Channel manager cena

Ceny channel managera dla hoteli budzą żywe zainteresowanie w całej branży turystycznej. Właściciele obiektów noclegowych w Polsce coraz powszechniej dostrzegają mniej i bardziej wymierne korzyści, jakie wiążą się z wdrożeniem dedykowanych rozwiązań informatycznych. Channel manager cieszy się szczególnie dużą popularnością - to narzędzie automatyzujące obsługę wielu kanałów sprzedaży, przede wszystkim internetowych. Koszty użytkowania to niewątpliwie istotny, aczkolwiek nie jedyny czynnik wpływający na wybór konkretnego rozwiązania. Cena channel managera również zależy od kilku rzeczy, jednak zdecydowanie nie są to proste zależności w rodzaju “im wyższy abonament, tym lepszy produkt”.

Zobacz również - co to jest channel manager?

Właśnie, “abonament” to kluczowe słowo kiedy mówi się o cenie channel managera. To przecież usługa biznesowa, której dostawca systematycznie ponosi koszty związane z jej utrzymaniem i rozwojem. Aby channel manager należycie spełniał swoje zadanie, musi działać na okrągło - bodaj żadna firma nie oferuje abonamentu dożywotniego w rodzaju “płacisz raz, a późniejsze aktualizacje masz wliczone w cenę”. Spotyka się za to oferty płatnych aktualizacji. Krótko rzecz ujmując: mamy dwa podstawowe modele obliczania ceny channel managera. Abonamentowy - regularne, stosunkowo niskie opłaty - oraz detaliczny, w którym ponosi się zdecydowanie większe koszty, ale za to rzadziej sięga się do portfela. Przynajmniej w teorii, gdyż wiele zależy od częstotliwości wypuszczania płatnych aktualizacji do channel managera.

Im więcej kanałów obsługuje CM, tym lepiej - czy aby na pewno?

Podstawowym aspektem związanym z ceną, jaką należy zapłacić za channel manager, jest liczba obsługiwanych przez dany system kanałów. Zarówno w zakresie zarządzania cenami, jak też synchronizacji dostępności pokoi. Chodzi tutaj o moduły rezerwacji internetowych - nierzadko sprzedawane w pakiecie z channel managerem - rezerwacje recepcyjne z programu hotelowego (tzw. PMS) oraz niezliczoną ilość zewnętrznych serwisów turystycznych. Bezapelacyjnie najważniejszym OTA na polskim rynku, z uwagi na największą liczbę unikalnych użytkowników, jest Booking.com. W dalszej kolejności mamy m.in. eholiday, Airbnb, HRS, Expedię, nocowanie.pl i inne portale rezerwacyjne. Dzięki sprawnemu channel managerowi hotelarze nie muszą już ręcznie obsługiwać paneli obiektów w każdym serwisie z osobna. Ustalanie cen dla poszczególnych kanałów i automatyczne zbieranie rezerwacji z wielu różnych źródeł to z pewnością wygoda oraz potencjał na większe przychody warte konkretnej ceny. Trzeba jednak koniecznie wspomnieć o ewentualności overbookingu. Zobacz:
  • Ile kosztuje channel manager?
  • Channel manager - cena.
  • Cena channel managera.
  • Program hotelowy z channel managerem cena.

Kiedy przychodzi rezerwacja na zajęty już pokój

W channel managerze dla hoteli od liczby obsługiwanych kanałów dalece istotniejsze są czasy synchronizacji dostępności. Im niższe, tym mniejsze prawdopodobieństwo nałożenia się na siebie rezerwacji z różnych źródeł. Niektórzy uważają overbooking za coś naturalnego, najwyżej hotelarz odwoła kilku gości i po problemie - tylko kto zrekompensuje straty wizerunkowe po takim potraktowaniu klienta, które prędzej czy później zamienią się w straty finansowe? Brutalna prawda jest taka, że żaden producent nie obniży ceny channel managera w związku z overbookingiem. Dlatego przed wiążącymi decyzjami trzeba dopytać się o konkretne czasy. Lepiej mieć channel manager z kanałami synchronizowanymi co sekundę, które można policzyć na palcach jednej ręki, niż CM-a z kilkudziesięcioma kanałami i wysyłającego dane co kilka minut. Na żywym przykładzie: hotelarze korzystający z NFHotel Channel Manager (w atrakcyjnej cenie) spokojnie udostępniają wszystkie pokoje na Booking.com, a inni obawiając się overbookingu otwierają sprzedaż tylko na parę pokoi i nie wykorzystują w pełni potencjału swojego obiektu.

Rozmiar ma znaczenie - cena channel managera a liczba pokoi w hotelu

Innymi słowy: duże obiekty za system do obsługi wielu kanałów rezerwacji zapłacą więcej od mniejszej, a więc niebezpośredniej konkurencji na rynku turystycznym. I naprawdę trudno się temu dziwić. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać, że channel manager pełniący pieczę nad kilkuset pokojami wymaga potężniejszego zaplecza technologicznego od systemu, który zbiera i wysyła dane dla niespełna 10 pokoi. Konkretne kwoty to już zawsze kwestia indywidualnych ustaleń pomiędzy hotelarzem / menadżerem obiektu noclegowego a producentem systemu komputerowego. Na przykładzie NFHotel: cena channel managera do 7 pokoi wynosi niespełna 80 zł, a w przypadku 70 pokoi miesięczny abonament wynosi ok. 230 zł. Oczywiście trzeba dodać do tego należności za sam program hotelowy oraz ewentualnie inne usługi dodatkowe. Cena channel managera - zobacz połączenie programu hotelowego z Profitroom.

NFHotel Channel Manager

Automatyczna synchronizacja cen oraz dostępności w wielu kanałach.
Najlepszy czas synchronizacji na rynku.

W dużym skrócie

NFHotel Channel Manager to narzędzie, które automatycznie aktualizuje ceny oraz dostępność w Booking.com, module rezerwacji on-line (booking engine), portalach NetFactory.

Dzięki channel managerowi nie ma konieczności logowania się i aktualizowania dostępności przy każdej nowej rezerwacji.

Wszystkie rezerwacje, ich modyfikacje oraz anulacje automatycznie przekazywane są do NFHotel

Jak działa NFHotel Channel Manager

Każda nowa rezerwacja automatycznie pojawia się w programie hotelowym – nie musisz nic robić.

Informację o każdej rezerwacji zrobionej przez recepcję portale dostają błyskawicznie – nie musisz nic robić.

Jeśli klient np. w Booking.com zmodyfikuje lub anuluje rezerwację – również nie musisz nic robić.

Zapis cen w NFHotel automatycznie wysyła je do odpowiednich kanałów rezerwacyjnych.

NFHotel pozwala na podłączenie wielu lokalizacji np. w Booking.com - wiele różnych id obiektów.
Skrócenie czasu potrzebnego na obsługę rezerwacji
95%
Przejęcie procesu obsługi rezerwacji z kanałów rezerwacyjnych
100%
Zmniejszenie prawdopodobieństwa powstania overbooking'u
99%

Wyjątkowo wygodnie

Channel Manager w pełni automatyzuje obsługę rezerwacji z kanałów rezerwacyjnych. Brak pośredników pomiędzy PMS a kanałem rezerwacyjnym, pozwala na uzyskanie minimalnych opóźnień. Dysponujemy najszybszym połączeniem z Booking.com - odpytujemy o nowe rezerwacje co sekundę. Pełna obsługa modyfikacji - modyfikacja dopisuje zmiany do istniejącej - zachowujesz całą historię rezerwacji.

DZIAŁA 24H NA DOBĘ

Kiedy recepcja jest nieczynna albo zajęta, gdy jesteś w drodze lub na wczasach - system pozwala na rezerwację.

OBSŁUGA MODYFIKACJI

Modyfikacja dopisuje zmiany do istniejącej rezerwacji - zachowujesz całą jej historię.

W PEŁNI AUTOMATYCZNIE

System zajmie się całym procesem: dodanie rezerwacji, pobranie płatności, wysyłka powiadomień.

NAJSZYBSZY NA RYNKU

Dysponujemy najszybszym połączeniem z Booking.com - odpytujemy o nowe rezerwacje co sekundę.

Pełna integracja

Podczas konfiguracji NFHotel Channel Manager istniejące już rezerwacje są parowane, dzięki czemu również dla nich możliwe są modyfikacje, anulacje.

W pełni automatycznie

Zapomnij o codziennej aktualizacji extranet w portalach rezerwacyjnych. NFHotel Channel Manager bierze to na siebie! Wszystkie rezerwacje, modyfikacje oraz ich anulacje odbywają się automatycznie.

Pobierz aplikację

2 sekundy
Tyle wystarczy na wysłanie informacji do Booking.com o nowej rezerwacji w NFHotel. NF Channel Manager to nieodłączna część naszego systemu hotelowego. Bezpośrednie połączenie NFHotel pozwala na osiąganie najlepszych czasów połączeń i wymiany danych, co redukuje ryzyko zaistnienia overbookingu do absolutnego minimum.

Skontaktuj się z nami

Zachęcamy do kontaktu w sprawie programu. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania.
  • więcej
    Channel manager to informatyczna usługa biznesowa dla obiektów hotelarskich, odpowiadająca za zarządzanie cenami i dostępnością we wszystkich internetowych kanałach sprzedaży. Dotyczy to zarówno ręcznego wprowadzania ustawień, jak też automatyzacji pewnych procesów i zmian. Użytkowanie channel managera pozwala na swobodne pozyskiwanie klientów z wielu serwisów bez obaw o nakładanie się rezerwacji z różnych źródeł.

    Jak działa channel manager?

    Branżowi specjaliści wyróżniają 3 generacje channel managerów. Przy czym pierwsza z nich to po prostu ręczne wprowadzanie danych do extranetu zewnętrznego partnera. Powiedzmy sobie szczerze, to dla hotelarzy pomoc jedynie w postaci kolejnego “okna wystawowego”, na które trzeba było poświęcić sporo czasu i pracy. Czym jest channel manager tak naprawdę obrazuje dopiero druga generacja technologii, umożliwiająca dwustronną komunikację pomiędzy portalami rezerwacyjnymi OTA a oprogramowaniem hotelowym - czy to samym channel managerem, czy też PMS-em (Property Management System, czyli program recepcyjny,) wyposażonym w stosowną funkcjonalność - np. polski NFHotel. Natomiast channel managery trzeciej generacji oferują - w uproszczeniu - dynamiczne zmiany w cennikach, będące automatyczną reakcją na obłożenie, cykliczne sezony etc. Ten tekst powinien odpowiedzieć Ci na pytania:
    • Co to jest channel manager, czym jest channel manager
    • Jak działa channel manager
    Zobacz także channel manager zintegrowany z: Airbnb, Booking.com, HRS, Expedia, nocowanie.pl, eholiday.pl

    Liczba partnerów albo czas? Oto jest pytanie!

    Podstawowym zadaniem nowoczesnego channel managera jest maksymalizacja zysków hotelarza - to żadna niespodzianka. Możemy jednak zaobserwować, że producenci oprogramowania proponują do tego dwie, zupełnie odmienne drogi. Aktualnie na rynku więcej jest tych, którzy kierują się filozofią “im więcej, tym lepiej”. Co to jest channel manager tego rodzaju pokazują produkty w rodzaju australijskiego Siteminder czy amerykańskiego Channel Rush. Oferują one integrację nawet z kilkuset serwisami rezerwacyjnymi. Na zasadzie “im więcej portali, na których obiekt jest obecny - tym więcej będzie rezerwacji”. Natomiast inne CM stawiają nie tyle na liczbę, co jakość połączeń. Czym jest channel manager tego rodzaju świetnie demonstruje wspomniany wcześniej NFHotel. Nie bez kozery szczycący się najlepszym czasem wymiany danych.

    Jak działa szybki channel manager?

    Postawienie na szybkość wynika z prostej, zdroworozsądkowej kalkulacji. Portale gwarantujące dużo rezerwacji da się policzyć na palcach jednej ręki. Dlatego lepiej dobrze obsługiwać parę najważniejszych kanałów - na polskim rynku będą to własne rezerwacje on-line oraz Booking.com - zamiast ledwo współpracować z setkami partnerów. Synchronizacja co kilka minut to proszenie się o overbooking. Dla przykładu NFHotel wysyła zapytanie do Booking.com co sekundę. A proszę sobie jeszcze wyobrazić, że są channel managery które rezerwacje z booking engine’u tego samego systemu odbierają dopiero po 5-7 minutach… Zatem czym jest channel manager, który oferuje multum różnych kanałów, ale niską częstotliwość synchronizacji danych z partnerami? W praktyce przysparza sporo problemów z przesuwaniem gości po pokojach, a w najgorszym razie - odwołanymi z winy obiektu rezerwacjami. Zobacz również: Co to jest booking engine, jak działa booking engine.

    W channel managerze liczy się czas

    Do takich wniosków prowadzi choćby sama geneza powstania tego rodzaju rozwiązań dla hotelarzy. A zwłaszcza przejście pomiędzy pierwszą a drugą generacją CM-ów. Przecież brak konieczności logowanie się do extranetu, żeby wszystkie rezerwacje i ceny nanieść ręcznie, był prawdziwym przełomem. Zamiast siedzieć przy komputerze, nanosić rezerwacje i pisać setki powiadomień e-mailowych do klientów - zabrać się za inne prace hotelowe. Jednak zyskany w ten sposób czas łatwo stracić po dwakroć, odkręcając nakładające się na siebie rezerwacje z różnych źródeł. Jednak po wdrożeniu szybkiego channel managera ten problem znika. A znakomite czasy pozwalają wykorzystać potencjał współpracy z OTA do maksimum, poprzez swobodne udostępnienie wszystkich pokoi do zewnętrznej sprzedaży. I jeszcze jedna kwestia - czym jest channel bez możliwości zablokowania rezerwacji serwisom zewnętrznym? W końcu w szczytowych okresach roku turystycznego obiekty hotelarskie zwykle są w stanie samodzielnie wyprzedać wszystkie pokoje. Jeśli masz jeszcze pytania dotyczące tego co to jest channel manager - zapraszamy do kontaktu z nami!