Zwiększanie efektywności pracy stanowi niebywale istotny, a przy tym stosunkowo mocno drażliwy temat. Stwierdzenie kierownika obiektu turystycznego, że pracownicy są za mało wydajni i muszą się poprawić, może przynieść skutki odwrotne od zamierzonych. Motywowanie stricte finansowe też nie działa proporcjonalnie, że 33% podwyżki automatycznie przełoży się na wzrost efektywności o tą jedną trzecią. Dlatego warto wprowadzać pozytywne zmiany w organizację i kulturę pracy, zapewnić odpowiednie narzędzia - takie jak specjalistyczny program dla personelu hotelowego.
Oczywiście komputer nie zastąpi całkowicie ludzi - a w każdym razie nie we wszystkich obszarach funkcjonowania obiektu hotelarskiego - ale wiele codziennych, prozaicznych wydawałoby się rzeczy przeniesie w zupełnie nowy wymiar. Tyczy się to również działań stricte sprzedażowych, które mają bezpośrednie przełożenie na przychody i zyski. Wystarczy wspomnieć tylko o kuszących możliwościach, jakie dają internetowe kanały sprzedaży pokoi hotelowych. Dzięki programowi dla personelu hotelowego praktycznie całą obsługę klientów przychodzących z sieci da się całkowicie oddelegować na maszynę. A skoro tak, można śmiało udostępnić cały obiekt w internecie. Bez obaw o to, że recepcjoniści zabukują pokój zajęty przez jakiegoś internautę, gdyż nie zauważą nowej rezerwacji na grafiku.
Tylko pewne i sprawdzone informacje
Zaufanym przekaźnikiem danych o dostępności i zajętości w dedykowanym oprogramowaniu będzie channel manager. Naturalnie im szybszy, tym lepszy - niektórzy za dobry wynik prędkości przesłania informacji o nowych rezerwacjach wciąż uważają jedną minutę… tyle że w programie dla personelu hotelowego od polskiej firmy NetFactory normą są rezultaty na poziomie dosłownie paru, maksymalnie 12 sekund. Cały “fenomen” najlepiej wytłumaczyć na przykładzie integracji z Booking.com, bodaj największym na ten moment serwisem turystycznym. Od początku 2018 roku połączenie działa na tej zasadzie, że to system hotelarski odpytuje portal o rezerwacje i modyfikacje. I jeśli dla danego obiektu pojawiło się coś nowego, po chwili otrzymuje stosowną paczkę danych. O ile większość programów dla personelu hotelowego częstotliwość takich zapytań ustala maksymalnie raz na pół minuty, w NFHotel stabilnie funkcjonuje odpytywanie bookingu co sekundę. Cóż, kwestia umiejętnego wykorzystania najnowszych technologii programistycznych oraz zaplecza technologicznego - na mocy obliczeniowej serwerów nie ma co oszczędzać.
OTA na własny użytek
Rzecz jasna serwisy do bukowania przyciągają o wiele więcej użytkowników niż witryny internetowe pojedynczych obiektów noclegowych. Tyle że również taka strona www może pozyskiwać gości - bezpośrednio, a więc koszt pozyskania klienta w tej metodzie będzie odczuwalnie niższy. Program dla personelu hotelowego może w tym wydatnie pomóc. Byleby tylko miał wbudowany booking engine, czyli zintegrowane z grafikiem rezerwacje on-line. Niebywale wygodne dla wszystkich zainteresowanych turystów i hotelarza. Przede wszystkim dlatego, że mogą pracować pełną parą przez cały czas, dosłownie 24 godziny na dobę. Klient wskazuje interesujące go daty przyjazdu i wyjazdu, a następnie dodaje liczbę oraz grupy wiekowe potencjalnych uczestników turnusu. Na tej podstawie system wyświetli dostępne pokoje (jeśli takie będą) wraz z przeliczonymi cenami. Z programem dla personelu hotelowego otrzymuje się zwykle kompleksowe narzędzie. Takie, które pozwoli też dobrać wyżywienie, specjalny pakiet na wyjątkową okoliczność. A następnie pozwoli na dokonanie płatności on-line i automatycznie wyśle wszelkie niezbędne e-maile z potwierdzeniami, szczegółowymi danymi obiektu etc. Krótko rzecz ujmując: full service.
Przyjemniejsza praca recepcjonistów i pozostałych pracowników
O lepszej sprzedaży dzięki dedykowanemu oprogramowaniu było już aż nadto - pora pokazać parę elementów pomocnych w organizacji i codziennej pracy. Program dla personelu hotelowego potrafi o wiele więcej niż tylko zastąpić papierowy kalendarz i notatki do panowania nad rezerwacjami. I tak na przykładach z NFHotel komunikator pozwala wymieniać się uwagami i poleceniami, z zachowaniem “historii korespondencji”. Legenda kolorystyczna i specjalne ikony pozwalają szybko zorientować się w statusie poszczególnych rezerwacji, życzeniach klientów, wykupionych pakietach etc. Z kolei szablony e-mail z kluczami personalizującymi treść na dane konkretnego gościa sprawiają, że mailing sprowadza się do jednorazowego stworzenia schematu wiadomości na wymyśloną okazję, a potem już do kilku kliknięć. Parę pierwszych szablonów otrzymuje się w pakiecie z początkową konfiguracją programu dla personelu hotelowego, m.in. potwierdzenia rezerwacji czy informacje o zaksięgowaniu wpłaty.
NFHotel posiada o jeszcze więcej przydatnych modułów, dotykających wszystkich aspektów funkcjonowania obiektu hotelarskiego. Finansów, sprzedaży, marketingu, wyżywienia, porządków… A gdyby tego było mało, to regularnie pojawiają się aktualizacje, od drobnych szlifów i udogodnień po zupełnie nowe, bardzo praktyczne moduły. Tak naprawdę NFHotel to bezkonkurencyjny program dla personelu hotelowego, gwarantujący sporo rozmaitych korzyści.