Mobilność to jedna z kluczowych kwestii w dzisiejszym świecie. Dla branży turystycznej oznacza to zarówno staranne dopracowanie strony internetowej obiektu noclegowego wyświetlanej na smartfonie, jak też możliwość zarządzania ośrodkiem hotelarskim z dowolnego miejsca. Zwłaszcza tym, którzy swój interes prowadzą sezonowo (standard nad polskim morzem) bardzo przyda się hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych na komórkę. Choćby po to, żeby dodać rezerwację klientowi “first minute”, który zainteresowany wakacjami zadzwonił już w listopadzie. A to dopiero początek zalet takiego rozwiązania.
Współczesne telefony mają tę pozytywną cechę, że przy całej swojej poręczności charakteryzują się bardzo dużą funkcjonalnością. Jeszcze parę lat temu trudno było to sobie wyobrazić, ale dziś urządzenia mobilne właściwie w niczym nie ustępują dużym komputerom. To samo winno tyczyć się specjalistycznego oprogramowania. Jedną z najistotniejszych kwestii w hotelowym dzienniku rezerwacji turystycznych na komórkę jest to, żeby w pakiecie desktopowym systemem otrzymać wersję mobilną, do odpalenia na osobistej i/lub służbowej komórce. Taką, która na mniejszym ekranie odda do dyspozycji użytkownika dokładnie te same opcje, co na maszynie pracującej w recepcji, biurze itd. Przykładowo klienci NFHotel, oprogramowania opracowywanego i rozwijanego przez polską firmę NetFactory, cieszą się dokładnie taką sposobnością.
Jak programie hotelowym coś takiego jest zrobione?
Generalnie podejścia do hotelowego dziennika rezerwacji turystycznych na komórce są dwa. Jedno zakłada tworzenie odrębnej aplikacji na komórki oraz innego typu urządzenia mobilne, drugie zaś opiera się na rozwiązaniach responsywnych. Innymi słowy takim tworzeniu oprogramowania, które będzie dynamicznie dostosowywało styl wyświetlania do rodzaju sprzętu, rozdzielczości i pokrewnych parametrów. Wydaje się, że jest to opcja zdecydowanie korzystniejsza - i to dla wszystkich zainteresowanych stron. Klient korzysta z jednego środowiska, co eliminuje możliwość wystąpienia jakichkolwiek problemów z synchronizacją, zaś producent nie musi tworzyć wielu różnych wersji na każdy odmienny model smartfona. Trudno sobie wyobrazić sytuację, żeby z hotelowym dziennikiem rezerwacji turystycznych na komórkę wiązała się obligatoryjna wymiana sprzętu. To musi działać w drugą stronę, tj. program hotelowy powinien dostosować się do potrzeb klienta i jego pracowników.
Po co system hotelarski na telefonach personelu?
Praktycznych stron takiego doposażenia recepcjonistów (i nie tylko) dałoby się wskazać całkiem sporo. Najprościej wyobrazić sobie taką sytuację, że jakimś sposobem padają wszystkie komputery w ośrodku turystycznym. I co wtedy, obsługa klienta ma mówić dzwoniącym turystom że w tej chwili nic nie mogą zrobić? Bez sensu. Lepiej odpalić hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych na komórce i pracować dalej. Poza tym mobilny program hotelowy może mieć wykorzystujące obecność smartfonów moduły. W NFHotel modelowym wręcz przykładem będzie sprzątanie. Oprogramowanie pokazuje, gdzie trzeba zrobić porządki, osoby sprzątające oznaczają zrobione rzeczy, a recepcjoniści od razu wiedzą, gdzie można już wpuścić gości. Ba, Netfactory opracowuje również system do błyskawicznego zgłaszania szeroko pojmowanych usterek w pokoju, bazujący na robieniu zdjęć i/lub krótkich filmikach. Zarówno przez personel, jak i dla gości.
Sieć chmury danych
Hotelowemu dziennikowi rezerwacji turystycznych na komórkę od NFHotel należy zapisać na plus również to, że cały system ma charakter chmurowy. Czyli działa na zewnętrznych serwerach profesjonalnej, cieszącej się międzynarodowym uznaniem firmy, czego najlepszym potwierdzeniem są liczne certyfikaty bezpieczeństwa i jakości. Osoby znające login i hasło mogą uzyskać dostęp do programu hotelowego z teoretycznie każdego telefony. Owa teoretyczność wynika z faktu, że główny administrator może wprowadzać użytkownikom rozmaite ograniczenia, m.in. adresów IP i autoryzacji urządzeń. Po to, żeby pracownicy korzystali z hotelowego dziennika rezerwacji turystycznych na komórce tylko w pracy, na służbowym sprzęcie. Należy wspomnieć o tym, że rozwiązania chmurowe eliminują konieczność ściągania i instalowania aktualizacji - wszelkie zmiany systemu działają od razu po zalogowaniu. NFHotel uruchomi się na wszystkim, co ma jakąkolwiek przeglądarkę internetową.
Hotelowy dziennik rezerwacji turystycznych na komórce to nadzwyczaj praktyczna rzecz. Zarówno dla personelu hotelowego, jak też osób zarządzających obiektami noclegowymi.