Skoro żmudną pracę ludzką dość swobodnie da się już w wielu obszarach zastąpić szybszymi, sprawniejszymi maszynami i automatami, to z takiej sposobności wręcz grzech nie skorzystać. Dokładnie takim narzędziem dla przedsiębiorstw turystycznych oraz pracujących w nich osób będzie specjalistyczny program komputerowy dla hotelarza. Jak na ten przykład rdzennie polski NFHotel. Zaawansowany, acz łatwy w obsłudze system nie tylko posiada cały szereg przydatnych personelowi hotelowemu modułów, ale też stwarza kilka nowych, niezwykle kuszących możliwości. Z praktycznie samoczynnym zwiększeniem obłożenia na czele.
Brzmi trochę jak bajka wciskana przez rozentuzjazmowanych marketingowców, ale to najczystsza, udowodniona twardymi danymi statystycznymi prawda. A skoro wizja odczuwalnego zwiększenia zysków zapewne wzbudza najsilniejsze zainteresowanie, pora przejść do konkretów. Na początek taka niepozorna, acz bardzo pożyteczna rzecz jak moduł na rezerwacje online, fachowym słownictwem określana jako booking engine. W żadnym szanującym się programie komputerowym dla hotelarza, takim z prawdziwego zdarzenia, nie ma prawa zabraknąć takiego elementu. Skoro coraz więcej turystów rezerwuje pobyt przez internet, witryna www obiektu noclegowego również powinna pełnić funkcję recepcji.
Samoobsługa w sieci
Właśnie na takiej zasadzie działają widgety rezerwacyjne, umieszczane na hotelarskich stronach internetowych. Turysta sam jest w stanie zabukować sobie pobyt - tym bardziej, że taka sieciowa recepcja uruchomiona za pomocą programu komputerowego dla hotelarza pozostaje otwarta nawet w środku nocy. Nie trzeba już zatem wydzwaniać o mocno dyskusyjnej porze czy oczekiwać odpowiedzi na zapytanie wysłane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podać liczbę osób (i wiek), dzień przyjazdu, datę wyjazdu, dobrać dodatkowe usługi i atrakcje w typie wyżywienia, zorganizowanych wycieczek czy wszelkiego rodzaju pakietów specjalnych. Na podstawie tych informacji system będzie pokazywał dostępne opcje, wraz z dynamicznie przeliczanymi cenami. Pozostaje tylko potwierdzić wybór, dokonać niezbędnych wpłat przedwstępnych (najszybciej płatnościami internetowymi) i gotowe. Czego wyrazem będą automatycznie wysłane automatycznie programem komputerowym dla hotelarza potwierdzenia e-mailowe, tudzież SMS-owe.
Namnażanie kanałów sprzedaży
Trzeba przy tym zaznaczyć, iż zdecydowanie częstszą praktyką od odwiedzania tuzinów witryn i profili społecznościowych jest skorzystanie z pośrednictwa wyspecjalizowanych portali rezerwacyjnych. Prawdopodobnie największą liczbą unikalnych użytkowników może się pochwalić serwis o nazwie booking.com. Dlatego też ci, którym naprawdę mocno zależy na maksymalnej liczbie gości, nie mają innego wyjścia jak współpraca z takimi firmami. Tutaj porządny program komputerowy dla hotelarza też jest w stanie efektywnie pomóc. Niezbędny jest taki element jak channel manager - do automatycznego, a co jeszcze istotniejsze natychmiastowego synchronizowania informacji pokoi dla wszystkich kanałów sprzedaży. Dzięki temu spokojnie można zarówno udostępnić wszystkie pokoje, jak też ogłaszać się na wielu tego rodzaju portalach. Byle tylko system hotelarski posiadał integralne połączenie channel managera z danym serwisem.
Mnóstwo zalet dla personelu hotelowego i zarządców
Programy komputerowe dla hotelarzy mają sporo opcji, które przydadzą się nie tylko do wspomagania sprzedaży. Na przykładzie wspomnianego we wstępie NFHotel warto przybliżyć taką funkcjonalność, jak pół-automat do wysyłania klientom zawsze oczekiwanych i mile widzianych potwierdzeń i innego rodzaju wiadomości. W tym przypadku automat załatwia jakieś 95% całej roboty - wystarczy raz przygotować szablon na różne okazje (nowa rezerwacja, wpłata kwoty, życzenia świąteczne itd.), a system na podstawie kluczy sam będzie tworzył adekwatną treść z danych wpisanych przy tworzeniu rezerwacji. Recepcjoniście pozostaje tylko kliknąć parę razy, a wcześniej trzeba było trochę wstukiwać do takiej wiadomości. Kolejna takie przydatne aspekty w programie komputerowym dla hotelarza to eksport faktur do formatu JPK (oszczędza mnóstwo roboty działowi księgowości), komunikator do wymiany wewnętrznych informacji pomiędzy pracownikami, codzienne raporty wyżywienia i sprzątania (koniec z długim liczeniem, co każdego dnia jest do zrobienia) czy kreator rezerwacji. Tak przyspiesza wyszukiwanie wolnych terminów, że dzwoniącym turystom da się zabukować pobyt na grafiku w około minutę.
Na rynku usług dla biznesu branży turystyczno noclegowej funkcjonuje sporo różnego rodzaju specjalistycznych rozwiązań informatycznych. W tym licznym gronie mocno wyróżnia się NFHotel - stale rozwijany program komputerowy dla hotelarza, oferujący kompleksowe zarządzanie całym obiektem, systematycznie zyskujący kolejne przydatne funkcje. NFHotel to rozwiązanie “all in one”, zapewniające wszystkie przydatne opcje w ramach jednego oprogramowania.