Silnik recepcyjny

Integralna część programów hotelowych z prawdziwego zdarzenia, czego modelowy przykład stanowi NFHotel - specjalistyczny, systematycznie rozwijany i rozbudowywany o nowe możliwości system hotelarski polskiego producenta. Silnik recepcyjny, nazywany częściej przez fachowców z branży booking enginem, poniekąd zastępuje personel odpowiedzialny za obsługę klienta i dodawanie nowych rezerwacji. Innymi słowy buduje drugą pełnoprawną, mimo że całkowicie wirtualną, recepcję dla gości przeglądających internetową witrynę obiektu noclegowego.
Komu właśnie pojawiła się w głowie mało kolorowa wizja całkowitego zastąpienia ludzi przez bezduszne maszyny, może spać spokojnie. Recepcjoniści wciąż będą potrzebni, zwłaszcza w tych dużych ośrodkach wypoczynkowych, nawet po wdrożeniu znakomitego programu hotelowego z równie dobrym silnikiem recepcyjnym. Booking engine ani nie jest w stanie odebrać telefonu, ani nie wyda kluczy, ani nie pomoże gościom w razie jakiejś nagłej potrzeby. Ale już sam proces wyszukania terminu, zrobienia rezerwacji, przyjęcia zapłaty (przynajmniej w elektronicznej formie) i wysyłki potwierdzeń e-mail oraz SMS załatwi kompleksowo. I to w taki sposób, który nawet prawdziwego wyjadacza hotelarstwa mógłby wpędzić w kompleksy. Piątek, świątek i niedziela Podstawową zaletą takiego sieciowego punktu obsługi klienta - zarówno dla turystów, jak też z punktu widzenia osób zarządzających obiektem noclegowym - jest fakt, że pozostaje otwarty dla potencjalnych klientów przez cały czas, w trybie 24 godziny dziennie. O tym, że wdrożenie silnika recepcyjnego jest rozwiązaniem oczekiwanym i wysoce pożytecznym, najlepiej świadczą branżowe statystyki. Jak pokazują dane osób, firm oraz instytucji zajmujących się turystyką, z roku na rok coraz więcej wczasowiczów rezerwuje pobyt w internecie. Tak wakacje, jak i krótkie wypady na weekend. I niby portale rezerwacyjne w typie booking.com zapewniają największą część obłożenia - nierzadko na poziomie 80% - lecz moduł rezerwacji online na własnej stronie www to zawsze dodatkowe źródło potencjalnych dochodów. Nieobarczonych koniecznością przekazania sporej prowizji. Byle było prosto i zrozumiale Jedną z najważniejszych rzeczy, jakich należałoby oczekiwać po silniku recepcyjnym w programie hotelowym, jest intuicyjna obsługa. Skoro gość już się zdecydował, że chce odpocząć w danym ośrodku, to spodziewa się że załatwienie formalności zajmie mało czasu. Nawet jeśli rezerwuje o pierwszej w nocy, bo wcześniej trudno było wygospodarować wolną chwilę. Wrażenia wizualno-estetyczne lepiej przesunąć na drugi plan - czego nie należy utożsamiać z całkowitym ignorowaniem. W końcu ładna i przejrzysta szata graficzna także ma wpływ na tempo poruszania się po dostępnych opcjach. Trudno też przecenić wartość czytelnego przekazywania konkretnych informacji, tak jak zdjęcia dają nawet większe pojęcie o danym standardzie pokoju niż najpełniejszy nawet słowny opis. Jak działa silnik recepcyjny? Załatwienie rezerwacji on-line na stronie internetowej zwykle da się zamknąć w trzech ekspresowych krokach. Po pierwsze: turysta wskazuje terminy przyjazdu i wyjazdu oraz liczbę uczestników potencjalnego turnusu. Channel manager sprawdza, które pokoje spełniają warunki i wyświetla je do wyboru. Następnie klient wybiera interesujące go dodatki (od wyżywienia po zestaw zabiegów SPA & Wellness albo okolicznościowy pakiet specjalny), a silnik recepcyjny dynamicznie przelicza ceny dla wszystkich dostępnych standardów. Wreszcie po trzecie: kiedy gość podejmie już pozytywną decyzję, pozostaje potwierdzenie wyboru i - ewentualnie, w zależności od polityki konkretnego obiektu wypoczynkowego - dokonanie płatności. Zaliczki, zadatku, całej kwoty… Tutaj program hotelowy ma za zadanie zaksięgować wpływającą kwotę i automatycznie wysłać klientowi potwierdzenia. Tak rezerwacji, jak i przyjęcia wpłaty, żeby oszczędzić turyście nerwowego oczekiwania, czy aby wszystko poszło prawidłowo. Na rynku specjalistycznego oprogramowania dla hoteli i obiektów noclegowych z innych kategorii jest kilka programów hotelowych posiadających silnik recepcyjny. Tyle że najczęściej wygląda to na programistyczne połączenie kilku systemów od różnych firm. W przypadku polskiego NFHotel sprawny booking engine stanowi integralną część rozbudowanego programu hotelowego. Daje to pewność, że całość zadziała jak należy, bez najmniejszych kłopotów z opóźnieniami czy kompatybilnością.

NFHotel Booking Engine

Pracuje dla Ciebie 24 h na dobę, 7 dni w tygodniu.
Rezerwacja on-line na Twojej stronie www, Facebook'u.

W dużym skrócie

Rezerwacja on-line to Twój wirtualny recepcjonista. Z jego pomocą klienci mogą sprawdzić dostępność terminu, skalkulować cenę i oczywiście dokonać rezerwacji.

Nasz Booking Engine jest w nieprzerwanym kontakcie z programem hotelowym NFHotel PMS, dzięki czemu nie ma możliwości zaistnienia overbookingu.

Moduł rezerwacji on-line można zainstalować na dowolnej stronie www, jak również w Facebook'owym fanpage Twojego obiektu.

Dzięki kreatorowi można go dopasować kolorystycznie do strony. Wersja mobilna to oczywiście standard.

Jak działa NFHotel Booking Engine

Po kliknięciu przycisku REZERWUJ, na Twojej stronie wyświetla się lista wolnych pokoi w wybranym terminie, dla wybranej ilości osób.

Lista pokoi pozwala w wyczerpujący sposób zapoznać się z nimi przed zakupem, dzięki: opisowi, zdjęciom, liście wyposażenia, ilością dostępnych miejsc.

Dla wybranego terminu zostaną wyświetlone możliwe do zakupu oferty.

Po wybraniu oferty klient uzupełnia dane niezbędne do realizacji rezerwacji, potwierdza ją i wybiera sposób płatności: płatność on-line, kartą kredytową, tradycyjny przelew.

Rezerwacja zostaje naniesiona na grafik, o czym NFHotel poinformuje Cię przez e-mail, sms.

Poprzez e-mail / sms system wysyła potwierdzenie rezerwacji, a po otrzymaniu wpłaty on-line, wiadomość potwierdzającą otrzymanie wpłaty przez obiekt.
Skrócenie czasu potrzebnego na obsługę rezerwacji
95%
Przejęcie procesu obsługi rezerwacji
100%
Wygoda rezerwacji dla klienta
95%

Wyjątkowo wygodnie

Możliwość dokonania rezerwacji przez klienta bez udziału recepcji, to wygoda dla obu stron. Klient może sprawdzić ceny, dostępność i dokonać rezerwacji 24 h na dobę. Nawet, gdy telefon jest zajęty, rezerwacja jest możliwa.

DZIAŁA 24H NA DOBĘ

Kiedy recepcja jest nieczynna albo zajęta, gdy jesteś w drodze lub na wczasach - system pozwala na rezerwację.

PŁATNOŚCI ON-LINE

Proces rezerwacji zakończony jest możliwością płatności on-line, którą system zaksięguje automatycznie.

W PEŁNI AUTOMATYCZNIE

System zajmie się całym procesem: dodanie rezerwacji, pobranie płatności, wysyłka powiadomień.

BEZPIECZEŃSTWO

Certyfikat SSL, płatności on-line z PCI DSS, Thawte, zgodność z GIODO, RODO.

Prosta instalacja

Widget rezerwacji on-line może zostać zainstalowany na dowolnej stronie www. Współpracuje z dowolnym cms. Dostarczamy instrukcję dla webmastera oraz chętnie służymy pomocą. Jeśli chcesz, możemy również zająć się całym procesem związanym z jego instalacją.

Rezerwacja z facebook

NFHotel Booking Engine możesz zintegrować również ze stroną Facebook Twojego obiektu - dzięki czemu zasięg rezerwacji będzie jeszcze większy.

Pobierz aplikację

< 1 sekunda
NFHotel Booking Engine sprawdza dostępność podczas wyszukiwania terminu. Jako że czas dokonywania rezerwacji może zająć klientowi kilka minut - na samym jej końcu system ponownie sprawdza dostępność. Rezerwacja przychodzi do NFHotel w ułamku sekundy więc overbooking jest praktycznie niemożliwy.

Informacje dodatkowe

NFHotel Booking Engine jest w pełni konfigurowalny dając możliwość pełnego dostosowania na potrzeby obiektu.
  • Dodatkowe zakupy podczas rezerwacji
    Podczas dokonywania rezerwacji moduł pozwala na dokonanie dodatkowych zakupów. Np. kwiaty, szampan na powitanie i dowolne inne.
  • Możliwości cennika
    Cennik pozwala na stosowanie wielu planów cenowych. Ceny mogą być zróżnicowane w zależności od terminu. Możemy stosować ceny za osobę, za standard lub ich połączenie. Funkcja podnoszenia / obniżania cen na poszczególne dni - np. weekendy drożej. Podnoszenie / obniżanie cen procentowe, kwotowe.
  • Stosowanie restrykcji
    W NFHotel funkcjonują wszystkie ważne ograniczenia: minimalna długość pobytu, zamknięcie, brak przyjazdów, brak wyjazdów. Restrykcje pozwalają na tworzenie pakietów, turnusów.
  • Powiadomienia e-mail, sms
    Rezerwacja z NFHotel Booking Engine wysyła automatyczne potwierdzenie rezerwacji, w przypadku płatności on-line system wyśle automatycznie również potwierdzenie otrzymania wpłaty.
  • Płatność on-line
    Rezerwacja może zostać zakończona płatnością on-line przez Dotpay. Wpłata jest automatycznie księgowana przez system. Zarówno obiekt jak i jego klient informowany jest automatycznie o statusie płatności.
  • Kolorystyka, dostosowanie modułu
    NFHotel Booking Engine pozwala na pełne dopasowanie jego kolorystyki. Możliwe jest również wybranie animacji dla treści, zdjęć. Na widoku pokoju mogą być eksponowane wybrane elementy wyposażenia(tv, łazienka, balkon, powierzchnia i inne).
  • Instalacja na stronie www
    Prosta instrukcja pozwala na szybką instalację na stronie wykonanej w dowolnej technologii / cms’ie(WordPress, Joomla i inne). Na życzenie klienta chętnie pomożemy w instalacji lub weźmiemy ją na siebie.
  • Instalacja na Faceboo’k
    Moduł rezerwacji można zainstalować na stronie Facebook obiektu.
  • Pobieranie opłat za sprzątanie / przygotowanie
    Dla apartamentów, domków możliwe jest ustawienie opłaty za jego ‘przygotowanie’. Dodawanie opłaty jest w pełni konfigurowalne i pozwala jej pokazywanie lub nie klientowi w poszczególnych etapach rezerwacji.