Wypróbuj za darmo

Szybkie potwierdzenia rezerwacji zatrzymują poszukiwania hotelu

Szybkie potwierdzenia rezerwacji zatrzymują poszukiwania hotelu

Hotelarze bezustannie szukają sposobów na to, aby turyści wysyłający zapytania czy dzwoniący przez telefon z pytaniem o wolne terminy, dokonywali wiążących rezerwacji i przyjeżdżali do obiektu. Wczasowicze w naturalny sposób poszukują najkorzystniejszych ofert - jak zatrzymać ich u siebie? Jednym ze skuteczniejszych sposobów będzie błyskawiczna i konkretna obsługa klientów, z ekspresową wysyłką potwierdzeń na czele.

TriVaGo w swojej kampanii telewizyjnej podkreśla, że Polacy przeglądają 7 stron rezerwacyjnych, zanim ostatecznie wybiorą hotel. Porównywarka kusi tym, że uwzględnia mnóstwo takich witryn i pozwala łatwo znaleźć najniższą cenę dla danego hotelu. Problem w tym, że ów system zbyt często nie uwzględnia booking enginów z samych stron internetowych obiektu noclegowego. Przykład: pensjonat Karkonoski w Karpaczu, jeden nocleg dla jednej osoby dorosłej z 6 na 7 kwietnia 2018. TriVaGo pokazuje ofertę Booking.com na 296 zł, a tymczasem za pomocą bezpośrednich rezerwacji on-line za ten sam pokój turysta zapłaci 220 zł. Jak widać na poniższych obrazkach. Branżową tajemnicą poliszynela jest fakt, że pomimo nacisku zewnętrznych partnerów hotelarze różnicują ceny dla klientów kontaktujących się z obiektem i portali rezerwacyjnych, z korzyścią dla tych pierwszych.

Co z punktu widzenia hotelarzy jest w pełni zrozumiałe, mało kto ochoczo płaci po kilkanaście procent prowizji od pojedynczej rezerwacji. Tutaj pojawia się kwestia rosnącej trudności bezpośredniego pozyskiwania gości. Mało który obiekt noclegowy może realnie konkurować z potężną machiną promocyjną dużych serwisów rezerwacyjnych - niektóre posuwają się nawet do wykupywania AdWordsów w Google na nazwy hoteli i pensjonatów, byle tylko oferta portalu - a nawet i kilka ofert - wyświetlała się w wynikach wyszukiwania wyżej niż strona internetowa obiektu. I to działa - o zgrozo! - turyści klikają to, co im się pokazuje na początku, rzadko kiedy szukają oficjalnych witryn. Dla hotelarzy jedyne sensowne przeciwdziałanie to zastrzeżenie nazwy obiektu w odpowiednim urzędzie, co wiąże się z cokolwiek uciążliwą i długotrwałą biurokracją. Dlatego kiedy już turyści dzwonią na recepcję z zamiarem rezerwacji albo uruchamiają booking engine - trzeba zadbać o to, aby klienci przestali szukać kolejnych hoteli.

Za moment, w którym przyjazd gościa można uznać za praktycznie pewny, należy uznać wpłynięcie zaliczki. Jednak wydzwanianie z prośbą o dokonanie wpłaty, połączoną z groźbą odwołania rezerwacji, często przynosi efekt odwrotny od zamierzonego. Lepiej postawić na subtelniejsze sposoby. Takie jak wysłanie spersonalizowanego e-maila potwierdzającego rezerwację. Szybko otrzymana wiadomość, zawierająca wszystkie informacje - a dodatkowo jeszcze ładne zdjęcia pokoi, mapkę (na smartfonie uruchamiającą nawigację samochodową), odnośnik do mini-przewodnika po okolicznych atrakcjach turystycznych czy link do płatności internetowych - skutecznie skłania do podjęcia wiążącej decyzji i “klepnięcia” jej wpłatą określonej kwoty. Na właściwie tym samym mechanizmie zachowań konsumenckich bazują wszelkie sklepy internetowe. Liczy się szybkość i wygoda.

Potwierdzenie dla zadowolonego klienta

Ba, turysta jeszcze w trakcie rozmowy z recepcją może poczuć, że telefon zawibrował przy uchu: to przyszedł SMS ze wstępnym potwierdzeniem rezerwacji. Wystarczy teraz dokonać błyskawicznej płatności on-line - w Polsce bankowość internetowa i mobilna z roku na rok zyskuje - i goście już mają z głowy niezbędne, związane z bukowaniem pobytu formalności. Turyści zadowoleni z szybkiej i konkretnej obsługi, a hotel pozyskał pewnego klienta. Klasyczne win-win situation. W przypadku rezerwacji ze stron internetowych sytuacja powinna wyglądać analogicznie. Cały proces, od wyboru terminu i pokoi po wpłatę zadatku, musi dać się załatwić jednym ciągiem, w najwyżej parę minut. Inaczej zwiększa się ryzyko, że potencjalny klient zacznie się zastanawiać i “ucieknie” do konkurencji.

Hotelarzom wystarczy jedynie kompleksowy program hotelowy, który dysponuje odpowiednimi narzędziami i funkcjonalnościami, aby powyższe rozwiązania wcielić w życie. Dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu, z automatycznym generowaniem e-maili i SMS-ów oraz zintegrowanym booking enginem, recepcjoniści i/lub strona www obiektu zaimponują turystom sprawnością obsługi klienta. A tym samym zwiększą liczbę najbardziej zyskownych, bezpośrednich rezerwacji w hotelu.

Przeczytaj jeszcze:

 

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Dowiedz się:
  • jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
  • jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
  • czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
  • jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Anna Piaścik
 

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Sięgnij po darmową wiedzę!
Dowiedz się:
jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Dołącz już dziś do zadowolonych klientów​
  • "Przejście na NFHotel z innego systemu to była dobra decyzja. Program zawsze dostępny, nowe możliwości są wdrażane chyba co tydzień. Klika ulepszeń pojawiło się na naszą prośbę. Co jest dla nas niezwykle ważne - zawsze można liczyć na pomoc techniczną."
    Laola SPA w Pobierowie
    Laola Spa
    Pobierowo
  • "Decyzja o wyborze systemu NFHotel była "strzałem w dziesiątkę". Program pozwolił nam zebrać wszystkie obiekty w jedną całość, aby integralnie nimi zarządzać, a ze względu na ich różnorodność, było to nie lada wyzwanie. Szeroki wachlarz możliwości tego narzędzia, bardzo pomaga nam w codziennej pracy, zarówno pod względem obsługi gości, jak rozliczeń finansowych dla właścicieli, czy współpracy z działem technicznym.
    System jest wciąż unowocześniany zgodnie z naszymi uwagami, wprowadzane są poprawki i ulepszenia. Dział pomocy technicznej nigdy nas nie zawiódł, działa błyskawicznie. Polecamy każdemu, kto szuka konkretnego narzędzia do prowadzenia obiektów branży turystycznej."
    Jantar Apartamenty w Kołobrzegu
    JANTAR apartamenty
    Kołobrzeg
  • "Pracę na systemie NFHotel rozpoczęliśmy już kilka lat temu, kiedy w naszej ofercie znajdowało się zaledwie 20 apartamentów. Dziś zarządzamy przeszło 140 lokalami, a NFHotel jest niezastąpionym narzędziem pracy. Z dumą obserwujemy dynamiczny rozwój firmy. NFHotel dostosowuje się do naszych potrzeb, nieustannie wdrażane są nowe funkcjonalności. Program jest łatwy i intuicyjny, zaspokoi nawet najbardziej wymagających. I co ważne, firma reaguje błyskawicznie na wszelkie sugestie czy zgłoszenia. Z dużą starannością otoczono nas opieką, dzięki której wysoko cenimy sobie współpracę. Gratulujemy świetnej organizacji pracy i profesjonalizmu."
    Apartamenty Wonder Home w Karpaczu
    Wonder Home
    Karpacz
  • "Szukaliśmy programu łatwego w obsłudze, intuicyjnego. I taki właśnie jest NFHotel. Użytkujemy go już ponad rok.
    Program zawsze dostępny, bardzo dobre wsparcie techniczne."
    Harmony House w Świnoujściu
    Harmony House
    Świnoujście
  • "Prostota i intuicyjność to główne atuty programu, dzięki nim można sprawnie zarządzać rezerwacjami grupowymi oraz generować różnego rodzaju raporty. Dodatkowym atutem jest wsparcie twórców. Z czystym sumieniem polecamy NFHotel."
    Soleil Resort & SPA w Rewalu
    Soleil Resort & SPA
    Rewal
  • "Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z NFHotel. Wysoka kultura osobista i kompetencje właściciela firmy.
    Bardzo dobry kontakt z pomocą techniczną i szybki czas reakcji. PMS i Chanel manager + Booking Engine działają bardzo dobrze i cały czas firma pracuje nad nowymi funkcjonalnościami.
    Dla mnie ważne jest, że NFHotel słucha potrzeb Hotelarza i co jest ważne firma rozumie i 'mówi językiem Hotelarza J'. NFHotel – to mój bardzo dobry wybór."
    Willa Sudety w Kudowie-Zdroju
    Willa Sudety
    Kudowa-Zdrój
Wystartuj
Skontaktuj sie z nami
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
+48 534 516 556
info@nfhotel.pl
Pobierz aplikację
Załóż konto w NFHotel i używaj programu dzięki wygodnej dzięki aplikacji. Nie masz jeszcze aplikacji? Ściągnij ją i korzystaj za darmo!
© 2022 NFHotel Sp. z o.o. | Dane firmyPolityka prywatności