Hotel Reservation Service to jeden z popularniejszych portali turystycznych w Polsce. Z tego względu hotele i inne obiekty noclegowe nawiązują współpracę z serwisem, wierząc że w ten sposób pozyskają dodatkowych klientów. Jednak do takiego kroku lepiej zawczasu dobrze się przygotować - channel manager połączony z HRS-em będzie najlepszą inwestycją. To integralna część specjalistycznych systemów hotelarskich, odpowiadający przede wszystkim za synchronizację dostępności pokoi. I jeszcze parę innych, ważnych rzeczy.
Szybkie połączenie z HRS i innymi zewnętrznymi kanałami sprzedaży hotelarskiej gwarantuje, że nie dojdzie do kłopotliwego overbookingu. Channel manager dba o to, aby każda nowa rezerwacja - czy to z recepcji, czy to z HRS-u, czy to z rezerwacji on-line na stronie internetowej obiektu - natychmiast “zdejmowała” dany pokój w konkretnym terminie we wszystkich kanałach. Jednak to nie wszystko. Optymalne rozwiązanie sprawi, że całkowicie zniknie konieczność zaglądania do panelu obiektu przez kierowników, zarządców apartamentów czy recepcjonistów. Pełna synchronizacja programu hotelowego z HRS wszystkim zainteresowanym oszczędzi mnóstwo czasu.
Na przykład powiadomienia e-mail i SMS-y do klientów, które w branży już od jakiegoś czasu stanowią powszechny standard. Zamiast żmudnego przepisywania danych z tzw. extranetu - samoczynne wypełniane szablonów danymi klienta i rezerwacji z HRS-u i ekspresowa, automatyczna wysyłka. Channel manager z HRS pomaga także przy rozliczeniach. Wprawdzie nie przeleje pieniędzy na konto, ale może ściągnąć dane o zaliczkach i innych wpłatach dokonanych w zewnętrznym serwisie (nie mylić z błyskawicznymi płatnościami internetowymi!). Dzięki temu od razu wiadomo, jaka część jest już uregulowana i jakie faktury zaliczkowe można przedłożyć. Oczywiście porządny program hotelowy połączony z HRS będzie tak skonstruowany, że zdecydowana większość pól - jak nie wszystkie - wypełni się sama.
Wybierając oprogramowanie do obiektu turystycznego, trzeba pamiętać nie tylko o rzeczach tak oczywistych jak dostępność pokoi czy płatności, ale też pozornie drobne sprawy. Na przykład synchronizacja PMS z HRS-em musi uwzględniać również taki “szczegół”, jak automatyczną aktualizację modułu dla pokojowych. Byłoby wysoce niezręczne, gdyby gość zastał niezbyt dokładnie posprzątany pokój, bo oprogramowanie housekeepingowe nie zmieniło wycierania kurzy na gruntowny przegląd przed przyjazdem. Krótko rzecz ujmując: system hotelarski musi być szybki, kompleksowy i intuicyjny.