Wypróbuj za darmo

Przychody i faktury z NFHotel w jednolitym pliku kontrolnym

Przychody i faktury z NFHotel w jednolitym pliku kontrolnym

A ściślej rzecz ujmując: eksport faktur i rachunków z programu hotelowego do formatu JPK, który zaimportowany do systemu finansowo-księgowego przedsiębiorstwa znacznie przyspieszy przygotowanie jednolitego pliku kontrolnego dla Urzędu Skarbowego (lub innego uprawnionego organu administracji państwowej. Osoba odpowiedzialna za finanse i rozliczenia z fiskusem po prostu kliknie parę razy, zamiast żmudnie wprowadzać każdą fakturę z rezerwacji i innych usług w hotelu z osobna.

NFHotel od dłuższego już czasu pozwala hotelarzom na błyskawiczne wystawianie klientom faktur VAT. W naszym programie hotelowym funkcjonuje również sklep, gdzie do każdego typu oferowanych gościom dodatków gastronomicznych, wypoczynkowych czy jakichkolwiek innych można wprowadzić numer Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, wraz z obowiązującą stawką VAT. W tym również 0% oraz wszelkimi zwolnieniami z podatku. Dlatego od strony ewidencji sprzedaży w swoim obiekcie turystycznym będziecie przygotowani na tip-top.

Niektórzy z Was być może mieli już do czynienia z jednolitym plikiem kontrolnym, obowiązkowo wysyłanym do fiskusa raz w miesiącu. Dzięki NFHotel możecie już zapomnieć o systematycznych, długich wycieczkach do księgowości z całym naręczem ciężkich papierów. Albo wysyłaniu licznych maili z ciężkimi, sprawiającymi spore problemy programom pocztowym załącznikami. Wystarczy teraz wygenerować jeden pliczek z poziomu programu hotelowego, a następnie przekazać go odpowiedniej osobie do szybkiego przerobienia na pełnoprawny JPK_VAT w systemie księgowym, gdzie są już informacje o zakupach z ostatniego miesiąca.

Raporty - faktury z programu hotelowego
Stosowna opcja znajduje się w menu bocznym, w zakładce "Raporty". Tam w sekcji "Faktury" należy wybrać odpowiedni miesiąc. Powyżej wyświetlonej listy znajdują się trzy przyciski - ten odpowiedzialny za wygenerowanie jednolitego pliku kontrolnego za faktury wystawione w programie hotelowym mieści się w prawym rogu. Dokładnie tak, jak widać to na załączonych obrazkach  (kliknij, aby zobaczyć większy rozmiar).

I jeszcze dla formalności małe przypomnienie - jednolity plik kontrolny dotyczący sprzedaży i zakupów objętych podatkiem VAT w przedsiębiorstwie od 1 stycznia 2018 roku muszą przesyłać wszyscy płatnicy VAT. Zawsze do 25. dnia kolejnego miesiąca, czyli rozliczenia za ostatni styczeń należy wysłać w formie elektronicznej najpóźniej do 25 lutego. Niespełnienie tego warunku niechybnie przyniesie dotkliwe skutki. Natomiast od lipca tego roku wszystkie już firmy obejmie kolejny obowiązek, a mianowicie przesyłanie pozostałych typów JPK. Tyle że na wezwanie powołanych do tego organów kontrolnych i instytucji, a nie obligatoryjnie raz na miesiąc. Jednolite pliki kontrolne na żądanie dotyczą zbioru faktur VAT, ewidencji przychodów, podatkowej księgi przychodów i rozchodów, księgi rachunkowej, wyciągów bankowych oraz magazynu.

A zatem JPK w naszym programie hotelowym ma jeszcze spore pole do dalszego rozwoju. Wprawdzie nie planujemy wzbogacenia NFHotel o całościowy system do prowadzenia księgowości - w każdym razie nie w dającym się już teraz przewidzieć okienku czasowym - ale przygotowanie paru kolejnych struktur jednolitych plików kontrolnych jest jak najbardziej wykonalne. Choćby JPK_FA, JPK_EWP czy JPK_MAG… rzecz jasna kiedy w naszym oprogramowaniu pojawi się moduł magazynowy.

Dajcie znać w komentarzach, jak zapatrujecie się na wprowadzenie kolejnych formatów jednolitego pliku kontrolnego do NFHotel!

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Dowiedz się:
  • jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
  • jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
  • czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
  • jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Anna Piaścik
 

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Sięgnij po darmową wiedzę!
Dowiedz się:
jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Dołącz już dziś do zadowolonych klientów​
  • "Przejście na NFHotel z innego systemu to była dobra decyzja. Program zawsze dostępny, nowe możliwości są wdrażane chyba co tydzień. Klika ulepszeń pojawiło się na naszą prośbę. Co jest dla nas niezwykle ważne - zawsze można liczyć na pomoc techniczną."
    Laola SPA w Pobierowie
    Laola Spa
    Pobierowo
  • "Decyzja o wyborze systemu NFHotel była "strzałem w dziesiątkę". Program pozwolił nam zebrać wszystkie obiekty w jedną całość, aby integralnie nimi zarządzać, a ze względu na ich różnorodność, było to nie lada wyzwanie. Szeroki wachlarz możliwości tego narzędzia, bardzo pomaga nam w codziennej pracy, zarówno pod względem obsługi gości, jak rozliczeń finansowych dla właścicieli, czy współpracy z działem technicznym.
    System jest wciąż unowocześniany zgodnie z naszymi uwagami, wprowadzane są poprawki i ulepszenia. Dział pomocy technicznej nigdy nas nie zawiódł, działa błyskawicznie. Polecamy każdemu, kto szuka konkretnego narzędzia do prowadzenia obiektów branży turystycznej."
    Jantar Apartamenty w Kołobrzegu
    JANTAR apartamenty
    Kołobrzeg
  • "Pracę na systemie NFHotel rozpoczęliśmy już kilka lat temu, kiedy w naszej ofercie znajdowało się zaledwie 20 apartamentów. Dziś zarządzamy przeszło 140 lokalami, a NFHotel jest niezastąpionym narzędziem pracy. Z dumą obserwujemy dynamiczny rozwój firmy. NFHotel dostosowuje się do naszych potrzeb, nieustannie wdrażane są nowe funkcjonalności. Program jest łatwy i intuicyjny, zaspokoi nawet najbardziej wymagających. I co ważne, firma reaguje błyskawicznie na wszelkie sugestie czy zgłoszenia. Z dużą starannością otoczono nas opieką, dzięki której wysoko cenimy sobie współpracę. Gratulujemy świetnej organizacji pracy i profesjonalizmu."
    Apartamenty Wonder Home w Karpaczu
    Wonder Home
    Karpacz
  • "Szukaliśmy programu łatwego w obsłudze, intuicyjnego. I taki właśnie jest NFHotel. Użytkujemy go już ponad rok.
    Program zawsze dostępny, bardzo dobre wsparcie techniczne."
    Harmony House w Świnoujściu
    Harmony House
    Świnoujście
  • "Prostota i intuicyjność to główne atuty programu, dzięki nim można sprawnie zarządzać rezerwacjami grupowymi oraz generować różnego rodzaju raporty. Dodatkowym atutem jest wsparcie twórców. Z czystym sumieniem polecamy NFHotel."
    Soleil Resort & SPA w Rewalu
    Soleil Resort & SPA
    Rewal
  • "Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z NFHotel. Wysoka kultura osobista i kompetencje właściciela firmy.
    Bardzo dobry kontakt z pomocą techniczną i szybki czas reakcji. PMS i Chanel manager + Booking Engine działają bardzo dobrze i cały czas firma pracuje nad nowymi funkcjonalnościami.
    Dla mnie ważne jest, że NFHotel słucha potrzeb Hotelarza i co jest ważne firma rozumie i 'mówi językiem Hotelarza J'. NFHotel – to mój bardzo dobry wybór."
    Willa Sudety w Kudowie-Zdroju
    Willa Sudety
    Kudowa-Zdrój
Wystartuj
Skontaktuj sie z nami
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
+48 534 516 556
info@nfhotel.pl
Pobierz aplikację
Załóż konto w NFHotel i używaj programu dzięki wygodnej dzięki aplikacji. Nie masz jeszcze aplikacji? Ściągnij ją i korzystaj za darmo!
© 2022 NFHotel Sp. z o.o. | Dane firmyPolityka prywatności