Świat ciągle idzie do przodu, a w branży hotelarsko-turystycznej wiatr zmian coraz mocniej wieje od strony internetu i związanych z nowoczesnymi technologiami możliwości. Widoczny na podstawie statystyk trend jest całkowicie jasny: coraz większa część ruchu turystycznego - czyli rezerwacji w obiektach noclegowych - powstaje w globalnej sieci. A skoro tak, dedykowane oprogramowanie dla personelu hotelowego staje się coraz bardziej niezbędne. W każdym razie dla tych, którzy podchodzą do swojego biznesu na poważnie i mają zamiar zmaksymalizować obłożenie oraz poprawić organizację codziennej pracy.
Oba z wyżej wymienionych dążeń mają tak naprawdę jeden wspólny, nadrzędny cel: dalekosiężne i stałe zwiększenie zysków. Czy to za sprawą radykalnej poprawy po stronie przychodów, czy też dzięki ogromnym oszczędnościom czasu (co w skrajnych przypadkach może prowadzić do redukcji, tj. optymalizacji zatrudnienia). Trzeba sobie jasno powiedzieć, że wdrożenie specjalistycznego oprogramowania dla personelu hotelowego rzeczywiście może skutkować utratą pracy przez niektóre osoby. Przede wszystkim te, które mają swobodny stosunek do powierzanych im zadań i obowiązków, o kombinatorach i drobnych złodziejaszkach już nie wspominając. Nagle odwoływane przez recepcjonistów rezerwacje, zmiany w wysokościach należności, brak gotówki w kasie? Przy pracy na NFHotel nic się nie ukryje.
Co, kto, kiedy i gdzie?
Taka wiedza zazwyczaj w zupełności wystarczy, żeby szybko wytropić ewentualne nieprawidłowości i wyciągnąć konsekwencje wobec osób odpowiedzialnych. W opisywanym oprogramowaniu dla personelu hotelowego każde działanie pozostawia trwały ślad. Ba, administrator bądź inna osoba zarządzająca całym obiektem ma dostęp do specjalnej zakładki, w której odnotowywane są akcje wymagające szczególnej uwagi - choćby te wymienione w akapicie powyżej. Jeśli gospodarz ma świadomość, co się z czego wzięło, po prostu to akceptuje i koniec historii. Sprawa robi się poważna, kiedy coś ewidentnie się nie zgadza. Parafrazując znane przysłowie: jeśli założenia nie zgadzają się z oprogramowaniem dla personelu hotelowego i faktami, to tym gorzej dla sprawcy rzeczonych faktów. Od szerokiego wachlarza kar dyscyplinarnych po sprawę w sądzie i oglądanie świata w kratkę.
Czas to pieniądz
Takie sytuacje wprawdzie zdarzają się dość rzadko… ale z NFHotel skończą się na dobre. Poza tym wzmiankowany system posiada o wiele więcej równie - a nawet bardziej - przydatnych funkcjonalności niż tylko “Wielkiego Brata” (akurat tutaj działającego pod nazwą “Wymagające akceptacji”). À propos usprawnienia codziennej pracy, najlepiej przytoczyć przykład mailingów. Oprogramowanie dla personelu hotelowego posiada moduł do wysyłania e-maili - a także SMSów - oparty na szablonach z kluczami, które automatycznie tworzą treść. Na podstawie danych z programu (imię i nazwisko, czas turnusu, kwota pozostała do zapłaty etc.) jak i elementów stałych, dodawanych przy pierwszej konfiguracji całego systemu (kompozycja wyglądu wizytówki, zdjęcie, mapka dojazdowa itp.) - wystarczy kliknąć i gotowe. A nie spędzać długie minuty i godziny na ręcznym uzupełnianiu wiadomości. Równie intrygująco prezentuje się kreator rezerwacji. Taki interaktywny, a przy tym błyskawiczny asystent recepcjonisty w oprogramowaniu dla personelu hotelowego powinien znacząco skrócić czas potrzebny na wyszukiwanie wolnych terminów oraz kalkulowanie ostatecznych cen dla różnych standardów. Niemal wszystko załatwi automat.
W internecie sprzedaje się samo
Logicznie rzecz biorąc program komputerowy stanowi zdecydowanie najlepsze narzędzie do tego, żeby należycie ogarnąć internetowe kanały sprzedaży. Po pierwsze: pokrewieństwo światów cyfrowych, zaś po drugie: szybkość działania maszyny w takich wirtualnych warunkach zawsze będzie o wiele lepszy od ludzi. Za sprawą porządnego oprogramowania dla personelu hotelowego można dać turystom możliwość swobodnego bukowania w sieci, a jednocześnie przestać przejmować się overbookingiem, porównywaniem danych z grafiku z extranetem i podobnymi sprawami. Channel manager gwarantuje błyskawiczną synchronizację informacji o dostępności i zajętości we wszystkich kanałach dystrybucji. Co się zaś tyczy sprzedaży bezpośredniej, najlepsza będzie własna strona internetowa. Formularze zapytań na witrynie www obiektów są mocno passe, od kiedy rezerwacje on-line są całodobowe i niezawodne. Z kompleksowym oprogramowaniem dla personelu hotelowego zazwyczaj można połączyć zintegrowany booking engine, który pozwoli szybko zbudować stosowny moduł i szybko umieścić go zarówno na główną stronę internetową, jak też na profile social media. Z facebookiem na czele.
NFHotel z całą pewnością należy do czołowych programów hotelowych na polskim rynku. Wyróżnia się przede wszystkim liczbą i jakością dostępnych funkcjonalności. Polski producent regularnie aktualizuje system w chmurze - uzyskanie nowości nie wymaga instalowania czegokolwiek czy dodatkowego dopłacania za najnowszą wersją. Oprogramowanie dla personelu hotelowego służy zarówno pracownikom, jak też osobom ze szczebla kierowniczego.