Wypróbuj za darmo

Kluczowa rola komunikacji hotelarzy z turystami

Kluczowa rola komunikacji hotelarzy z turystami

Sprawna komunikacja podstawą do budowania dobrych relacji z turystami. Truizm, ale jak pokazują ostatnie wydarzenia w branży hotelarskiej - mowa przede wszystkim o sprawach zakopiańskiej Willi Karpatia czy karpackiego Gościńca Graf - są jeszcze takie indywidua, które swoich gości traktują w najlepszym wypadku jak zło konieczne, a dobre traktowanie klientów mają w bardzo, bardzo głębokim poważaniu. Odpowiednie dbanie o turystów to coś więcej niż zapewnienie komfortowych warunków pobytu. W NFHotel działania komunikacyjne planuje się i przeprowadza nadzwyczaj łatwo.

Trzeba sobie uświadomić, że media społecznościowe są tak naprawdę jednym z wielu narzędzi do budowania wizerunku obiektu wypoczynkowego. Owszem, jak udowadniają przywołane we wstępie przypadki, publiczne posty mają ogromną moc rażenia - zwłaszcza te negatywne. Jednak codzienna “praca u podstaw” długofalowo również przynosi efekty. Przykład z życia wzięty: telefon klienta na recepcję, zapytanie o wolne terminy, wreszcie udało się znaleźć odpowiedni pokój, uzgodnić niezbędne ustalenia i dokonać rezerwacji. A skoro tak, turysta oczekuje jak najszybszego potwierdzenia telefonicznych ustaleń w formie pisemnej. Czyli na podany w trakcie rozmowy adres e-mail. W NFHotel możliwe jest wysłanie takiej wiadomości nawet jeszcze przed odłożeniem słuchawki. Takie ekspresowe działanie wynika z faktu, że program hotelowy automatycznie generuje treść z danych wprowadzonych do systemu. I to w kilku językach jednocześnie.

Inteligentne wypełnianie szablonów

Cały trik polega na tym, że system ma wbudowane, gotowe wzory e-maili. O wiele lepsze niż schematy, które można przygotować w programach pocztowych. Szablony NFHotel bazują na specjalnych kluczach, które automatycznie podmieniane są na odpowiednie dla danej rezerwacji indywidualne dane z bazy. Na przykład %imie%, %nazwisko%, %data_przyjazdu% i tak dalej. Takie rozwiązanie ma dwie ogromne zalety. Po pierwsze: niczego nie trzeba wpisywać ręcznie, co oszczędza całe mnóstwo czasu. Chyba, że ustalenia z rozmowy gościa z recepcjonistą wykroczyły poza codzienne standardy - wtedy naturalnie jest możliwość edycji e-maila przed wysyłką. Po drugie: taki szablon jest gotowy do obsługi właściwie wszystkich języków obcych. Aby NFHotel wysłał właściwie sformułowaną wiadomość, wystarczy ustawić odpowiedni język powiadomień dla danego klienta.

Podręczna poczta na każdą okazję

Rzecz jasna potwierdzenie telefonicznej rezerwacji to tylko jeden z momentów, w których klient oczekuje e-maila ze strony obiektu hotelarskiego. Żeby wspomnieć tylko informację o wpłynięciu zaliczki bądź całej kwoty w ramach przedpłaty. W programie NFHotel takowe szablony z kluczami można przygotować na kilka różnych okazji - zresztą parę gotowców klienci dostają w ramach początkowej konfiguracji oprogramowania. A moduł do tworzenia e-mailowych wzorców dadzą radę obsłużyć nawet te osoby, które nie mają bladozielonego pojęcia o tego rodzaju kodowaniu i programistycznych bazach danych. W ten sposób szybko wysyła się podziękowanie po pobycie, rozliczenie podsumowujące wszystkie należności (np. doszło coś za drinki czy karnety narciarskie), a nawet przeprowadza marketingową kampanię e-mailingową*. Klientowi zawsze będzie miło, kiedy dostanie życzenia urodzinowe i prezent, np. ważny przez 3 miesiące bon na 30% zniżki do zabiegów SPA.
*  funkcja masowego mailingu z NFHotel na pewno pojawi się w przyszłości.

Pozytywne wrażenia wizualno-estetyczne

Merytoryczna treść wiadomości wysyłanych do klientów jest oczywiście kluczowa, ale jej prezencja także odgrywa ogromną rolę. Wygląd e-maila to wizytówka obiektu noclegowego, praktycznie taka sama jak strona internetowa. Można sobie wyobrazić wizerunkowy dysonans, jaki wywoła nowoczesna, przyjemna dla oka witryna www w zestawieniu z prościutkim mailem, gdzie paleta barw ogranicza się do białego tła i czarnej czcionki. NFHotel pozwala na bardzo dużą swobodę w komponowaniu wiadomości, a jak widać na załączonym obrazku z przykładem - e-maile wysyłane z programu wyglądają ładnie i schludnie. Niby tylko zdjęcie obiektu, parę kolorów więcej, delikatne zróżnicowanie tła oraz czcionek, a o ile lepszy efekt.

SMS-a też wyśle automat

Na zakończenie warto wspomnieć, że niedawno w NFHotel pojawiła się opcjonalna możliwość wysyłania potwierdzeń dla gości również SMS-ami. Zasada pozostaje taka sama, jak w przypadku e-maili. Program generuje treść na podstawie informacji o rezerwacji i kliencie z bazy danych, zaś użytkownik może zedytować SMS przed ostatecznym wysłaniem. Szybko, łatwo i przyjemnie.

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Dowiedz się:
  • jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
  • jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
  • czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
  • jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Anna Piaścik
 

Pobierz bezpłatny poradnik z niezbędnymi elementami potwierdzenia rezerwacji

Sięgnij po darmową wiedzę!
Dowiedz się:
jak zrobić dobre wrażenie na gościach i przedstawić dokładne informacje na temat ich pobytu w przejrzysty sposób
jak powinno wyglądać potwierdzenie rezerwacji na miarę XXI wieku
czego nie może zabraknąć w prawidłowym potwierdzeniu rezerwacji
jak ograniczyć ryzyko, że znów się pomylisz, lub o czymś zapomnisz
Pobierając materiały, wyrażam zgodę na otrzymywanie newslettera i informacji handlowych od NFHotel.
Mogę cofnąć zgodę w każdej chwili. Dane będą przetwarzane do czasu cofnięcia zgody.
Dołącz już dziś do zadowolonych klientów​
  • "Przejście na NFHotel z innego systemu to była dobra decyzja. Program zawsze dostępny, nowe możliwości są wdrażane chyba co tydzień. Klika ulepszeń pojawiło się na naszą prośbę. Co jest dla nas niezwykle ważne - zawsze można liczyć na pomoc techniczną."
    Laola SPA w Pobierowie
    Laola Spa
    Pobierowo
  • "Decyzja o wyborze systemu NFHotel była "strzałem w dziesiątkę". Program pozwolił nam zebrać wszystkie obiekty w jedną całość, aby integralnie nimi zarządzać, a ze względu na ich różnorodność, było to nie lada wyzwanie. Szeroki wachlarz możliwości tego narzędzia, bardzo pomaga nam w codziennej pracy, zarówno pod względem obsługi gości, jak rozliczeń finansowych dla właścicieli, czy współpracy z działem technicznym.
    System jest wciąż unowocześniany zgodnie z naszymi uwagami, wprowadzane są poprawki i ulepszenia. Dział pomocy technicznej nigdy nas nie zawiódł, działa błyskawicznie. Polecamy każdemu, kto szuka konkretnego narzędzia do prowadzenia obiektów branży turystycznej."
    Jantar Apartamenty w Kołobrzegu
    JANTAR apartamenty
    Kołobrzeg
  • "Pracę na systemie NFHotel rozpoczęliśmy już kilka lat temu, kiedy w naszej ofercie znajdowało się zaledwie 20 apartamentów. Dziś zarządzamy przeszło 140 lokalami, a NFHotel jest niezastąpionym narzędziem pracy. Z dumą obserwujemy dynamiczny rozwój firmy. NFHotel dostosowuje się do naszych potrzeb, nieustannie wdrażane są nowe funkcjonalności. Program jest łatwy i intuicyjny, zaspokoi nawet najbardziej wymagających. I co ważne, firma reaguje błyskawicznie na wszelkie sugestie czy zgłoszenia. Z dużą starannością otoczono nas opieką, dzięki której wysoko cenimy sobie współpracę. Gratulujemy świetnej organizacji pracy i profesjonalizmu."
    Apartamenty Wonder Home w Karpaczu
    Wonder Home
    Karpacz
  • "Szukaliśmy programu łatwego w obsłudze, intuicyjnego. I taki właśnie jest NFHotel. Użytkujemy go już ponad rok.
    Program zawsze dostępny, bardzo dobre wsparcie techniczne."
    Harmony House w Świnoujściu
    Harmony House
    Świnoujście
  • "Prostota i intuicyjność to główne atuty programu, dzięki nim można sprawnie zarządzać rezerwacjami grupowymi oraz generować różnego rodzaju raporty. Dodatkowym atutem jest wsparcie twórców. Z czystym sumieniem polecamy NFHotel."
    Soleil Resort & SPA w Rewalu
    Soleil Resort & SPA
    Rewal
  • "Jestem bardzo zadowolony ze współpracy z NFHotel. Wysoka kultura osobista i kompetencje właściciela firmy.
    Bardzo dobry kontakt z pomocą techniczną i szybki czas reakcji. PMS i Chanel manager + Booking Engine działają bardzo dobrze i cały czas firma pracuje nad nowymi funkcjonalnościami.
    Dla mnie ważne jest, że NFHotel słucha potrzeb Hotelarza i co jest ważne firma rozumie i 'mówi językiem Hotelarza J'. NFHotel – to mój bardzo dobry wybór."
    Willa Sudety w Kudowie-Zdroju
    Willa Sudety
    Kudowa-Zdrój
Wystartuj
Skontaktuj sie z nami
Chętnie odpowiemy na Twoje pytania. Zapraszamy do kontaktu.
+48 534 516 556
info@nfhotel.pl
Pobierz aplikację
Załóż konto w NFHotel i używaj programu dzięki wygodnej dzięki aplikacji. Nie masz jeszcze aplikacji? Ściągnij ją i korzystaj za darmo!
© 2022 NFHotel Sp. z o.o. | Dane firmyPolityka prywatności