Statystyki z szeroko rozumianej branży hotelarsko-turystycznej wyraźnie pokazują narastający z roku na rok trend. Internet odpowiada za coraz większą część rezerwacji, jakich dokonują goście w obiektach noclegowych i ośrodkach wypoczynkowych wszelkiej maści. Choć serwisy OTA rozwijają się niezwykle prężnie, to hotelarze zdecydowanie bardziej wolą pozyskiwać klientów bezpośrednio. Najprostszy booking engine stanowi do tego doskonałe narzędzie. Dobre wykonanie i intuicyjna obsługa modułu rezerwacji on-line niechybnie zwiększą liczbę takich rezerwacji.
Prostota jest w tym wszystkim o tyle istotna, że w największym stopniu decyduje o wygodzie użytkownika. O tym, jak komfort potencjalnego klienta wpływa na jego decyzję o zakupie oglądanego produktu - czy też tak jak w tym przypadku zarezerwowaniu turnusu - chyba nie trzeba specjalnie tłumaczyć. Dzięki najprostszemu booking engine’owi można zdecydowanie zwiększyć matematyczno-statystyczne szanse na to, że internauta oglądający witrynę www obiektu sprawdzi dostępne terminy oraz standardy pokoi. I jeśli znajdzie coś interesującego, zdecyduje się zarezerwować pobyt. Oczekiwania gości bukujących w sieci są całkowicie jasne: cały ten proces ma pójść szybko i sprawnie, bez przeciągania zbędnych formalności i nachalnego promowania walorów danego hotelu, pensjonatu czy co tam sobie klient wynajdzie. Takie podejście charakteryzuje moduł na rezerwacje on-line NFHotel.
Łatwe i zrozumiałe bukowanie dla ludzi w wieku od lat 3 do 103 i więcej
Stworzenie jak najprostszego booking engine’u od początku stanowiło jeden z podstawowych celów, jakie założyły sobie osoby pracujące nad wspomnianym akapit wyżej oprogramowaniem. Program hotelowy od polskiej firmy NetFactory tworzą ludzie, którzy branżę turystyczno-hotelarską znają od podszewki. A konkretniej rzecz ujmując, to zarówno od strony wczasowicza, jak też z własnych doświadczeń zawodowych. Dokładne obeznanie z zagadnieniem stanowi najlepszą - obok pozytywnych, spontanicznych opinii zadowolonych klientów - rekomendację słuszności oferowanych przez NFHotel rozwiązań. W efekcie powstał najprostszy booking engine na polskim rynku hotelarskim. Może i pod względem wizualnym nie prezentuje się tak powabnie jak część konkurencji, lecz pod względem intuicji obsługi i przejrzystości nie ma sobie równych. A summa summarum to kwestia istotniejsza od graficznych fajerwerków.
Jak kawa na ławę na każdym kroku
Choćby z tego powodu, że wiele ozdobników może bardzo łatwo odwrócić uwagę potencjalnego klienta od tego, co przecież w tym wszystkim najważniejsze. W najprostszym booking enginie NFHotel na każdym kroku dokładnie wiadomo, co gdzie jest i co trzeba zrobić. Zasady działania tej funkcjonalności pozwalają z czystym sumieniem określić ją jako wirtualnego recepcjonistę. Dodajmy od razu: nadzwyczaj szybkiego, pracującego 24 godziny na dobę, zawsze doskonale poinformowanego, a na dodatek potrafiącego obsłużyć praktycznie nieskończoną liczbę turystów jednocześnie. Taki niebywale kompetentny (acz dyskretny) asystent dla gości sprawia, że bukowanie idzie jak z płatka. Najprostszy booking engine zawsze koncentruje uwagę użytkownika na tym, co w danej chwili stanowi języczek uwagi dla skutecznego dokonania rezerwacji. Czy to liczbie i wieku uczestników, czy to pokazując przeliczone ceny dla poszczególnych standardów, czy też udostępniając odnośnik do błyskawicznych płatności internetowych.
Krok po kroku, krok po kroczku
Proces rezerwacji online w NFHotel podzielono na trzy kolejne etapy, każdy wynikający logicznie z poprzedniego. Dlatego zaczyna się od tych danych, bez których przedstawianie jakichkolwiek propozycji byłoby błądzeniem po omacku. Innymi słowy: dla najprostszego booking engine’u lepiej najpierw zapytać o zakres dat oraz liczbę i wiek gości, żeby wyświetlić dostępne w danym czasie pokoje, niż pokazywać wszystkie standardy i kazać klientom po kolei wysyłać x zapytań o wolne terminy. Oczywiście zawartość okienka zmienia się dynamicznie, w zależności od “specyfikacji rezerwacji” ustalanej przez turystę, bez odświeżania czy przeładowywania czegokolwiek. Już w trakcie wybierania pokoju można dobrać ewentualne dodatki - pakiety okolicznościowe, ekstra atrakcje, wyżywienie itp. - które oczywiście mają wpływ na końcową cenę. W NFHotel obliczaną na bieżąco. Z najprostszym booking enginem całość wygląda tak, że klient zawsze wie, co z czego wynika i skąd się bierze. Dla dopełnienia formalności pozostaje potwierdzenie dokonanego wyboru oraz wpłata zaliczki/całej kwoty. Albo wspomnianymi usługami internetowymi, albo na dane zawarte w automatycznie wysłanym przez oprogramowanie e-mailu, zawierającym wszystkie niezbędne informacje zaciągnięte z systemu.
Najprostszy booking engine to jeden z wielu przydatnych komponentów, składających się na kompleksowy program NFHotel. Co równie istotne, platforma jest bezustannie rozwijana i aktualizowana. Wdrożenie rozwiązania NetFactory w jakimkolwiek typie ośrodka wypoczynkowego przyniesie sporo korzyści - zwiększenie zysków z bezpośrednich rezerwacji to tylko jeden przykład.