Nowe technologie zmieniają świat we wprost nieprawdopodobnym tempie - umiejętność błyskawicznego dostosowania się do nieprzewidywalnych warunków stanowi wysoce pożądaną cechę. Jeśli zaś chodzi o przełożenie reguł ewolucji na realia branży hotelarsko-turystycznej, świetnym przykładem będzie dedykowany system komputerowy dla personelu hotelowego. Jeszcze całkiem niedawno kosztowna ekstrawagancja dla bogaczy, a dziś niezbędnik dla każdego obiektu noclegowego. W każdym razie takiego, którego gospodarze mają zamiar utrzymać się dłużej na rynku i maksymalizować swoje zyski.
Prawdopodobnie najbardziej podstawową rzeczą gwarantowaną przez program hotelowy z prawdziwego zdarzenia, której nie będzie w stanie zapewnić nawet najbieglejszy i najbardziej doświadczony zespół świetnie przeszkolonych ludzi, będzie kompleksowa obsługa i nadzór nad internetowymi kanałami sprzedaży. Po pierwsze: żaden punkt obsługi klienta nie pracuje 24/7, a rezerwacje online na stronie internetowej działające dzięki systemowi komputerowemu dla personelu hotelowego już tak. Po drugie: ręczna aktualizacja extranetu zawsze będzie kilkadziesiąt, kilkaset, a może i kilka tysięcy razy dłuższa od automatycznej synchronizacji z grafikiem hotelowym (zwłaszcza przy rezerwacjach grupowych). Po trzecie: praktyczne funkcjonalności wywierają bardzo pozytywny wpływ na codzienną pracę.
“Czasooszczędzacz”
Skoro z dobrym programem da się coś zrobić w kilkanaście sekund zamiast kilkadziesiąt minut, to po co przepłacać? W ośrodku wypoczynkowym każdej kategorii zawsze znajdzie się coś do zrobienia, co wymaga osobistej uwagi. Przykładowo: NFHotel, system komputerowy dla personelu hotelowego od polskiego producenta NetFactory, posiada zakładkę do wysyłki e-maili. Takie wiadomości są bardzo oczekiwane przez klientów, po co mają się denerwować czy ich rezerwacja aby na pewno została potwierdzona albo czy zaliczka już dotarła? W tym programie hotelowym wysłanie stosownej informacji sprowadza się do dosłownie 4 klików. A to dzięki edytowalnym szablonom i specjalnym kluczom, zaciągającym zindywidualizowaną treść (dane osobowe, szczegóły rezerwacji, kwoty pozostałe do zapłaty itd.) z bazy danych oprogramowania. Inne przydatne rzeczy w opisywanym systemie komputerowym dla personelu hotelowego to kreator rezerwacji czy eksport faktur VAT do jednolitego pliku kontrolnego. Służące odpowiednio do szybszego wyszukiwania wolnych pokoi dla dzwoniącego klienta i usprawnieniu pracy działu księgowości. A to tylko wierzchołek góry lodowej spośród wszystkich modułów składających się na NFHotel.
Booking engine jak drukarka pieniędzy
Funkcjonalności programu jest cała masa, lecz nie da się ukryć że najwięcej emocji wzbudzają te “ficzery”, które bezpośrednio wpływają na przychody. System komputerowy dla personelu hotelowego pozwala na wzbogacenie strony internetowej o kompleksową rezerwację online. Taki element, zwany w slangu branżowym booking enginem, działa w zasadzie tak samo, jak stacjonarna recepcja odbierająca telefony zainteresowanych osób. Tyle że przez 24 godziny na dobę, de facto służąc klientom jako wirtualny punkt faktycznej samoobsługi. Wybrać termin, dodać uczestników pobytu (grupy wiekowe, liczba łóżek), porównać standardy, wskazać najciekawszą opcję, potwierdzić, zapłacić i gotowe. Tak oto za sprawą systemu komputerowego dla personelu hotelowego turyści w ogóle nie muszą kontaktować się z pracownikami wybranego obiektu noclegowego.
Obecność na wielu witrynach
Własna internetowa recepcja to świetny sposób na zwiększenie obłożenia. A co najmniej równie dobre efekty zdaje się przynosić współpraca z portalami OTA, takimi jak booking.com. Cóż, z punktu widzenia turysty o wiele wygodniej jest porównywać wiele różnych ofert na jednej stronie internetowej. Profesjonalny system komputerowy dla personelu hotelowego będzie gotowy, aby w całości przejąć ogarnięcie rezerwacji z zewnątrz. Kluczowym komponentem będzie channel manager, wymieniający informacje o dostępnych terminach i zajętych właśnie pokojach pomiędzy wszystkimi kanałami sprzedaży, które zostały podpięte do programu hotelowego. Taki proces synchronizacji zazwyczaj trwa najwyżej parę sekund. A kto upiera robić się to ręcznie, na własne życzenie naraża się na kary finansowe i straty wizerunkowe, jakie niosą ze sobą nakładające się na siebie rezerwacje. Bez zaufania systemowi komputerowemu dla personelu hotelowego overbooking prędzej czy później się zdarzy. A dla hotelarza to gorzej jak Apokalipsa i Ragnarok razem wzięte.
NFHotel ma jeszcze tę dodatkową przewagę nad konkurencją, że to program działający w chmurze. Do funkcjonowania potrzebuje wprawdzie połączenia z internetem, ale to dzisiaj najmniejszy z ewentualnych problemów. O bezpieczeństwo też można być spokojnym, o serwery dba ceniona na świecie firma. A dla użytkowników najważniejszy będzie fakt, że system komputerowy dla personelu hotelowego uruchomi się na wszystkim, co ma przeglądarkę. Poza tym wszelkie aktualizacje są dostępne od razu, bez ściągania czy instalowania czegokolwiek.