Grono turystów korzystających z rodzimego eholiday niewątpliwie stanowi łakomy kąsek dla wszystkich, którzy działają w branży hotelarskiej. Jednak zatrudnianie dodatkowego personelu odpowiadającego za obsługę zewnętrznych serwisów internetowych kompletnie mija się ze zdrowym rozsądkiem, od kiedy na rynku dostępne jest stosowne oprogramowanie. Channel manager połączony z eholiday będzie to robił dużo szybciej, niż trwałoby to przy ustawianiu wszystkiego ręcznie w panelu obiektu. A to dopiero początek.
Rzecz jasna kluczową sprawą w synchronizacji PMS z eholiday jest dostępność poszczególnych pokoi. Im szybciej działa taki channel manager, tym mniejsze prawdopodobieństwo nałożenia się rezerwacji z różnych źródeł - np. serwisu eholiday i booking engine’u strony internetowej obiektu. Jednak brak overbookingu to jedno, równie istotne są dane o rezerwacji. Optymalne połączenie z eholiday zarówno dba o zgodność dostępności ze stanem faktycznym, jak i przekazuje informacje o kliencie do systemu. W ten sposób np. program hotelowy może automatycznie wysłać powiadomienia e-mail i SMS o potwierdzeniu rezerwacji albo zaksięgowaniu wpłaty zaliczki. Bez przepisywania czegokolwiek, za to z linkiem do błyskawicznej płatności internetowej - gdyby ktoś chciał uregulować należność jeszcze przed przyjazdem, a na miejscu płacić wyłącznie za dodatki, o których wcześniej nie pomyślał.
Channel manager z eholiday powinien działać w taki sposób, aby każda nowa rezerwacja z zewnętrznego serwisu (a także jej modyfikacja) miała wpływ na moduły systemu wszędzie tam, gdzie to konieczne. Na przykład room service, który na bieżąco zapewnia podgląd które pokoje jakich porządków wymagają. Szczególnie przydatne dla ekip sprzątających obsługujących apartamenty, które niejednokrotnie odpowiadają za obiekty zlokalizowane po całym kurorcie. Takie oprogramowanie dla zarządcy apartamentów też będzie sporym ułatwieniem. Synchronizacja programu hotelowego z eholiday z pewnością powinna uwzględniać również faktury za usługi hotelowe, rekreacyjne i inne świadczone przez obiekt. W tym przypadku rozchodzi się o prawidłowe rozliczenie tego wszystkiego, co klient zarezerwował i zamówił za pośrednictwem zewnętrznego serwisu.
Najlepszy program hotelowy połączony z eholiday powinien cechować się ponadto szybkością działania, intuicyjnym interfejsem użytkownika oraz obsługą wszystkich urządzeń stacjonarnych i mobilnych. Tak, aby był dostępny dla każdego i zawsze pod ręką - oczywiście do pełni funkcjonalności potrzebne będzie połączenie z internetem, ale o to dzisiaj nietrudno.