine, ale skoro da się zastąpić angielskie zapożyczenie całkiem zgrabnie brzmiącym, polskim odpowiednikiem, to należy promować rodzime wyrażenie. Zatem jak stosunkowo łatwo domyślić się po samej nazwie, silnik rezerwacji w programie hotelowym odpowiada za proces bukowania nowych turnusów.
Najprościej mówiąc to możliwość rezerwacji online na Twojej stronie internetowej. Dzięki niemu Gość może w dowolnej chwili sprawdzić dostępność i cenę, dokonać rezerwacji, a nawet od razu zapłacić online. To funkcja bardzo wygodna, zarówno dla Gościa jak i dla hotelarza.
Przy czym nie chodzi o rozwiązanie, które całkowicie zastąpi personel hotelowy na recepcji zaawansowanym oprogramowaniem komputerowym. O wiele celniejszym stwierdzeniem będzie to, iż taka technologia stworzy dodatkową recepcję w świecie wirtualnym.
A konkretniej rzecz biorąc działający w trybie 24/7 internetowy punkt obsługi klienta na stronie internetowej.
Rzecz jasna z silnikiem rezerwacji turysta nie ponegocjuje kosztów pobytu - a sporo osób nie daruje sobie, jeśli nie spróbuje zejść z ceny - ale tego rodzaju automat ma szereg innych zalet. W pierwszej kolejności trzeba jeszcze raz przypomnieć o tym, że moduł rezerwacji on-line na witrynie www działa bez przerwy, nawet w późnych godzinach nocnych. Dla potencjalnego klienta to niezwykle wygodna metoda.
By Twój przyszły Gość mógł dokonać rezerwacji, silnik rezerwacji musi wiedzieć, czy termin jest wolny. Skąd to wie? Dzięki połączeniu z kalendarzem w NFHotel. To tutaj ustawiasz cenniki, restrykcje i decydujesz, czy chcesz udostępniać wszystkie wolne terminy, czy tylko niektóre. Jeśli na grafik wpadnie jakakolwiek rezerwacja (z Booking.com, gdy korzystasz z channel managera; telefoniczna wprowadzona ręcznie) termin ten jest automatycznie blokowany na Twojej stronie.
Skoro element programu hotelowego ma symulować recepcję, jednym z pierwszych zadań do wykonania dla systemu będzie sprawdzenie wolnych terminów.
Z technicznego punktu widzenia najczęściej wygląda to tak, że w pierwszej kolejności to użytkownik strony wskazuje konkretne daty przyjazdu i wyjazdu. Oraz liczbę i wiek uczestników wyjazdu. I dopiero na tej podstawie oprogramowanie daje do wyboru tylko te standardy pokoi, które zmieszczą się w podane okienko czasowe - razem z ceną.
Choć zapewne przydałoby się też taki wariant w silniku rezerwacji, gdzie klient podaje szerszy zakres dat, a system pokazuje wszystkie pokoje wraz z informacją o tym, w jakie dni będą wolne. Innymi słowy: dostosowanie długości turnusu do wolnych miejsc w obiekcie, z opcjonalną zgodą na “przeprowadzkę” w trakcie. Praktyczność czegoś takiego pozostaje do przedyskutowania.
Wszystko zależy od konkretnego obiektu noclegowego, ale liczba ewentualnych możliwości idzie w ogromne cyferki.
Szereg wariantów wyżywienia, opcjonalne wycieczki i inne animacje czasu wolnego, indywidualnie zamawiany zestaw zabiegów pielęgnacyjnych oraz relaksacyjnych w strefie SPA & Wellness, bony zniżkowe do zaprzyjaźnionych atrakcji turystycznych w okolicy, bilet na wydarzenie kulturalne organizowane w obiekcie… o okolicznościowych pakietach pobytowych w rodzaju romantycznego weekendu we dwoje czy świąt bożonarodzeniowych już nie wspominając.
A co ma do tego wszystkiego silnik rezerwacji? Banał - kalkulator cen. Koszt noclegów to jedno, ale rozmaite opcje dodatkowe mogą go znacząco podwyższyć. Zaś klient woli o wszystkim wiedzieć zawczasu, a nie dopiero przy samym płaceniu.
Dlatego w rezerwacjach online wszystkie ceny powinny być przeliczane dynamicznie i na bieżąco, po zaznaczaniu i odznaczaniu kolejnych możliwości do wyboru.
Po porządnym silniku rezerwacji należy oczekiwać, że pozwoli nie tylko na zaklepanie wybranego terminu, ale i dokonanie błyskawicznych płatności. Tak, żeby ostatecznie potwierdzić rezerwację: czy to uiszczając od razu całą kwotę, żeby mieć od razu wszystko z głowy, czy też opłacając zadatek w wysokości ustalonej przez gospodarzy konkretnego obiektu noclegowego.
Metod szybkiego płacenia w sieci jest od groma. Równie ważną rzeczą jest to, żeby na konto e-mailowe klienta wpływały stosowne potwierdzenia. Im szybciej, tym lepiej - dlatego najlepiej sprawdzi się stosownie skonfigurowany automat w programie hotelowym.
Zwłaszcza, że w takim NFHotel można przygotować bardzo ładne szablony, wyglądające niczym zgrabna wizytówka ośrodka wypoczynkowego. Gościom też oszczędzi się sporo nerwów, kiedy czas oczekiwania na potwierdzającą wiadomość (e-mail bądź SMS) z silnika rezerwacji liczony będzie w sekundach, zamiast minutach, godzinach czy dniach.
Silnik rezerwacji programu hotelowego NFHotel stanowi znakomite rozwiązanie na rezerwacje online dla strony internetowej www. Połączenie z channel managerem zapewnia stałe aktualizowanie dostępności pokoi, a przejrzysta i estetyczna szata graficzna upraszcza cały proces bukowania turnusów przez turystów. Pobieramy opłatę 2,9% tylko za zrealizowane rezerwacje.
Niech Twoja strona sprzedaje noclegi - dodaj do niej silnik rezerwacji.