Zdecydowanie najskuteczniejszy dla hotelarzy środek do tego, aby naprawdę pełnymi garściami czerpać ze źródła potencjalnie ogromnych zysków, jaką dla działających w branży turystycznej niewątpliwie stał się internet. Najszybszy channel manager, najlepiej jako jeden z modułów w rozbudowanym programie hotelowym, pozwoli praktycznie całkowicie zautomatyzować obsługę sieciowych kanałów dystrybucji pokoi. A co się z tym ściśle wiąże, zwiększyć obłożenie - zarazem czyste zyski - i jeszcze dodatkowo uniknąć wszystkich ewentualnych kłopotów i nieprzyjemnych niespodzianek, jakie wiążą się z otwarciem więcej niż jednego źródła rezerwacji dla turystów.
Ów koszmar wszystkich hotelarzy wiąże się naturalnie z nałożeniem się turnusów, najgorzej w taki sposób, kiedy nie sposób kogokolwiek przenieść i trzeba komuś odwołać zamówiony pobyt. Wdrożenie najszybszego channel managera stanowi niemalże stuprocentową gwarancję - czyli ok. 99,(9)% - że do overbookingu nie dojdzie. W efektywnej współpracy recepcji stacjonarnej z działającym w trybie 24/7 modułem na rezerwacje on-line oraz portalami z rodzaju OTA rozchodzi się o to, kiedy informacja o gościu zajmującym konkretny pokój w konkretnym terminie pojawi się w pozostałych kanałach sprzedaży. W tej dziedzinie na polskim ostatnimi czasy doszło do wielkiej, naprawdę dobrej zmiany.
NFHotel zostawił najszybsze do tej pory channel managery daleko w tyle
A to za sprawą rodzimej firmy NetFactory, która w ostatnich miesiącach 2017 roku wprowadziła swoje oprogramowanie dla hoteli (i innego rodzaju obiektów noclegowych) na zupełnie nowy poziom. A połączenie z Booking.com, prawdopodobnie największym i najważniejszym serwisem rezerwacyjnym na świecie i w Polsce, znalazło się w awangardzie tej swego rodzaju rewolucji. Synchronizowanie danych o dostępności w ciągu pół minuty do dziś powszechnie uważa się za bardzo dobry wynik. I niesłusznie, gdyż z najszybszym channel managerem NFHotel rezultaty na poziomie 8-10 sekund są normą. W sytuacji, kiedy globalna średnia dla wszystkich zintegrowanych z bookingiem CM-ów oscyluje wokół 60 sek. to polepszenie o kilka długości. Warto przy tym nadmienić, iż wszystko działoby się jeszcze bardziej ekspresowo, gdyby to serwis OTA był w stanie szybciej przygotowywać dane o rezerwacji dla programów hotelowych. Bo jeśli chodzi o częstotliwość zapytań, to NFHotel robi to raz na sekundę.
Extranet aktualizuje się samoczynnie, a do tego błyskawicznie
Powyższa sytuacja dotyczyła ściągania na grafik recepcyjny tych rezerwacji, których dokonali turyści na stronie wzmiankowanego portalu turystycznego. Równie istotna jest kwestia działania sprzężonych dzięki najszybszemu channel managerowi systemów w drugą stronę. Naturalnie również w tej materii produkt NetFactory znajduje się ścisłej czołówce, a nawet w samym czubie rankingów. A raczej byłby, gdyby ktoś takie zestawienia w ogóle przygotowywał i potraktowałby temat z pełną rzetelnością uczciwego badacza. Praktyczne działanie NFHotel polega na tym, że zapisana na grafiku hotelowym rezerwacja w trybie natychmiastowym powoduje wysłanie informacji do bookingu o tym, które pokoje i w jakim zakresie dat stały się właśnie niedostępne. A jako że najszybszy channel manager kontaktuje się z serwisem co sekundę, opóźnienie jest w zasadzie żadne.
I co z tego właściwie wynika?
Wprawnemu, biznesowo myślącemu umysłowi wyciągnięcie właściwych wniosków zajmie mniej więcej tyle, co programowi hotelowemu przesłanie informacji o nowej rezerwacji wszędzie tam, gdzie trzeba to zrobić. Maksymalizacja obłożenia, również w okresach dla danego regionu będących sezonem niskim - to finalny efekt wdrożenia kompleksowego programu hotelowego. Co za tym idzie, za sprawą najszybszego channel managera rośnie również wysokość przychodów. Kolejny z pozytywnych aspektów takiego rozwiązania to fakt, że nikogo z personelu nie trzeba angażować do obsługi internetowych kanałów dystrybucji. Poza tym automat zrobi to wiele szybciej, ręczne uzupełnianie extranetu i/lub grafiku zawsze będzie trwało kilkukrotnie dłużej. Wielka oszczędność czasu, który przeznaczy się na inne zadania. A skoro z najszybszym channel managerem dostaje się w pakiecie sporo innych, praktycznych funkcjonalności, dedykowane oprogramowanie poprawi wyniki oraz organizację pracy w wielu innych obszarach. Nie tylko sprzedaży pośredniej i bezpośredniej.
NFHotel ma wiele interesujących modułów: asystent rezerwacji dla recepcjonistów, eksport wystawionych faktur VAT do formatu jednolitego pliku kontrolnego, booking engine na witryny www, raporty m.in. sprzątania i wyżywienia, dane statystyczne o klientach, wysyłka e-maili z szablonami pobierającymi treść z danych o kliencie i rezerwacji… A co najlepsze, system jest ciągle rozwijany i wzbogacany o nowe możliwości. Najszybszy channel manager stanowi zatem niejedyną racjonalną przesłankę do inwestycji w NFHotel.