Całkiem prosty sposób na ułatwienie sobie życia przez osoby aktywnie zajmujące się branżą turystyczną. A tak zupełnie przy okazji - na takie rozkręcenie obrotów i zwiększenie zysków do takiego poziomu, o jakim recepcjoniści oraz zarządcy obiektów noclegowych wciąż posługujący się tradycyjnymi kalendarzami bądź papierowymi notatnikami nawet nie są w stanie śnić. Profesjonalne oprogramowanie komputerowe dla hotelarza jak najbardziej jest w stanie przyciągnąć wielu nowych gości. Nawet jeśli sposobem w sumie pośrednim: dokładnie tak, jak ma to miejsce w NFHotel - polskim systemie hotelarskim od polskiego producenta.
Cały (no, prawie) sekret rozbudowanego programu hotelowego tkwi w trendzie, jaki już od ładnych paru lat rozpanoszył się po turystyce na całym świecie. A mianowicie: rezerwowanie pobytu przez internet. Bezpośrednio z poziomu strony internetowej o konkretnym obiekcie noclegowym albo - jeszcze częściej - za pośrednictwem wysoce wyspecjalizowanego serwisu. Jest całkowicie jasne, że w sieci można uruchomić mnóstwo nowych kanałów sprzedaży, które swoimi wynikami zapewne kilkukrotnie przebiją tradycyjną recepcję z telefonami. Trzeba przy tym zaznaczyć, że zwolnienie całego personelu od obsługi klienta zaraz po wdrożeniu oprogramowania komputerowego dla hotelarza nie będzie najlepszą decyzją. Po pierwsze: telefony ze szczegółowymi pytaniami wciąż są godnym uwagi źródłem potencjalnych dochodów. Po drugie: recepcja internetowa rozruszana za sprawą programu hotelowego tak na dobrą sprawę uzupełnia i pomaga, a nie całkowicie zastępuje personel.
Drogi gościu! Bukuj 24/7 na witrynie www!
Tak wygodne rozwiązanie zapewnia moduł fachowo nazywany booking engine. A jak taki element w oprogramowaniu komputerowym dla hotelarza działa, znacznie lepiej wyjaśni drugie, popularniejsze określenie: rezerwacje on-line. Innymi słowy sieciowy punkt samoobsługi turystycznej, który jednakowoż ma dość dużo wspólnego z recepcją-informacją. Potencjalny klient wybiera interesujący go/ją termin i wskazuje liczbę oraz wiek uczestników turnusu. System hotelarski ma za zadanie sprawdzić dostępne pokoje i wyświetlić te, które spełniają określone przez gości warunki. No i rzecz jasna dynamicznie liczyć ceny, kiedy wczasowicz(e) dobierają sobie specjalne pakiety, wyżywienie, opcjonalne wycieczki, zestaw zabiegów w SPA i inne atrakcje dodatkowe. Oczywiście z oprogramowaniem komputerowym dla hotelarza klasy NFHotel powinny być zespojone metody szybkich płatności internetowych. Tak, żeby maksymalnie ukrócić wszelkie formalności. Wiele osób woli zapłacić i mieć z głowy, zamiast czekać z uiszczeniem żądanej kwoty na ostatnią chwilę i narażać się na totalne zepsucie wyjazdu poprzez głupie odwołanie rezerwacji.
Hotelarzu! Czerp maksymalne zyski ze współpracy z bookingiem!
Realia branży turystycznej są takie, że zdecydowanie więcej użytkowników niż strony internetowe samych obiektów przyciągają duże serwisy do bukowania: HRS, expedia, e-holiday, a przede wszystkim liderujący (przynajmniej obecnie) w tym segmencie rynku usług booking.com. Kto chce maksymalizować obłożenie, musi się w takich miejscach oferować. Dobre oprogramowanie komputerowe dla hotelarza powinno zaś posiadać moduł zwany channel managerem. Cóż to za dziwo? Małe, aczkolwiek pełniące niezwykle odpowiedzialną funkcję narzędzie, synchronizujące informacje o zajętych pokojach i wolnych terminach we wszystkich podłączonych do programu kanałów sprzedaży. Skoro rezerwacje mogą spływać z wielu różnych źródeł, trzeba zatroszczyć się o to, żeby się na siebie nie nakładały. Jak łatwo się domyślić, ogarnięcie tego w sensownym czasie jest daleko poza zasięgiem ludzkich możliwości. I tutaj wielką pomocą służy channel manager NFHotel.
Przykłady innych korzyści, jakie daje program hotelowy
Jak widać powyżej, w oprogramowaniu komputerowym dla hotelarza zaszytych jest parę opcji, które mają bezpośrednie (i czysto pozytywne) przełożenie na wysokość przychodów. Trzeba przy tym zaznaczyć, że kompleksowe systemy mają znacznie szerzej zakrojone funkcjonalności. Takie, które wydatnie ułatwią pracę personelu hotelowego, zwiększając tym jego efektywność. Przede wszystkim poprzez oszczędność czasu na gigantyczną skalę. Exempla z NFHotel wzięte: planowanie porządków i wysyłka e-maili do klientów. Zwykle trzeba przysiąść do tego i poświęcić na to sporo cennych chwil (przeanalizowanie grafiku, rozdysponowanie konkretnych zadań, policzyć, napisać…), a za sprawą oprogramowania komputerowego dla hotelarzy praktycznie całą robotę załatwi automat. Wystarczy raz wprowadzić zasady sprzątania, a system codziennie stworzy raport z pokojami wymagającymi uwagi - może też mieć moduł do odznaczania uporządkowanych pomieszczeń przez ekipę sprzątającą. Podobnie z mailami i SMSami. Tworzenie kilku szablonów na różne okazje to rzecz jednorazowa, a w każdym przypadku program sam zamieni tzw. klucze na zindywidualizowaną, odpowiednią dla danego gościa treść.
Dodając do tego wszystkie sekcję do nadzoru nad finansami, komunikator dla użytkowników programu, przydatny dział statystyk, gotowe wydruki, przejrzystą szatę graficzną, stosunkowo prostą obsługę oraz regularne aktualizacje - nierzadko dodające zupełnie nowe funkcjonalności - NFHotel to najlepsze oprogramowanie komputerowe dla hotelarza, jakie w ogóle trafiło na rynek usług dla biznesu turystycznego.