Kreator rezerwacji NFHotel – żeby recepcjoniści byli jeszcze szybsi…

… a im samym pracowało się łatwiej i przyjemniej. Ów moduł programu NFHotel wprawdzie znajduje się wciąż w fazie rozwojowej – czyli działa, aczkolwiek wciąż jest intensywnie testowany przez programistów na różne scenariusze – ale już w aktualnej formie przynosi tyle pozytywnych zmian, że zdecydowaliśmy się go zawczasu udostępnić dla wszystkich użytkowników. Możliwość dodania nowej rezerwacji przez recepcjonistów w około minutę, włącznie z dopisaniem klienta do bazy i wysłaniu potwierdzeń e-mailowych i SMS-owych to nie w kij dmuchał.

W końcu taki czas oznacza jakieś trzy razy szybsze załatwienie sprawy, niż ma to miejsce przy zwyczajnej pracy na recepcji. Coś, co człowiekowi zajmuje pewną chwilę, zaawansowany system komputerowy zrobi w ułamku sekundy. Rzecz jasna w takim kreatorze rezerwacji nie sposób zautomatyzować wszystko – choćby przekonania klienta do przedstawionej oferty – ale już wyszukiwanie wolnych pokoi w podanym terminie czy dynamiczne przeliczanie cen, również po dodaniu opcjonalnego wyżywienia, dzieją się same. A skoro recepcjoniści “wiszą na słuchawce” zdecydowanie krócej, mogą odbierać więcej telefonów. Albo zająć się innymi obowiązkami, jakich w każdym obiekcie noclegowym zawsze znajdzie się dość dużo.

Kreator rezerwacji NFHotel pozostaje opcjonalny – użytkownicy, którzy preferują tradycyjne dodawanie turnusów na grafik hotelowy w programie, nie muszą niczego zmieniać. Natomiast hotelarze i recepcjoniści, którzy chcieliby sprawdzić kuszącą nowość w praktyce, znajdą stosowną opcję w osobistym menu. Tym samym, które pojawia się przy kliku w awatara / portret użytkownika. Kiedy stosowna opcja jest włączona, kreator uruchamia się na dwa sposoby: po zaznaczeniu dowolnego zakresu dat na kalendarzu w grafiku oraz po kliknięciu dużej, charakterystycznej ikony dzwonka recepcyjnego plusa w górnej części menu – tuż nad listą pokoi, na lewo od listy dni i miesięcy – i wybraniu kreatora rezerwacji.

Kreator rezerwacji - przełącznik
Kreator rezerwacji – przełącznik

Na jakiej zasadzie to wszystko działa? Bliźniaczo podobnie do booking engine’u odpowiedzialnego za moduł rezerwacji on-line na strony internetowe. W pierwszym kroku należy wprowadzić najbardziej podstawowe dane – czyli liczbę i wiek uczestników ewentualnego turnusu oraz daty przyjazdu i wyjazdu. Tyle kreatorowi rezerwacji NFHotel wystarczy, aby w mgnieniu oka wyświetlić dostępne, spełniające warunki standardy i numery pokoi. Tutaj już od zdolności komunikacyjnych recepcjonisty (i zasobności portfela dzwoniącego turysty) zależy, czy wybór padnie na opcję najtańszą, czy raczej najbardziej luksusową.

Kreator rezerwacji - dodawanie
Kreator rezerwacji – dodawanie

Kiedy już klient podejmie niełatwą decyzję, pozostaje dopełnić niezbędnych formalności. Po pierwsze: spisać podyktowane dane osoby rezerwującej – plus ewentualnie wszystkich uczestników – i wprowadzić je do bazy klientów (jeśli turysta kontaktował się po raz pierwszy): imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail, a także język powiadomień. Trzy ostatnie z wymienionych informacji będą niezbędne do tego, aby prawidłowo wypełniły się szablony e-maili i SMS-ów. Sama wysyłka potwierdzenia rezerwacji to już kwestia dosłownie czterech kliknięć na zakończenie.

Kreator rezerwacji - okienko
Kreator rezerwacji – okienko

Zachęcamy do wypróbowania kreatora rezerwacji NFHotel – potencjalne oszczędności czasu są tak duże, że aż szkoda nie spożytkować ich na inne, równie istotne co kompleksowa obsługa dzwoniących turystów zadania. Na przykład przeanalizowanie informacji statystycznych o klientach i ich zachowaniach zgromadzonych przez program hotelowy, a następnie wymyślenie chwytliwej kampanii marketingowej na podstawie twardych danych.

Wszelkie uwagi i sugestie, które pomogą w ulepszeniu systemu są jak najbardziej mile widziane ;). W planach na dalszy rozwój mamy m.in. rozbudowanie modułu o sugerowanie alternatywnych terminów, jeśli kreator rezerwacji nie znajdzie wolnych pokoi w pierwszym wskazanym zakresie czasu oraz uwzględnianie innych dodatków, jakie obejmuje moduł sklepu danej instancji: zabiegów SPA, specjalnego szampana na weekend we dwoje, wejściówek do okolicznych atrakcji turystycznych, karnetów do stacji narciarskich etc.