Portale rezerwacyjne OTA systematycznie zwiększają swoje udziały w globalnym rynku turystycznym. To fakt, z którym muszą pogodzić i zmierzyć się wszyscy hotelarze - współpraca z tego rodzaju serwisami stanowi konieczność, jeśli na poważnie myśli się o maksymalizacji obłożenia i zysków. Do takiej kooperacji trzeba się jednak dobrze przygotować, a najszybsze połączenie programu hotelowego z booking.com będzie w tym wszystkim podstawowym narzędziem. I jest ku temu parę całkiem konkretnych powodów.
Zacznijmy od przypomnienia, czym jest overbooking. Hotelarze, którzy zaczęli korzystać z internetowych kanałów sprzedaży pokoi (i to kilku jednocześnie) bez stosownego zaplecza technologicznego, wiedzą o tym aż za dobrze. Nakładanie się na siebie rezerwacji z różnych źródeł nigdy nie przynosi niczego dobrego, a już zwłaszcza kiedy z braku wolnych miejsc trzeba odwołać pobyt komuś, kto skorzystał ze wspomnianego we wstępie największego portalu turystycznego. Posiadanie najszybszego połączenia programu hotelowego z booking.com pozwoli hotelarzom nie tylko uniknąć wielu pułapek i nieprzyjemności, ale też czerpać maksymalne zyski ze współpracy z tym serwisem rezerwacyjnym. Reguła jest prosta - im więcej klientów (zwłaszcza w sezonach niskich), tym większe obłożenie i przychody. Nie ma na to lepszego sposobu, jak udostępnić wszystkie pokoje na bookingu, a potem całkowicie zautomatyzować obsługę spływających rezerwacji.
Nie robi się nic specjalnego, a kasa leci
Marzenie z rodzaju nierealnych do spełnienia, ale możliwych do zrealizowania. Z najszybszym połączeniem programu hotelowego z booking.com takie śmiałe plany naprawdę mogą się udać. Jako przykład najlepiej będzie przywołać NFHotel - oprogramowanie dedykowane obiektom noclegowym, które w tym zakresie osiąga bodaj najlepsze wyniki spośród wszystkich specjalistycznych systemów dla hotelarstwa, jakie są dostępne na polskim rynku. A to za sprawą nadspodziewanie wydajnego channel managera, który nowe rezerwacje z portalu ściągnie na grafik w ok. 8-10 sekund, zaś informację o zajętym pokoju prześle jeszcze szybciej. O tym, że dany termin jest niedostępny, extranet wie już po upływie sekundy po zapisaniu. Najszybsze połączenie programu hotelowego z bookingiem zbudowano w taki sposób, że oprogramowanie co sekundę odpytuje extranet. I jeśli dla danego obiektu pojawiło się coś nowo, natychmiast ściąga do NFHotel. Szkopuł tkwi w tym, że bookingowi chwilę zajmuje przygotowanie paczki danych z niezbędnymi informacjami o nowej rezerwacji lub modyfikacjach. Tego opóźnienia póki co nie da rady przeskoczyć.
O kilka długości przed konkurencją za sprawą maksymalnej szybkości
Warto w tym momencie przytoczyć wyniki, jakie w dwustronnej komunikacji z extranetem osiągają inne channel managery, cieszące się dobrą opinią wśród polskich hotelarzy. Otóż w najszybszym połączeniu programu hotelowego z booking.com najistotniejsza jest właśnie częstotliwość zapytań wysyłanych przez CM-a do extranetu. A przynajmniej tak jest od przełomu 2017 i 2018 roku, kiedy to turystyczny gigant zmienił technologię przekazywania danych i wprowadził tzw. standard OTA. Do sprawnego działania w nowej specyfikacji potrzeba mocnego zaplecza sprzętowo-technicznego - ale jak widać po rezultatach, większość dostawców oprogramowania hotelarskiego oszczędza na serwerach. Do najszybszego połączenia programu hotelowego z bookingiem niektórym brakuje naprawdę sporo. Nie może być inaczej, jeśli średnia podawana przez dział connectivity wynosi aż 60 sekund. Ba, niektórzy dalej promują czas ściągania rezerwacji w 3 minuty jako rewelacyjny! Cóż, są jeszcze tacy którzy wykładają więcej środków na marketing niż innowacje, które przyniosą konkretne korzyści użytkownikom.
Czysta, chłodna kalkulacja
Jak najszybsze połączenie programu hotelwego z booking.com jest niezbędne do tego, żeby dany obiekt noclegowy prawidłowo funkcjonował w internecie. Właśnie ten serwis przyciąga najwięcej unikalnych użytkowników - czyli potencjalnych klientów. Poza tym im lepsze czasy w przesyle danych pomiędzy systemami, tym mniejsze okienko czasowe do wystąpienia przypadkowego overbookingu. Być może więcej osób zobaczy komunikat w rodzaju “Było tak blisko! Niestety ostatni wolny pokój właśnie został zarezerwowany”, ale to tylko pokazuje że konkretne miejscówka cieszy się dużym wzięciem i popularnością. A skoro NFHotel może się poszczycić najszybszym połączeniem programu hotelowego z bookingiem, wdrożenie rozwiązania NetFactory pozwoli zarówno zwiększyć wpływy, jak też pośrednio polepszyć wizerunek obiektu.
Kompleksowy, wysoce wyspecjalizowany system dla przedsiębiorstw turystycznych ma wiele przydatnych modułów. Także takich, które znacząco usprawniają organizację codziennej pracy - żeby wymienić tylko zintegrowany booking engine, codzienne raporty sprzątania i wyżywienia, automatycznie wypełniane informacjami z bazy danych szablony wiadomości e-mail do klientów czy kreatora rezerwacji do wyszukiwania wolnych terminów. Najszybsze połączenie programu hotelowego z booking.com to jeden z wielu, wielu atutów NFHotel.