Płatności online w hotelu

Błyskawiczne płatności online w hotelach

(oczywiście dotyczy również wszystkich obiektów noclegowych, pensjonatów, pokoi, kwater etc.)

Usługa płatności online pozwala błyskawicznie uzyskać informację o przelewie dla hotelu dokonanym przez klienta. Przy czym pieniądze nie wędrują od razu na konto bankowe, tylko trafiają “na przechowanie” do partnera obsługującego – np. Dotpay, Przelewy24, Payeezy itd. I to z serwisu usługodawcy wykonujemy przelew na własne konto albo w panelu ustawiamy sobie przelew automatyczny, po uzbieraniu określonej sumy. Czyli: klient robi przelew, a hotel w mgnieniu oka dostaje powiadomienie o wpłacie.

Panel operatora, z którym mamy umowę na płatności online, powinien zawierać pełną listę transakcji wraz z zestawem niezbędnych szczegółów. Oczywiście firmy świadczące te usługi pobierają prowizje – zwykle w granicach 1-2%, w zależności od partnera, ilości transakcji i indywidualnie wynegocjowanych warunków współpracy. Prowizja naliczana jest od sumy konkretnej transakcji – np. zadatku – a nie pełnej kwoty rezerwacji.

 

Czy warto mieć płatności online w hotelu?

 

Jeśli rezerwacja przewidziana jest na termin z niskim obłożeniem, to spokojnie można sobie poradzić bez takiej usługi. Sytuacja poważnie się zmienia, kiedy klient wybiera pobyt w czasie, w którym pozostały nam ostatnie wolne miejsca i pewność, że dany gość pojawi się w hotelu, jest na wagę złota. W takich chwilach błyskawiczne płatności pokazują pełnię zalet docenianych przez hotelarzy. Możemy np. dać klientom stosunkowo krótki czas na dokonanie wpłaty, a informacja o tym dociera do nas w mniej niż chwilę. Z reguły szybkie wpłaty zaliczki wiążą się z odczuwalnie mniejszą liczbą rezygnacji. Takie rozwiązanie wydatnie wspomaga zarządzanie rezerwacjami w wyjątkowo gorących sezonach.

Również dla klientów płatności online są niekwestionowaną wygodą. Od razu wiedzą, że ich pieniądze dotarły tam, gdzie trzeba. Nie muszą też szukać numeru konta i innych danych – wystarczy, że po wyborze swojego banku zalogują się i dokonują wpłaty, bez ręcznego uzupełniania kolejnych rubryczek.

 

Program hotelowy z płatnością online

Sprawę da się uprościć jeszcze bardziej – i tu pora na małe “case study”. Czwartek wieczór. Rozmowa telefoniczna z potencjalnym gościem, zainteresowanym przyjazdem już w piątek. Klient zaznacza, iż przyjeżdża z żoną. Sprawdzamy zajętość pokoi – o, są jeszcze ostatnie wolne miejsca. Rezerwujemy. Prosimy o parę niezbędnych danych: imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Wpisujemy ceny, klikamy “Zapisz”, wysyłamy potwierdzenie rezerwacji. I owszem – to wszystko trwa tak krótko, że nie ma sensu rozłączać rozmowy z klientem. Lepiej od razu spytać, czy dotarła już wiadomość – a pojawiła się szybciutko na skrzynce klienta – ze wszystkimi danymi dotyczącymi rezerwacji: o terminie pobytu, o pokoju, o numerze rezerwacji, o rozliczeniu… i z kilkoma użytecznymi rzeczami.

Link do błyskawicznej płatności online – z uwagi na duże zainteresowanie zbliżającym się weekendem i małą ilość miejsc, prosimy klienta o uiszczenie zaliczki bądź pełnej kwoty. Powiadomienie o zapłacie przychodzi od razu. Tak samo jak potwierdzenie jej otrzymania przez hotel do klienta, razem z mapą dojazdu do naszego obiektu. Goście dostali plan trasy na srebrnej tacy, a system automatycznie odnotował wpłatę na poczet rezerwacji klienta. I teraz pytanie – jak to się dzieje? Odpowiedź: dzięki funkcjonalnościom programu hotelowego NFHotel.

 

Co zrobić, aby połączyć program NFHotel z płatnościami online?

 

Wystarczy zawarcie umowy z jednym ze wskazanych partnerów – lista może ulegać zmianom, więc prosimy o wcześniejszy kontakt. Po otrzymaniu danych dostępowych od operatora płatności online, w panelu NFHotel uzupełniamy dwa pola i gotowe. Usługa podpięta, już można pobierać pieniądze.

 

Czy płatności online w NFHotel są dodatkowo płatne?

Tylko w bezpłatnej wersji programu. W planach płatnych NFHotel to jedna ze standardowych możliwości. Więcej szczegółów – w naszym cenniku.