Krótko i treściwie: SMS-y z NFHotel do gości

Kolejny typ powiadomień dla klientów, z którego mogą korzystać użytkownicy naszego programu hotelowego. Kiedy turysta informowany jest na bieżąco o swojej rezerwacji, hotelarz odnosi podwójną korzyść. Po pierwsze: obiekt zyskuje w oczach gości jako “rzetelna firma”, zaś po drugie: klienci przestają zajmować telefon na recepcji pytaniami w stylu “3 miesiące temu zrobiliśmy u Was rezerwację na wakacje, zapomnieliśmy konkretnej daty przyjazdu – a koniec czerwca tuż tuż”.

Wprawdzie niektórym trudno to sobie wyobrazić, ale w końcówce drugiej dekady XXI stulecia wciąż są jeszcze osoby, które do internetu podchodzą jak przysłowiowy pies do jeża i nie tyle przestały korzystać z poczty elektronicznej, co w ogóle nie założyły sobie skrzynki e-mailowej. A to przecież żaden powód do tego, aby tacy goście pozostawali w stanie dręczącej niepewności co do statusu własnej rezerwacji w wybranym obiekcie noclegowym czy pieniędzy przelanych na poczet zaliczki. Tymczasem jak wynika z licznych badań, m.in. CBOS-u z lipca 2017 r., 92% Polaków aktywnie korzysta z telefonów komórkowych (w tym smartfonów). Nic zatem nie stoi na przeszkodzie, żeby wysłać odpowiedniego SMS-a. W końcu skoro już ktoś zadzwonił na recepcję żeby zrobić rezerwację, z bardzo dużym prawdopodobieństwem można zakładać że zrobił to z własnego telefonu*.

W NFHotel taką sms-ową wiadomość pisze się i wysyła ekspresowo – a konkretniej półautomatycznie. Nieporównywalnie szybciej niż przy ręcznym wpisywaniu numeru i całej treści. Technicznie rzecz biorąc, wysyłka SMS-ów z poziomu programu hotelowego wygląda praktycznie identycznie jak e-maili. Szablony wiadomości na różne okazje – przede wszystkim z potwierdzeniem rezerwacji – bazują na specjalnych kluczach, które automatycznie pobierają i tworzą treść stosownie do informacji o kliencie/turnusie z bazy danych w programie hotelowym, uzupełnionej choćby w trakcie rozmowy recepcjonisty z potencjalnym gościem.

SMS-y w NFHotel
SMS-y w NFHotel

Naturalnie przygotowany w ten sposób SMS można podejrzeć przed wysłaniem. I w prosty sposób zedytować, np. gdyby wystąpiła konieczność dopisania dodatkowej informacji. Od teraz przy wysyłce powiadomień dla gości z NFHotel użytkownicy programu mają do wyboru trzy warianty: e-mail, SMS oraz obiema drogami – e-mailem i SMS-em jednocześnie.

* ci, którzy nie posiadają telefonu i nie odbierają SMS-ów generalnie nie są potencjalnymi klientami obiektów hotelarsko-turystycznych.

PS Kwestią czasu jest wprowadzenie do NFHotel jakiejś formy należności za SMS-y wysłane z programu hotelowego. Bez owijania w bawełnę: jesteśmy jeszcze zbyt mali, żeby pozwolić sobie na długotrwałe ponoszenie absolutnie wszystkich kosztów związanych z wysyłką wiadomości tekstowych. Jeszcze – z pomocą użytkowników NFHotel możemy sporo urosnąć. Ostateczne decyzje jeszcze przed nami, ale w tej chwili najbardziej prawdopodobna opcja to wprowadzenie programu lojalnościowego. W formie punktowej: hipotetyczne „NFPoints” byłyby dostępne do kupienia, ale też użytkownicy otrzymywaliby je za określone działania – np. skuteczne polecenie naszego programu hotelowego znajomym z branży. Każdy SMS odejmowałby określoną liczbę punktów z puli.
A może Wy macie pomysły, jak powinniśmy rozwiązać kwestię SMS-ów w NFHotel? Jesteśmy otwarci na propozycje!